Wat is er waar van de CT met 2.0 l turbomotor?

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Wie heeft iets vernomen van het feit dat de CT in de toekomst ook geleverd gaat worden met 2.0 l turbomotor? Dit is volgens berichten van de fabriek!!! :hi:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Dus niet,

Lexus levert natuurlijk wereldwijd, en hier in Europa zullen we wel "verwend" worden met de linksgedraaide multiculti CO2 versies, dus hybride.

Hoop trouwens dat het dan wel een hoortoerige 2 liter wordt met Turbo 3ZR-FTE lijkt me een leuke combi of nog beter 3ZR-ZGTE, lijkt me wel passen zo'n 9000 tpm. :p

Kijk maar eens naar de GS300, in andere landen waaronder de USA wordt al lang de GS350 aangeboden, volgens mij heeft Louwman een dealtje gemaakt??? of moesten in Europa de 300's opgemaakt worden.
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
ct200H zei:
Dus niet,

Lexus levert natuurlijk wereldwijd, en hier in Europa zullen we wel "verwend" worden met de linksgedraaide multiculti CO2 versies, dus hybride.

Hoop trouwens dat het dan wel een hoortoerige 2 liter wordt met Turbo 3ZR-FTE lijkt me een leuke combi of nog beter 3ZR-ZGTE, lijkt me wel passen zo'n 9000 tpm. :p

Kijk maar eens naar de GS300, in andere landen waaronder de USA wordt al lang de GS350 aangeboden, volgens mij heeft Louwman een dealtje gemaakt??? of moesten in Europa de 300's opgemaakt worden.

Nee hoor.. de Amerikanen willen altijd alles groter dan europeanen, dat is algemeen bekend, zo ook de IS300 en IS350. Sorry maar de IS250 is voor mij meer dan genoeg power, die trekt voldoende.
Dus dat amerikanen een grotere motorinhoud heeft betekent niks concreets
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
ct200H zei:
Wie heeft iets vernomen van het feit dat de CT in de toekomst ook geleverd gaat worden met 2.0 l turbomotor? Dit is volgens berichten van de fabriek!!! :hi:


Eind september toen er allerlei (voornamelijk engelse) internetbladen waren die de CT ging testen waren er heel veel negatieve berichtgevingen over, hij was te langzaam, voelt niet aan als een Lexus en nog meer negatieve zaken.
Toen heeft er een Japanner van de fabrikant (staat ook op internet, ik kan het bericht niet meer terugvinden helaas op dit moment, goed GOOGLEN, dan vind je het wel) toegegeven dat de CT iets wat te sloom is en dat ze de CT wilden uitrusten met een sterkere benzine motor, een 2 liter turbo motor.
Die geruchten stopten eind oktober en heb er sindsdien niets meer over gehoord.
Volgens mij een storm in een glas water, ik vind de CT snel genoeg, had laatst een Auris en Prius Hybrid en die zijn snel, voor ik het doorhad reed ik in een mum van tijd toen ik de snelweg op reed al 170KM.
En een Prius trekt mijn Ford Focus met 1.6 turbodiesel met 115PK er goed uit bij het stoplicht en ook op de snelweg boven de 130KM, we gaven beide moment volgas maar de Prius ging steeds verder :-(
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
en als je hem te sloom vind kan je hem laten chiptunen.
een vriend van me had het nagevraagd toen hij zijn golf6 liet chiptunen.
de tuner gaf aan dat ze het niet op hun site vermelden maar dat ze priussen kunnen chiptunen dus ook de nieuwe lexus.
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
Dimocash zei:
en als je hem te sloom vind kan je hem laten chiptunen.
een vriend van me had het nagevraagd toen hij zijn golf6 liet chiptunen.
de tuner gaf aan dat ze het niet op hun site vermelden maar dat ze priussen kunnen chiptunen dus ook de nieuwe lexus.

Chiptunen... dat doe ik nooit meer! ik heb vroeger een auto gehad, een franse, en had alleen maar problemen! zo hey... niet normaal joh :-(
En aangezien ik al van de betere chiptuners heb gehoord dat ze Hybrids nog lang niet gaan chiptunen begin ik er dus niet aan! los van het feit dat een Prius/Auris naar mijn beleving al vet snel is! reed laatst de snelweg op, voor ik het wist reed ik al 170. Wat me wel opvalt is dat hij goed accellereert naar topsnelheid maar dat ie dan in ene afkapt en niet harder gaat.. net alsof ie begrensd is. wel erg vreemd.
Als je in een normale benzine / diesel auto plankgas geeft dan zie je hem aan het einde langzaam omhoog kruipen met de snelheidsmeter steeds tikkeltje verder en verder. Maar die Prius Auris gaat als de brandweer en dan stopt ie in ene rond de 175 a 180.

weet iemand hoe dit kan? is hier een logische verklaring voor te geven?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
De 3 broertjes zijn in de ECU geprogrammerd op maximum snelheid van 175/180 km/h, dat komt bij meerdere producten van Toyota voor, zoals mijn Hi-lux is in de ECU begrensd op 175 km/h.
Toyota kiest er voor om dit te doen omdat er dan een maximaal aantal kilometers gereden kan worden zonder problemen, kortom gezegd, lange standtijd.