Water en condens onder kofferbakvloer

CBRX450H

Nieuw hier
21 feb 2024
24
23
3
Dag allen,

Vandaag tot twee keer toe met de RX een domper gehad. Onderweg naar de tennisbaan was getik te horen, daar aangekomen bleek er een vette schroef in de band RA te zitten. Gelukkig pechhulp vanuit Lexus, dus melding gemaakt en de tennisbaan opgegaan. Daarna is Wolves langsgekomen en konden ze de band repareren. Dat was gelukkig snel en goed geregeld.

Toen ik tussendoor in de kofferbak naar het reservewiel keek, zag ik in een flits schimmel zitten op de (textielen) zak van de trekhaak.
Thuis de auto even leeggehaald en gekeken of het daadwerkelijk nat was. De zak van de trekhaak en een veiligheidshesje waren doorweekt, maar geen plas water te vinden. De binnenkant van het reservewiel was vochtig en een paar natte plekjes op de onderkant van de band (die rust op de vloer), maar het lijkt niet zo heftig.

Zijn er meer die wel eens wat vocht onder de kofferbakvloer hebben gehad? Tips/tricks misschien? šŸ˜‰

Auto heeft een schuifdak, maar geen dakdragers. In de kofferbak zelf is het droog.

Alvast dank!

Condensatie op koudste punten in de auto ?

Is dat gebruikelijk? Heb het zelf nog niet eerder meegemaakt met voorgaande autoā€™s namelijk.

De loze ruimte rondom het reservewiel vond ik wel handig om e.e.a. op te bergen, maar heb al het losse spul maar weggehaald. Even alles drooggemaakt en kijken hoe het loopt.

Een van de conclusies is denk ik dat we gewoon meer zon en droog weer nodig hebbenā€¦