wassen, "clayen", waxen

walterlex

Hoort erbij
20 feb 2010
27
0
0
Mijn zwarte IS250 van 2006 ziet er als nieuw uit na 5 uur poetsen. Om eerlijk te zijn ben ik nog niet helemaal rond ; volgende week is nog een uurtje gepland.
Eerst gewassen en mooi gedroogd met een zeemvel. Dan 'gekleid'. Voor de mensen die er nog nooit van gehoord hebben (zoals ik verleden week): je gaat met een plakje klei je hele koetswerk reinigen. Klinkt bizar maar geeft super resultaat. Je lak voelt als nieuw. Ik zou zeggen : googelen maar!
Dan in de was zetten met een goed product en opboenen (diepe zwarte glans!).
Mijn lak voelt als nieuw, er zijn VEEL minder krasjes en ik kan mij spiegelen in de zwarte lak.

I'm black and I'm proud!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Grappig, nog nooit van gehoord :lol:

Gelukkig is een zeem voorlopig voldoende voor mijn '93 lak, scheelt een hoop werk. (zit toch al vol met beschadigingen, krassen en steenslag)
 

Jappie

Hoort erbij
12 apr 2009
35
0
0
Had er al een jaartje terug van gehoord, maar afgelopen weekend ook bezig geweest met klei. Moet bekennen dat de lak er idd nog net iets gladder van wordt. Vooral op het dak kon je het resultaat goed aan de bruine aanslag op de klei zien.

Een kleine how-to:

http://www.youtube.com/watch?v=WQSpLqdWCK4

Ik heb overigens alleen de klei stap gedaan van Meguairs en vervolgens de lak in een wax gezet. Het totale 5 stappenplan vond ik bij elkaar iets te duur bij de lokale autoshop.. (kan goedkoper via internet)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het beste is om de volgende stappen te doen:

Wassen
kleien
indien nodig polijsten
cleaner
Wax

Natuurlijk kunnen deze stappen veel uitgebreider.

Bij carclean kan je eigenlijk alles wel halen.

Wax van swissvax vind ik erg goed.