Wie weet er een goede All-Risk-verzekering?

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Lexus4me

Actief
18 mei 2023
240
161
43
Beste mensen,

2 jaar geleden ben ik overgestapt naar Allianz Direct.

Echter, de premie is in 2 jaar gestegen met 52,5% en dat verklaren ze door inflatie, andere risicoprofielen, etc.
Ik geloof er niets van dat die stijging zo te verklaren is, vandaar bovenstaande vraag.

Wellicht eens bij UnitedConsumers kijken? Ik maak daar nu voor het tweede jaar gebruik van. Allrisk bij Nationale Nederlanden.
Elders geen lagere premie kunnen vinden, met dezelfde voorwaarden. Ruit- en schadeherstel kun je via de Lexus dealer laten uitvoeren.

Enige 'nadeel' is dat je wel de volle premie moet betalen en achteraf je bespaarde korting moet laten uitkeren. Voor mij is dit geen big deal, onderaan de streep bespaar ik nog en na een paar maanden staat er weer een bedragje te wachten, wat altijd leuk is. Die paar muisklikken zijn zo gedaan.

Dat is per verzekering anders,
Nieuwwaarde, schadevrije jaren, leefgebied etc.
Wat voor mij gunstig is kan voor jou een dure zijn.
Ik zou gewoon bij Independer kijken.
Overigens is mijn verzekering ook €500.-- duurder geworden, dat is 30%

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Je weet pas wat de werkelijke waarde van een verzekering is als het op uitkeren aankomt ....

Anyway, ik zit met veel plezier bij Univé. Maar ja, met 25 schadevrije jaren en een B/M van 80% heb ik met bovenstaand evenement slechts geringe ervaring.
De twee schades die ik de afgelopen jaren had, had ik zelf veroorzaakt, één keer zelf gedragen en één keer geclaimed en de afhandeling daarvan was volledig onzichtbaar voor mij (want liep via schadeherstelbedrijf) en had (nog) geen consequenties voor de B/M-korting. Ik ben over Univé niet ontevreden dus.

Ik heb bijna alle verzekeringen bij Univé lopen (want dat geeft korting), dus ik ben een beetje bevooroordeeld vermoed ik. Handig is dat Univé op 800 meter van mijn huis een onderlinge vestiging heeft.

Laatst bewerkt:
In ieder geval geen abn amro verzekering! Slecht te bereiken en slechte service. Don't do it.
Kijk, dit soort tips zijn ook erg waardevol!
Independer gecheckt (Bedankt @Higgie) en ABN Amro was de goedkoopste.
Maar als je bezuinigd op bereikbaarheid en service is dat ook niet zo moeilijk....

Maar er zijn veel meer die ongeveer hetzelfde kosten, Allianz Direct is (in mijn geval) 25,- per maand duurder (en heeft de verhogingen niet bekend gemaakt in de mail).

United Consumers zal ik mij even in verdiepen, dank voor de tip!!

De bevindingen tot zover (misschien heeft iemand er wat aan):

Eigenlijk kun je via alle verzekeraars terecht bij de Lexusdealer voor schadeherstel, behalve Univé.
(Vond ik zelf geruststellend nieuws)

Verder heb ik een offerte opgevraagd van een verzekering via Lexus Groningen (ADG-groep), ben benieuwd!

Meer tips zijn welkom!
Vooral slechte ervaringen!
;-)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MrSRM
Ik heb mijn auto zakelijk gekocht en ook zakelijk (exclusief BTW) bij Unive verzekerd. Laatst ruitschade gehad en de ruit is bij de Lexus dealer vervangen. Dit ging via Dealerglass (https://dealerglass.nl/afspraak-maken/) die me zelf de mogelijkheid bood om naar de LExus dealer te gaan.

Het viel mij op bij het selecteren dat er bij zakelijk verzekeren veel minder keuze is én dat de premie hoger lag dan privé verzekeren (terwijl het verzekerd bedrag lager ligt omdat ik excl btw verzeker). Toe ik dat navroeg was het antwoord inderdaad ook "risicoprofiel".

