Waar is dit onderdeel van?

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Na vele probleemloze kilometers begon de Lexus bij het rechterachterwiel opeens een slepend schuurgeluid te maken en soms (heel kort) een hels kabaal.
Eerste gedachte was een remklauw die niet vrijkwam maar na het demonteren van de blokken en daarna de klauw bleek dit niet het probleem te zijn (zuigers kon ik zo terug duwen en de blokken waren nog vers).
Toen ik de remschijf verwijderde viel onderstaand onderdeel tussen het handremmechanisme vandaan.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik kon niet zien waar dit onderdeel moet zitten maar de handrem werkt gewoon en het geluid in nu weg (je kan wel zien dat dit door dit onderdeel komt)
Het is flink vervormd maar het is ongeveer 3 cm groot.
Maar ja,het hoort natuurlijk wel ergens en zal natuurlijk ook een functie hebben.
Wie weet waar dit hoort en weet hoe ik aan een verse kan komen(onderdeelnummer ofzo).
Laat maar komen die suggesties! :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als er niets komt, misschien nog even fotograferen uit verschillende hoeken... Kan het niet echt herkennen uit de diagrammen :(
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Ik zal nog wel wat foto's uit andere hoeken maken maar zoals je ziet is het aardig vervormd.
Uit onderstaande tekening kan ik er in ieder geval geen kaas van maken wat het moet zijn.(is overigens van een Toyota maar het lijkt er wel sterk op)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Een ander plan is om de andere kant te demonteren en daar even te kijken.
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Komt het wel uit de auto? C.Q. is het wel een onderdeel van de lex? Het lijkt wel op een oud sleutelgat waar je zo'n oldskool sleutel in steekt! Wellicht ergens over heen gereden?
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Volgens mij sluit de binnenkant van de remschijf de remschoenen en het mechanisme wel goed af.
Ik heb niet het idee dat het naar binnen gevallen is.
Het blijft een raar onderdeel :roll:
Ik ga aankomend weekend maar eens aan de andere kant kijken.(tot die tijd doe ik nog geen handbrake turns)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
hmmmm raadsel.. ben benieuwd wat het is... gezien de vervorming komen daar wel wat krachten/warmte bij kijken....
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Heb van de week iemand gesproken die weer contacten heeft bij Louwman en die ging ook even informeren voor mij.
Het bekijken van de andere kant moet even wachten want op dit moment staat de auto bij de spuiter.
De Lexus had een beetje last van roestvorming bij de voorruit en een deukje op het dak.
Voorruit gaat eruit en dan word het gehele dak gespoten.
Hou jullie op de hoogte.
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Dat onderdeel had ik ook achterin in de trommelschijf liggen....monteur naar laten kijken ook naar de andere kant...en wist ook in godsnaam niet waar dat ding van is.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
is het niet een gedeelte van een ophangpunt van de handremkabel? wellicht in het verleden een keer de handrem kabel vervangen ofzo?
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Ik ben er ook nog steeds niet uit maar alles functioneerd goed dus ik laat het maar even zo.
Als het weer wat warmer word ga ik wel weer eens verder kijken.
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Als ik op Lexus Part Number: 52203-53010 google kom ik op een "stopper for rear suspension" uit.
Dat lijkt mij meer iets van rubber ofzo.
Ik denk toch dat het iets van een houder van de handremkabel is.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Vandaag dit onderdeel bekeken van mr ruben en het leek er sterk op dat het een deeltje is wat de handremkabel in de remtrommel naar beneden houd. Iets wat normaal gepuntlasst zit aan de achterplaat ofzo en door corrosie losgelaten is en los in de trommel slingert
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Misschien wel het winnende antwoord........ Alleen nog een keer tijd vrijmaken om dit een keer goed te bekijken. Bedankt voor je reactie.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
volgens mij is het hier afgebeeld als "bracket on frame"



toyota_sequoia_rear_parkingbrake_assy07.jpg
 

bartje

Nieuw hier
29 mrt 2012
4
0
0
No Title

Hi Payne, ik heb denk ik hetzelfde probleem. De resten van mijn beugeltje zien er zo uit. Heb je later nog problemen gehad met je handrem/remtrommel? Ik heb idd het idee dat het beugeltje de handremkabel naar beneden moet houden, om te voorkomen dat hij de naaf raakt. Jouw probleem is al een paar jaar oud..........
 

Bijlagen

  • photo5543.JPG
    photo5543.JPG
    36,5 KB · Weergaven: 49