Vragen over mijn vandaag gekochte IS200

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Hoi,

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een Lexus IS 200 Business Automaat. Wat een fantastische auto!

Ik heb al wel twee vragen. Tijdens het rijden hoor ik af en toe een biep. (1 keer per half uur) Het is een kort geluid, ik heb geen flauw idee wat het betekent. Het zou hetzelfde piepje kunnen zijn, wanneer je achteruit gaat rijden met de auto. Heeft iemand een idee, wat het kan zijn?

En mijn tweede vraag. Kan de achterbank ingeklapt worden bij dit type? En zo ja, hoe doe je dit dan?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom. Veel succes met de aankoop en veel fijne KM toegewenst.

1. Kijk eens of de auto een Parrot of ander handsfree systeem heeft ingebouwd.

2. Nee, daar is geen mogelijkheid voor.
 

Vincent

Hoort erbij
30 apr 2010
31
0
0
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de aankoop en dat je er maar veel plezier van mag hebben.

Is de piep niet toevallig van de verkeersinformatie? Die komt namelijk ook 1x per half uur, en dat is zo'n zelfde piepje als de achteruit.

Heb je misschien een foto van je net aangeschafte bolide? Voor welke kleur ben je gegaan? Begint het kenteken soms met 17?
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Bedankt voor de reacties.

Verkeersinformatie zou goed kunnen, ga ik morgen uitzoeken.

@vincent De auto heb ik gehaald in Soest, je kent hem?
 

Vincent

Hoort erbij
30 apr 2010
31
0
0
tuut zei:
Bedankt voor de reacties.

Verkeersinformatie zou goed kunnen, ga ik morgen uitzoeken.

@vincent De auto heb ik gehaald in Soest, je kent hem?

Succes met de zoektocht. Ik ken de auto inderdaad, we hebben er meer dan twee jaar met heel veel plezier in gereden. Ik ben in die tijd de piep nog nooit tegenkomen (of het is niet opgevallen, omdat we hem als normaal hebben ervaard). Ik denk haast dat het een instelling in de radio is (bijvoorbeeld de verkeersinformatie).
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zo, dat is toevallig! Een oude auto van een nieuwe forumlid is de nieuwe auto van ook een nieuwe forumlid geworden! Veel plezier ermee... Ik denk dat Vincent en zijn pa het goed hebben onderhouden... Welkom hier trouwens, tuut!
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
De piep is waarschijnlijk van de radio geweest. Hij kwam zondag 1 keer terug en toen was er iets te melden :)

Was jij de eerste eigenaar Vincent? Je hebt in ieder geval een goede smaak, want ik zou dezelfde uitvoering hebben uitgezocht ;-)

Ik verbaas me hoeveel kracht de auto op de snelweg heeft, maar hiervoor reed ik dan ook ik een polo..
 

Vincent

Hoort erbij
30 apr 2010
31
0
0
tuut zei:
De piep is waarschijnlijk van de radio geweest. Hij kwam zondag 1 keer terug en toen was er iets te melden :)

Was jij de eerste eigenaar Vincent? Je hebt in ieder geval een goede smaak, want ik zou dezelfde uitvoering hebben uitgezocht ;-)

Ik verbaas me hoeveel kracht de auto op de snelweg heeft, maar hiervoor reed ik dan ook ik een polo..

Mooi dat de piep weg is, krijg je ?berhaupt wel verkeersinfo door?

Mijn vader was de eigenaar, maar ik heb er denk ik de meeste kilometers in gemaakt. Die Lexus die je hebt gekocht is misschien wel de meest gewassen/gepoetste Lexus van Nederland :lol: De uitvoering is inderdaad prachtig, antraciet lak met een ivory interieur, prachtig.


Over het verschil met de Polo, leer maar goed op de snelheidsmeter te kijken, want met zo'n Lexus rijd je voordat je het door hebt overal te hard :roll: , je merkt gewoon niet dat je al 150 rijdt...

@mlcoolj

Het is zo toevallig dat het bijna eng is! Dat laat maar weer eens zien hoe klein de wereld wordt dankzij internet.
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
De verkeersinfo komt door, dat werkt allemaal.

Had je de auto weer te koop zien staan? Omdat je meteen wist dat het om deze IS ging?
 

Vincent

Hoort erbij
30 apr 2010
31
0
0
We hadden hem ingeruild in Soest en we hebben goed contact met de garage. Ik wist dat de auto zaterdag afgeleverd zou worden en toen jij vermeldde dat je diezelfde zaterdag trots eigenaar was geworden van een Business Automaat ging er bij mij een lampje branden. Zoveel is200 worden er niet op een dag afgeleverd leek me.