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me en MrSRM
Ik heb mijn verzekeringen bij ZLM.
Max schadevrije jaren (25+) en ook al mijn andere verzekeringen daar lopen.
1x gebruik gemaakt (claim: lekkage in het huis), men deed niet moeilijk en had meteen geld retour.

Meen wel dat ZLM een max van 75% korting hanteert bij schadevrije jaren, daar waar andere verzekeringsmaatschappijen tot 80% gaan.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Het is wat @Frank2b zegt. Je weet pas de waarde van een verzekering als het op uitkeren aankomt.
En @MrSRM , ik zit bij ABN verzekeringen, met mijn totale pakket. Nog geen ervaring met ze wat dat betreft. Laat ik het maar afkloppen. ;)

• Leuk
Het is wat @Frank2b zegt. Je weet pas de waarde van een verzekering als het op uitkeren aankomt.
En @MrSRM , ik zit bij ABN verzekeringen, met mijn totale pakket. Nog geen ervaring met ze wat dat betreft. Laat ik het maar afkloppen. ;)
Inderdaad klopt het af 💪. Ik heb wel ervaring (all risk) met ze vandaar mijn reactie. Ik zat voorheen bij Unive en ben van plan ook weer over te stappen. Je betaald iets meer maar beter service en pro actieve houding naar mij als klant toe.

🙏🙏👍

• Leuk
Wellicht eens bij UnitedConsumers kijken? Ik maak daar nu voor het tweede jaar gebruik van. Allrisk bij Nationale Nederlanden.
Elders geen lagere premie kunnen vinden, met dezelfde voorwaarden. Ruit- en schadeherstel kun je via de Lexus dealer laten uitvoeren.

Enige 'nadeel' is dat je wel de volle premie moet betalen en achteraf je bespaarde korting moet laten uitkeren. Voor mij is dit geen big deal, onderaan de streep bespaar ik nog en na een paar maanden staat er weer een bedragje te wachten, wat altijd leuk is. Die paar muisklikken zijn zo gedaan.
Hier ook een tevreden klant van United Consumers met de Nationale Nederlanden verzekering, ik kon ook geen goedkopere vinden.
Normaal moet je na een jaar wel weer gaan kijken of de verzekering nog steeds ok is want 1e jaar krijg je extra korting. Echter ik kreeg dit jaar een mooi verlengingsaanbod en dit was wederom de goedkoopste voor mij. Voor mij was ook belangrijk dat een class 3 alarmsysteem geaccepteerd wordt, bij andere verzekeringen werd vaak een hogere class gevraagd.

• Leuk
Waarderingen: Dirk_S en Lexus4me
Toen wij vorig jaar de lexus kochten gingen we bij dezelfde verzekeraar ineens bijna 100% meer betalen (anwb/asr geloof ik) Geen idee waarom, behalve dat de nieuwwaarde van de lexus ook 100% meer was, de outlander die we eerst hadden was nieuw niet zo duur (in verhouding) :) . Maar ja, de rx was toen we hem kochten al 12 jaar oud en de dagwaarde was niet meer dan de dagwaarde van onze vorige auto bij aanschaf.....Dus via independer een andere verzekering gezocht. Belangrijk voor mij waren vooral de BM regeling (we hebben 80% korting, wil ik graag zo houden en sommige verzekeraars zakken direct bij 1 schade), en de nieuwaarde/aanschafwaarde regeling. Sommige verzekeraars doen daar niet aan, sommige alleen het eerste jaar en sommige (zoals mijn vorige verzekeraar 3 jaar na aankoop). Bleek alleen dat de meeste verzekeraars er helemaal niet aan doen als de nieuwwaarde boven de 75.000 euro ligt.....tsja dat was een puntje met de rx :) En wat ook handig is, is om de diefstal voorwaarden nog even goed door te nemen. Check even wat voor alarm nodig is. Voor nieuwere/nog duurdere autos is tegenwoordig vaak een volgsysteem nodig, heb je dacht ik een abonnement voor nodig (toch?). Bij mij nog niet, nodig, klasse 3 is voldoende, maar vond dit bij afsluiten niet (bij geen enkele verzekering) duidelijk weergegeven. Is erg vervelend als je er pas achteraf achterkomt dat zoiets nodig was....... Nou een heel verhaal. suc6 met de zoektocht :)

• Leuk