Wel of niet verlagen?

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ben benieuwd naar jullie mening.
Ik zou het wel mooi vinden om de Lex 2.5-3 cm te verlagen.
Kan dat zonder verandering van schokbrekers?
Welk setje dan, tein , tanabe, h&r???

Ben benieuwd naar de meningen.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik heb wat foto's gezien van verlaagde GS-en en ik vind dat wel mooi staan. Ik weet ook niet zeker of ik het ga doen, vandaar mijn vraag om advies. Ik weet niet of er op dit forum leden zijn die dat gedaan hebben en hoe maar ben gewoon benieuwd.....comfort moet een beetje hetzelfde blijven, bochtengedrag mag wel iets strakker en moet een beetje betaalbaar blijven.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Wat
gs430 almelo zegt:thumbsup:

ik vind dat de koets van een GS zich niet zo leent voor verlagen. Maar dat is mijn smaak, ik denk namelijk dat het weggedrag dan niet meer des Lexus is, wat ik zonde vind van zo’?n fijne automobiel. Dit model is vooral gericht op reiscomfort, niet zozeer op een “gooi en smijt”-karakter. Ik ben van mening dat je dan bijvoorbeeld ook een 5-serie had kunnen kopen, maar ook daar zou ik niet snel kiezen voor een verlaging.

Misschien kun je bij een meeting een keer met iemand spreken of meerijden in een verlaagde GS? Ik vind dat je zoiets het beste zelf kunt ervaren. Zo heb ik ooit getwijfeld om bij een A4 3.0TDI een Eibach pro setje te laten monteren. Da’s een bescheiden verlaging voor die auto die af fabriek een sportonderstel zou moeten hebben, maar die had als optie dat afbesteld. Ik heb eerst met iemand meegereden die eenzelfde A4 had maar met een Eibach pro set eronder. En dat beviel mij toen wel. Nu, onder mijn IS, twijfel ik er niet aan; hier komt geen verlaging onder. Ik vind zoiets persoonlijke smaak en dat kan per auto verschillen heb ik ervaren. Mijn Mazda MX-5 heeft af fabriek een bilstein sportonderstel. Soms wat stug, maar het past uitstekend bij dat autootje; ik kan er mee lezen en schrijven, ontzettend communicatief. Maar zo communicatief wil ik dat niet in m’n IS.

Uiterlijk vind ik ook belangrijk, maar ik zit er langer/vaker in dan dat ik er van buiten naar kijk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Harstikke mooi voor degene die naar de auto kijkt.
Maar doet wel af aan de rijkwaliteit van de auto

Onzin. Ik rij in een (te) erg verlaagde Lexus, maar het rijgedrag is echt nog steeds meer dan prima. Kan nog steeds met normale snelheid over drempels heen en de auto ligt als een blok in de bochten. Maar goed, ik vind het dan ook juist prettig om de weg te voelen zodat ik ook weet wat de auto doet.

Ik zeg doen! :D