wie overtuigt mij..advies gevraagd

Moi

Nieuw hier
9 jun 2011
1
0
0
hallo,
ik rijd momenteel een impreza wrx en ben aan het ori?nteren voor een IS 250 sport.
nou heb ik er een paar gezien in mijn prijsklasse echter met een behoorlijke kilometerstand. tegen de 150.000
ik zou er dan qua leeftijd 3 jaar jonger op vooruit gaan maar qua kilometer 40.000 op achteruit.

Wat is jullie ervaring met hogere kilometerstanden, zijn er bekende slijtages?
de bedoeling is wel dat ik er zeker nog een jaar of 5 mee kan doen zonder al te veel ellende als het even kan... of is het verstandiger een type minder te doen met mindere kilometers.. ik verwacht er zelf zo 20.000 per jaar er mee te gaan rijden.
bedankt alvast!! :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hoe lager de stand hoe beter het is natuurlijk. Maar 150000km is geen probleem voor een IS mits hij goed onderhouden is en goed is bijgehouden. Je kunt natuurlijk ook buiten een Lexusdealer om de auto kopen of particulier, dat scheelt nogal, voor info over onderhoud kun je de dealer altijd bellen waar de auto in OH is geweest, de IS is een probleemloze auto kwa techniek. :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
zoals rom zegt, over het algemeen hoe minder hoe beter.. maar het ligt geheel aan het gebruik... ik koop liever een snelweg vreter van 100.000 waar goed mee is gereden en onderhouden , dan 1 met 50.000km en veel korte ritjes heeft gemaakt en slecht onderhouden is.. maar je kan altijd net een beetje pech hebben :)

Ik heb totaal geen motor of aandrijfproblemen gehad met mijn is250.... zit nu op 170.000km :), maar dat is niet zoveel... want ik las van de week iemand met een is250 met 400.000km :eek:
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Hey Moi,

Zoals de anderen al zeggen,als de historie bekend is en goed is onderhouden,en wat Alan ook al zegt beter 1 met 100.000 km veel op snelweg en motor goed op bedrijfstemperatuur dan 1 met 50.000 km korte ritjes en niet altijd even goed op temp.Dan is de km stand van 150.000 geen probleem en kun jij er wel een paar jaar mee vooruit......de is 250 is zeker een aanrader,rij er nu zelf een half jaar 1 en bevalt super.Heb zelf ook een WRX gehad en dat is een sensatie om in te rijden,maar heb absoluut geen spijt van de IS.........Succes met je keuze :rulez: