Wat voor vering heeft mijn RX 2020 president

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJL
  • Startdatum Startdatum

PJL

Actief
29 jun 2015
174
70
28
Ik rijd inmiddels een half jaar en 10.000 km met veel plezier in mijn donkerblauwe RX. Ik vraag mij af wat voor soort vering de auto aan de achterzijde heeft. Hij veert zijdezacht in de eco en normaal stand, veel harder bij sport en sport+. Ik heb de indruk dat het veel soepeler is dan bij de eerder gereden GS 450h in diverse uitvoeringen. Is er sprake van luchtvering of is het standaard zacht en veranderen de schokbrekers het veer comfort?

Disclaimer: ik heb zelf geen ervaring met luchtvering, maar volgens mij zou je af en toe even een compressortje moeten horen om het systeem op druk te houden en kun je ook de rijhoogte instellen . Als je dat niet hoort en kunt, heb je waarschijnlijk conventionele vering met adaptieve schokdempers.

Jarno

• Leuk
Waarderingen: PJL
Ik ken de RX niet goed genoeg, maar bij luchtvering zou je een knop op je dashboard console moeten hebben met zoiets als "Height High" zoals mijn LS. Mogelijk heeft de RX die niet omdat het al een SUV is. Als je onder de auto kijkt is het vrij makkelijk te zien, er moeten luchtleidingen naar de schokbrekers lopen en ze zien er heel anders uit dan een standaard schokbreker.

Bijlagen

• air-suspension-lexus-rx-450h-2011-2015.jpg
    air-suspension-lexus-rx-450h-2011-2015.jpg
    34 KB · Weergaven: 2
  • air-suspension-lexus-rx-450h-2011-2015 (1).jpg
    air-suspension-lexus-rx-450h-2011-2015 (1).jpg
    31,2 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik heb geen knop of regeling gezien, maar of de auto volgeladen, verschil is niet zichtbaar in de hoogte achter. Ik zal de auto binnenkort eens van onderen bekijken om te zien of ik iets van slangen zie. Bedankt in ieder geval voor de suggesties.