Welke opvolger voor CT200h?

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Wat ik persoonlijk mis, is het gebrek aan betrokkenheid met het wegdek. Je kunt heel relaxed en gezapig rijden, vrij van stress maar soms wel saai. Alles vind ik verder top! Mocht een ct200h supercharger of turbo kit bestaan dan zou ik dit zo doen. Dit zou mijn lijst zijn voor ongeveer hetzelfde budget 12k tot 20k euro:

1. Toyota gt86 automaat (sportief, automaat voor nog wat comfort)
2. Lexus is300h (iets meer power maar hetzelfde karakter, helaas wat zwaar)
3. Mercedes cla 200 automaat (meer power, lichter, maarja wel duits)
4. Ct200h f sport (ok verschil is minimaal)
5. Honda Cr-z (stuk minder praktisch rijdt wel erg leuk)
6. Honda civic fn2 type r (mss wat vermoeiend met alleen koppel bovenin, ook relatief oud model, wel nog praktisch)
7. Kia pro ceed gt (comfortabel sportieve auto, oogt goed, wel een kia?)
8. Mazda 3 (geen idee, springt niet echt uit, wel mooi interieur).

Verder vind ik de ct200h het mooist van binnen uitzien, van bovenstaande lijst is de is300h net iets beter.

Welke andere auto zou je kiezen als opvolger voor je ct200h?
 
13 jun 2019
177
53
28
Zijn wel heel verschillende auto's op je lijstje. Weet je zeker dat je aan 1 auto genoeg hebt :)?
Budget is tot 20k (inclusief inruil neem ik aan). Dan is een Corolla 2 l nog niet haalbaar.Er zijn wel mooie 300 IS'en onder de 20k te krijgen zij het vaak in relatieve basis uitvoering. Overigens "iets"meer power dan de CT200 (ik ken het verschil, ook kwa stuurgedrag)..........Duuuuus.
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Wat is je drijfveer voor een nieuwe auto? Ik zie best veel keuzes hierin...
Wil je elektrisch/hybrid/oldskool brandstof?
Ruimte of niet?
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Ik vond mijn Mazda 3 165pk niet tegenvallen , maar dan moet je wel gaan schakelen. De automaat is in vergelijking echt te stroperig.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Dat lijstje gaat wel echt alle kanten op. Weet je eigenlijk wel wat je op dit moment zelf wil?

Van een sportauto als een GT86 naar een 13 in een dozijn (lease)auto als een Pro'Ceed, misschien moet je eerst eens even zien te achterhalen wat je precies zoekt in een auto. Overigens vind ik een IS300h niet hetzelfde karakter hebben als een CT, ja, het zijn beide CVT automaten gekoppeld aan een hybride motor, maar daarmee houdt de overeenkomst ook wel op.

Je hebt het erover dat je betrokkenheid met het wegdek mist, maar vervolgens begin je over een turbo of supercharger. Dat staat echt compleet los van elkaar. Meer power zorgt er niet voor dat je een betere betrokkenheid met het wegdek krijgt, dat doet je onderstel. Dus je zou nog iets met je schokdempers of veren kunnen doen bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator