Wat kost een achterwisser(blad)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Adje
  • Startdatum Startdatum

Adje

Hoort erbij
25 apr 2024
43
32
18
Weet iemand wat zo'n achterwisserblad mag kosten bij Lexus?
achterwisser 20250201_102753.jpg

Bijlagen

• achterwisser 20250201_102753.jpg
    achterwisser 20250201_102753.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 11
Dat is ook weer zo'n ding:
In het verleden verkochten (met name de Japanse merken) dealers complete wisser bladen, maar ook gewoon losse rubbers.
Dan was je, wanneer blad nog netjes was, met een paar € klaar.
In het buitenland is rubber soms nog steeds los te koop, maar bij NL dealers volgens mij allang niet meer.
Lekker milieubewust, heelblad vervangen terwijl alleen rubber slecht is.. NOT en ik verdenk dat dit gewoon een verdien model is, op een compleet blad wordt veel meer verdiend dan op een los rubber..

Laatst bewerkt:
De prijs voor een set wissers is bij de dealer onbeschoft duur, via internet bij verschillende aanbieders zijn de denso wissers(oem kwaliteit) de helft goedkoper, Ze hadden poosje terug ook maar even de wissers vervangen omdat ze slecht waren, pech voor ze want had zelf al set in huis en ze konden de oude er weer opzetten.

Ik snap dat je het wil vervangen…. maar wie heeft het zicht nodig aan de achterkant van de auto, behalve bij achteruit inparkeren?
Maar daar heb je de achteruitrij-camera voor.

Ik was namelijk stom verbaasd om voor zo'n stukje rubber € 35,74 moest neertellen bij Lexus. Niet eens een arm of zo. Alleen dus een stukje rubber wat in moet inschuiven. Inkoop zal waarschijnlijk rond de € 2 zijn. Ik had ook liever gehad dan ook het arm (hoe heet zo iets) mee vervangen zou worden. Bij Winparts kan ik niet slagen voor een compleet blad wat past. Vandaar maar via Lexus besteld.

daar heb je de achteruitrij-camera voor.
Dit gaat toch niet altijd op, Bij zomerdag en droog mooi weer of in de winter zonder regen en een stralende zon is de camera schoon en heb je goed zicht op het scherm. Maarrrrr, bij regen, natte wegen , vorst en gestrooid met pekel, dan word het een ander verhaal. Want dan is de camera vuil en het zicht op het scherm zeer slecht, En vooral de hatchbacks die vaak ook een wisser achterop hebben om het raam schoon te vegen. Daarintegen hebben een aantal duitse🫢 merken het beter voor mekaar door de camera in wegklappend embleem te monteren.

Laatst bewerkt:
slagen voor een compleet blad wat past.
Probeer carpartsdirect eens, heeft verschillende merken en zo ook denso, oem kwaliteit. Let wel ff op, soms pakt de website je kenteken niet maar je kunt ook handmatig je merk, model en bouwjaar invoeren.

Laatst bewerkt:
Probleem met het totale blad vervangen is dat er een hapje uit moet zijn en schuin af dient te lopen (zie het stukje links op de foto waar deze bevestigd dient te worden).
20240528_200032.jpg

Zie ander topic in dit forum. Ik had hetzelfde probleem, maar uiteindelijk kan het dus ook met wissers waar dit hapje niet uit is.
Overigens zou je ook gewoon het rubber uit een nieuwe wisser kunnen halen en die verwisselen.

Losse rubbers zijn ook te koop.
Ik zette er altijd van de vrachtwagen kwaliteit in, gingen veel langer mee.
Die moest ik wel inkorten.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Probleem met het totale blad vervangen is dat er een hapje uit moet zijn en schuin af dient te lopen (zie het stukje links op de foto waar deze bevestigd dient te worden). Bekijk bijlage 182679
Ik neem aan (...) dat de DENSO-bladen zo'n hapje wel netjes hebben? Meestal gebruikt Lexus/Toyota zelf ook gewoon Denso spullen (filters e.d.) maar dan in een doosje met eigen logo er op.

Iedereen bedankt voor zijn of haar inbreng. Voor mij is het een les geweest. De volgende x maar niet via de Lexusdealer regelen. Met jullie tips kan ik de volgende x een wat goedkoper rubber aanschaffen. Hopelijk blijft de houder het nog wel een tijdje doen. De tijd zal het leren.

Losse rubbers zijn ook te koop.
Ik zette er altijd van de vrachtwagen kwaliteit in, gingen veel langer mee.
Die moest ik wel inkorten.
Waar haal je die universele rubbers vrachtwagen kwaliteit vandaan?
Ruitenwisser rubbers zijn niet allemaal gelijk profiel, ze zijn er met 2 maar ook met 3 bevestiging groeven, is de versie die jij vond hetzelfde als OE?