Welke laadpas / app in het buitenland

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
387
481
63
Ik rijd sinds kort naar volle tevredenheid een NX 450h+, en om hem te laden gebruik ik de Zuid-Holland laadpas van 50Five in combinatie met de Easy Charging Quality app. Zoals de naam al aangeeft is deze pas echter vooral bedoeld voor gebruik in Zuid-Holland. Hij zou ook moeten werken "binnen ons netwerk in het buitenland" maar er wordt nergens aangegeven waar dat dan allemaal is, lekker handig. šŸ¤¬ Voor in het buitenland (met name BelgiĆ«, Duitsland en Oostenrijk) overweeg ik daarom een extra laadpas / app en daarvoor denk ik zelf aan Shell Recharge. Heeft iemand al ervaring met het laden van de NX in het buitenland of met Shell recharge in het algemeen? Alvast bedankt.

Jarno

Ik ben deze wel eens vaker in de media tegengekomen: laadpastop10.nl. Bestaat al een tijdje zo te zien en is een paar keer beloont met awards. Over de onafhankelijkheid hebben ze ook wat opgeschreven.

Ik heb zo'n pas nog niet nodig, maar het lijkt mij een prima vertrekpunt om thuis te geraken in de materie. En ik denk dat bij Tweakers.net dit topic je ook kan helpen in daadwerkelijke ervaringen. Op dit moment ruim 740 pagina's in het derde topic! Gelukkig kun je filteren op "gepinde posts" en "posts met thumbs-up" om zo snel de zinvolle bijdragen te vinden.

Geen ervaring met Laadpassen in het buitenlandse.
Met Shell Recharge hebben wij in ons kikkerlandje goede ervaringen.

Bedankt voor de reacties iedereen. Als ik op laadpastop10 de volgende filters gebruik:
  • geen abonnementskosten
  • 100% groen
  • >80% dekking in BelgiĆ«, Duitsland en Oostenrijk
blijven er maar twee over: ANWB en Shell Recharge. Ik ben niet zo'n fan van de ANWB dus het wordt idd Shell. Het zal nog wel een paar maanden duren voor ik het echt nodig heb maar t.z.t. zal ik mijn ervaringen posten. Nogmaals bedankt allemaal!

Jarno

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik heb de Green Caravan laadpas (100% dekking in NL), nog geen ervaring met laden in het buitenland maar dat zal wel loslopen denk ik. Komend voorjaar gaan we richting Italie, maar omdat ik de plug in heb ga ik me geen zorgen maken over het laden, als het toevallig uitkomt en we kunnen laden is het mooi maar geen vereiste. Voordeel van een plug in :)
Om (in NL) de goedkoopste laadpaal te vinden gebruik ik de Go-Charge app.