Vraagjes over de IS

Dreuge

Nieuw hier
3 jan 2013
1
0
0
Hallo Lexus IS rijders.
Ik ben mij aan het orienteren op een andere auto. Mijn oog is gevallen op de Lexus IS 200.
Nou ben ik iemand die graag zoveel mogelijk optie in een auto wil.
Dus lijkt mij de navigatie wel wat. Mooi klap schermpje. Weer wat vullig op het dashboard. Maar is dit ook wat?
Zijn er nog steeds nieuwe kaarten beschikbaar? Wat kost dat?
Heb hier al wel wat gelezen over het bijna onmogelijk inbouwen van een universele radio icm versterker.
Wanneer zit er een versterker in? Hoe kan ik dat zien?
Wat raden jullie aan, een radio mbt de cd wisselaar? Handig of zijn daar problemen mee? Lees wat over ERROR 3.
Zijn er verder nog dingen van de IS 200 die de aandacht vergen en op moet letten bij aankoop.
Samenvattend:
1 Navigatie, goede optie?
2 Beschikbaarheid kaarten en prijs?
3 Wanneer zit er een versteker in of waar kan ik het aan zien?
4 CD wisselaar is dat een goede optie? Wat houdt ERROR 3 in?
5 Andere aandachtspunten bij aanschaf?
6 Bij sommige instrumentenpanelen zit de koelvloeistoftemp meter boven en verbruiksmeter beneden en bij anderen andersom, wat is het verschil? Modeljaar wijziging?

Ik hoop dat jullie mij van dienst kunnen zijn. En mij kunnen overtuigen om tot aanschaf van een IS200 over te gaan.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
De navigatie bij de is werkt goed.
Enige waar ik een beetje tegenaan loop zo nu en dan is het invoeren van letters.
Dit doe je met het 'joystickje' in de middenconsole en soms gaat ie net wat letters te ver waardoor je een foutje maakt.
Hierbij is het oefening baart kunst...

De kaarten liggen om en nabij de 160 euro je krijgt dan 4dvd's en ze zijn nog steeds te leveren.
Let wel op dat je de versie hebt met het grotere scherm 7inch want het oudere van voor 2001 had cdroms en die zijn er niet meer na 2009 dacht ik...

De versterker zit achter het dashboardkastje en is zeker met navigatie standaard.
Als er premium sound in zit heeft ie er uiteraard ook een.
Ben er nog geen tegen gekomen die het niet had....

Een dubbel din inbouwen kan maar is iets waarbij je wel wat thuis moet zijn in de autoelectronica.
Versterker dient namelijk aangstuurd te worden door de aftermarketradio en je dient te weten wat de speakerdraden ed zijn.
Een schema helpt daarbij wel maar ook hierin zit weer verschil zowel in bouwjaar als in uitvoering.
Wil je de versterker omzeilen en heb je originele navi dan werkt de stem niet meer die wordt namelijk aangestuurd door de navi-mute op de versterker.....

Elke standaard radio heeft een cd wisselaar, werkt prima maar gaan wel eens kapot, dit geeft vaak error3.
Mp3 afspelen kan ie helaas ook niet, een grom module inbouwen kan maar enkel als hij geen error 3 geeft.

Voor wat betrefd de meters kan ik je niet helpen, ben dit nog niet tegengekomen dat het anders is als bij mij.
Zal welkicht in de uitvoering, modelwijziging zitten.

Andere aandachtspunten zijn: is de riem vervangen als de km stand om of hoger dan 150.000 is.
Hoe rijdt de auto, trekt ie naar lenks danwel rechts.
Is er een onderhousdboekje aanwezig en hoe is de staat van de auto.
Denk hierbij aan schades of rare dingen die je opvallen.
Klinkt heel logisch en aannemelijk maar wordt vaak vergeten doordat je iets ziet wat je graag wil.
Eigenlijk kun je stellen dat het hele goede auto's zijn waar je nog jaren plezier fan kunt hebben.
 

Lex839

Hoort erbij
14 mei 2010
48
10
8
Wat betreft de meters: ik heb een 1999 IS200 gehad waarbij de temp meter boven zat en de verbruiksmeter onder, bij mijn 2003 IS300 is dit net andersom.
Ik vemoed dat dit is gebeurt bij de modelwijziging van 2001, volgens mij is toen ook de gril gewijzigd.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Zoals Patriekske al zegt: een IS 200 is een steengoeie auto, maar probeer altijd uit te vinden welk leven hij heeft gehad. Vraag naar het onderhoudsboekje en probeer de vorige eigenaar(s) te achterhalen. Bouwjaar is niet interessant; het gaat om kilometrage en conditie van de auto en het uitrustingsniveau en de vraag of belangrijke onderhoudsklussen zoals disributieriem, kleppen stellen, remsysteem etc gedaan zijn of dat die allemaal nog in het verschiet liggen. Vraag zonodig hulp van iemand die er zelf al een tijdje een heeft en vraag of hij of zij mee gaat om een auto te bekijken en proef te rijden. Maak voor jezelf op papier of in excel een checklist met alle relevante zaken en ga de sites en advertenties af. Vul de chechlist konsekwent in met vermelding van woonplaats en telefoonnummer van de verkoper.. Maak vervolgens een selektie van autos die je wel zou willen zien en groepeer dat een beetje handig zodat je er op een zaterdag minstens een stuk of 5 kunt bekijken. En last but not least: houd dit forum in de gaten of koop er een van een forumlid, waarvan de historie binnen de club bekend is. Je weet dan ook dat je een auto van een liefhebber koopt. Blijf uit de buurt van autos met tig eigenaars of ex autos van boyracers die de kennis en de centen niet hadden om de auto fatsoenlijk te onderhouden. Geef liever wat meer uit of zoek nog wat langer als je twijfels hebt. Als een verkoper zegt dat het maar om een kleinigheidje gaat kun je hem voorstellen dat hij dit kleinigheidje voor zijn rekening neemt en dat je daar best iets meer voor wil betalen. Als het dan stil word moet je weglopen.
Ik vind de originele navigatie qua gebruiksgemak heel onhandig als je het vergelijkt met een simpele tomtom van 125 euro, maar ik moet toegeven dat ik niet erg sterk ben in die dingen. Positie van die metertjes ligt inderdaad aan bouwjaar. Veel plezier bij de zoektocht. Een betere allroundauto dan een IS 200/300 zul je niet snel vinden en je kunt echte koopjes doen als je een beetje op je tellen past.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Yep, de bekende goed zoeken en dan lang genieten verhalen zijn altijd van toepassing. Even tijd investeren, wat je nu ook al doet, voorkomt erger. Wat kopen via hier betreft, er staan geloof nu twee of drie te koop, waaronder een mooie grijze IS200 SportCross. De laatste vraagprijs is naar mijn mening een koopje.