Weather strip - sun roof - RX450h - 2016

Edward

Nieuw hier
7 mei 2021
7
3
3
De rubber van het schuifdak van mijn RX450h - 2016 is stuk. Lexus zegt dat deze NIET afzonderlijk kan gekocht worden en dat het volledige glas+rubber moet vervangen worden. Kostprijs 625,- EUR.

Ik heb wat opzoekingen gedaan en de modellen JTJ... (VIN code - productie Japan) geven enkel glas+rubber referentie. Modellen 2T2... (productie Canada) geven wel een referentie voor de rubber. Bij Lexus zegt men dat de rubber niet toepasselijk is voor mijn auto (ze volgen 'het boekje').

Ik denk dat het dak van auto's geproduceerd in Japan en Canada hetzelfde is. In dat geval is de opening voor het zonnedak gelijk. Daardoor zal de buitenafmeting van de rubber (die van Canada) ook waterdicht afsluiten op mijn wagen. Blijft de vraag of de buitenafmeting en dikte van het glas gelijk is. Indien ja, dan moet die rubber van Canada toepasbaar zijn op mijn wagen die in Japan geassembleerd werd.
De enige reden die ik kan zien opdat het niet zou gaan is wanneer de rubber gevulcaniseerd zit op het glas. Hoewel, dan krijg ik hem er wel af. In dat geval is de glasdikte belangrijk.

weather strip Ref. Canada : 632510E070
Glas Ref. Canada : 632010E101

Glas + Strip Ref. Japan : 6320148210

VRAAG:
- Kan iemand mij zeggen of die strip van Canada OK is voor een wagen geproduceerd in Japan?
- Indien het niet kan, wat is de reden?

m.v.g.
Edward
info@imcc-bg.com
 

Bijlagen

  • Sunroof Seal RX450h.pdf
    648,2 KB · Weergaven: 47