Waar shoppen julie voor de Lexus GS(430)

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Goedendag,

Ik heb met enige regelmaat wat onderdelen nodig voor een eind 2005 430.
Remmerij, schokdempers (van die instelbare van Kyb), uitlaat, wellicht nog en paar O2 sensoren.

Zijn er ervaringen te delen om aan OEM onderdelen te komen. Remmen kan ik nog wel regulier aftermarket krijgen, maar andere onderdelen, zoals schokdempers?? :-(

Bij de dealer kost het meeste 4 tot 8x zo duur als OEM in de US. Hoewel ze alles kunnen rekenen en het aan mij is om wel of niet te kopen, voelt het toch wel als een soort van oplichterij.

Wat zij jullie shop ervaringen met Ebay, Amerikaanse sites? Welke leveren in NL?

Alsvast dank.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik heb een paar keer dingen besteld voor mijn toenmalige GS 430 (2001). Bij http://www.autopartswarehouse.com/ . Altijd goed en snel geholpen. De schokbrekers rondom inclusief alles werden hier destijds aangeleverd voor ca ? 800. Vanuit Japan, via de Oost en daarna de Westkust binnen een week in huis. Ik gebruikte een verzameladres waarvan ik de naam vergeten ben. Voor de schokbrekers heb ik zelfs nooit invoerechten of BTW betaald. Volgens mij een foutje van (in mijn geval) de Franse douane.
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Bedankt voor de reacties. Het begint met de vervanging van de uitlaat vanaf de Kats. Hij lekt op de plek waar de klemmen om de uitlaat zitten. Hiervoor heb ik inmiddels een adresje. Volledig RVS, middendemper laten we ertussenuit. Dan kijken of de P0430 meldingen weg blijven. Anders komt er nog een lambda sonde bij (passen die van de 450H)?

Schokbreker achter zweet wat, die kijken we nog even aan. Onderdeel nr moet ik nog ff opsnorren. Ik weet niet of de 450H versie past?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
google eens P0430 , dan lees je dat het inderdaad je cat kan zijn maar waarschijnlijk je O2 sensor , een O2 sensor (oem) hoeft niet duur te zijn
als het onderdeel nummer 89465-50130 is kun je denso sensors bij aliexpress kopen voor rond de 25 a 45 euro incl verzending , is alleen even goed zoeken en goed kijken
ik heb mijn linker en rechter sensor daar ook vandaan en werkt perfect

kats zijn redelijk goedkoop op ebay UK en US , maar het is eerder je sensor of vervuild brandstof systeem

nu heb je ook meteen antwoord op je vraag , waar kun je spullen kopen , zoek ook eens op motor code als je delen nodig hebt die andere modellen ook dragen zoals thermostaat of iets dergelijks [h=1][/h]
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Geweldig, Bedankt. Ik ga zo eens op zoek naar schokdempers.

Intussen ben ik weer wat verder.

Buitenmantel van de uitlaat heb ik verwijderd. Er zit zat idd een gaatje op de plek van de slangklem. De uitlaat heb ik gedacht met bierblik en 2 slangeklemmen. De meldingen blijven vooralsnog weg. De meldingen lijken uit de uitlaat lekkage voort te komen. Binnenkort een andere uitlaat en dan lijkt dit probleem opgelost.

Intussen bleken de achterremblokken ongelijk afgesleten: Remklauwen vastgerot. Lostikken, wrikken, heetmaken, Niets hielp, Zodoende vervangen met revisie klauwen. Redelijk eenvoudig klusje.

Tips voor elke Lexus GS eigenaar:

- Haal die slangeklemmen van je uitlaat, en haal de buitenmantel eraf. Dat voorkomt doorrotten.
- Smeer elk jaar je achterremklauwen om ze gangbaar te houden. Klein klusje, voorkomt kosten en werk.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik haal ook altijd mijn onderdelen op eBay, ideaal! altijd snel geleverd, en als er wat mee is helpen ze je altijd perfect. Kunnen de zaken hier in Nederland nog wel wat van leren.
Met de achterremklauwen klinkt bekend, heb ik ook gehad bij mijn GS430, helemaal vast, geen beweging in te krijgen.. Ook nieuwe op gezet, mijn ouders hebben het zelfs ook gehad met hun RX400h dus schijnt een aardige kwaal te zijn bij Lexus denk ik.
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Thanks. Als je nog meer kwalen kent: graag delen. voorkomen is beter dan genezen. Ebay ziet er zeker interessant uit. Ik stoei altijd met de opnderdeel nr's. Als the AVS schokbrekers wil hebben, dan is het goed uitkijken.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
SC400nl Hele nuttige info.
enig idee wat de bezorgtijd is en hoeveel de verzendkosten bedragen?
ben binnenkort toe aan schokbrekers en remmerij.
zo te zien scheelt dat nogal.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
SC400nl Hele nuttige info.
enig idee wat de bezorgtijd is en hoeveel de verzendkosten bedragen?
ben binnenkort toe aan schokbrekers en remmerij.
zo te zien scheelt dat nogal.

geen idee , maar met deze nummers kun je veilig via ebay wereldwijd kopen
is natuurlijk de moeite waard om eens te informeren
heb wel eens spullen besteld bij bv Summit en dat duurt ongeveer 2 weken
ook is Engeland een interessante markt omdat dat nog binnen de EU valt
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
mooie site om rond te shoppen. Het blijft echter lastig om te zien of bijvoorbeeld de achterschokdemper (links) de juiste is. Origineel onderdeel nr. 48530-30620 lijkt vervangen door 48530-80234. Op de SSL parts sit is het nummer 48530-80239. Deze zal que maat wel passen vraag is echter of dit ook een instelbare (AVS) is?

Helaas heeft Lexus de Europese markt netjes afgeschemd. Ook SSL parts verstuurd niet naar NL.
  • We do not ship internationally or ship to commercial shipping centers that will ship the parts internationally - per Lexus Policy. Any suspected international shipment orders will have to be cancelled per Lexus Policy.