waar Chassisnummer van Altezza 1998 Japan te vinden

AKuster

Nieuw hier
19 mrt 2013
2
0
0
Hallo ik ben op zoek naar Chassis nummer van Altezza 1998 vanuit Japan gekocht.

Weet iemand waar ik dit zou kunnen vinden?
 

AKuster

Nieuw hier
19 mrt 2013
2
0
0
want wij hebben alleen 1 sleutel bij gekregen en nu hebben we ook de sleutel kwijtgeraakt.

Wij zoeken naar mogelijke opties om alsnog een sleutel te maken.....
Help! Wie weet van meer.....
 

XRSSWIS200

Hoort erbij
18 aug 2010
33
0
0
Staat deze niet onderaan in de voorruit? of tegen het schot aan in de motor ruimte?

Misschien een optie om op de sloop wat sleutels en sloten te halen?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier!

sleutels van de sloop hier in nl gaat niet werken denk ik... chassisnr staat in de motorruim tegen het schutbord aan. Als je voor de auto staat, iets naar links... begint met SXE10-xxxxxxxxx. Succes. Sleutel is ook niet goedkoop... anders moet je voor sloperijen in Engeland of Ierland zoeken, dan kun je cylinders en sleutels daar kopen denk ik...
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
zit er in een altezza een immobilezer?
als dat zo is (dikke zwarte ring rond het contactslot) dan kan het nog wel eens een dure grap worden dit.
spijtig te moeten melden maar hou rekening met een ecu (weet niet of deze een losse immobilizer ecu heeft ofdat ie ingebakken is in de motorecu) en een sleutelset.

hopelijk vind je de sleutel nog ergens...
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Als ik het chassisnummer heb kan ik ff kijken. Wellicht dat je dan via van deijne wel een slotset met ecu van een is200 kunt bestellen. Gasten rekenen er meestal 200 euro voor.
Weet niet of de sleutels van een is en een altezza dezelfde vorm hebben?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
vorm is hetzelfde alleen zitten de knoppen anders... op die van een Altezza zitten de knoppen aan de zijkant... Verder heeft de ecu van een IS ook wat meer functies dacht ik zo... but I could be wrong...
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Als de knoppen aan de zijkant zitten dan zal het ongetwijfeld een ander zendertje voor de afstandsbediening zijn.
Immobilizer chip misschien niet dus dat kan misschien werkend gemaakt worden.
Om dat uit te zoeken heb ik het chassisnummer nodig.
Mocht dit niet werken dan misschien via ebay of uit japan een complete set voor een altezza laten komen.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ik weet niet of er een immobilizer in zit. Kan je dat niet checken door te proberen de auto te starten zonder sleutel?
Als dat lukt kan je er misschien in principe elk slot ein laten zetten? #hersenspinsel
Volgens mij had ik ergens ook gelezen dat er een code zit op het slotmechanisme.
Meest zekere methode is chassisnummer naar Japan opsturen.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Heb even op microcat gekeken. Er zijn modellen zonder immobilizer en er zijn er met.
Volgens mij tot 2000 zonder, daarna met.
Als de topicstarter het chassisnummer opstuurd via pm dan kijk ik ff voor hem.
Als blijkt dat er geen immobilizer inzit dan kan bovenstaand verhaal over sloten laten maken toegepast worden.
Enige waar je dan nog mee zit is de afstandsbediening....