Wat rijden na 8 verschillende SAAB’s

RobP

Nieuw hier
29 dec 2025
1
8
3
Na jaren met heel veel plezier in Saab gereden. Mijn laatste de 95 NG was helemaal geweldig. Nog steeds mooi. Maar het onderhouden wordt steeds lastiger. Maar ja wat dan? Een Volvo XC60 of zo. Daar rijden er zo veel van 😬. Toevallig bij Lexus Zwolle een mooie groene NX uit 2021 gezien. Maar eens gaan kijken en rijden. Een heerlijke auto en dus aangeschaft. Heel wat anders maar ook lekker eigenwijs. Dat was een “eenvoudige” 300h 2WD en de minst luxe uitvoering. Wel een top auto. Dan ga je kijken wat er nog allemaal aan modellen is en zie je dat er nog veel meer mogelijk is. Na 5 maanden zag ik de voor mij ultieme NX. De 450h uit 2024 met alle opties. Helemaal super. Daar rijdt ik nu 2 mnd in met de grootste smile op mijn gezicht 😀. Wat een mooie en heerlijke auto👍

Welkom. Dat klinkt erg goed. De NX450h is wel andere koek dan de 300 h. Zeker met alle opties erop. Heb je ook foto's?

Saab was ook een apart en bijzonder merk maar helaas rollen die niet meer van de band. Tsja, Volvo is nu in Chinese handen dus ook niet meer oer Zweeds.

De NX zal je ongetwijfeld goed bevallen, veel mooie kilometers gewenst ermee.

Welkom op ons onvolprezen forum @RobP
Je overstap van een 9-5 NG naar een NX is in mijn optiek, sec gezien, een verrassende keuze [tenzij je, net zoals moi, een strammer wordende pensionado bent natuurlijk]
Want er zijn binnen het Lexus gamma op het eerste gezicht nogal wat 9-5 NG compatible modellen beschikbaar.
De ES; GS & RC bijvoorbeeld.
Dat getikt hebbende: heel veel probleemloze, veilige en bovenal plezierige kilometers toegewenst.
Zelf neem ik vandaag, na 14 maanden rijplezier, afscheid van m'n NX, maar dat is een geheel ander verhaal...

Laatst bewerkt: