Wielen of remmen rammelen.

Re: storend geluid van metaal.

Ik herken dat geluid, dat heb ik ook. Hoor het als ik het raam open heb, maar ook geen enkel idee waar het vandaan komt. Alles doet het nog zoals het hoort.

Re: Wielen of remmen ramelen.

al naar de rubbers van het onderstel gekeken? draagarm rubbers enzo... geen speling? klinkt alsof je swaybars ergens tegenaan lopen...

Heel goede kans: schokbrekers. Lastig te controleren op rammel maar als "het "rijdt, kunnen ze rammelen. Ik had het ook, 1 schokbreker zweette een beetje. Die rammelde een beetje. Dus beide vernieuwd, dat moet. Muisstil is het nu. :)

Ik hoor alleen een rammel als het onderstel een korte snelle klap krijg te verwerken. Bijvoorbeeld bij een drempel die niet zo mooi glooiend is. Kan inderdaad schokdemper zijn. Maar je hoort het alleen dan en bij radio uit. Dus doorrijden.

ik had/heb dit probleem ook zoals ik eerder al vermelde en ik heb het probleem bij mij gevonden het komt bij mij weg bij de achterwielen, de remblokken achter rammelen ik ga er niks mee doen aangezien ik het nu weet en het geen kwaad kan. dus zou zeggen als je weet wanneer die het doet probeer eens iets te remmen en kijk of het geluid weg is.

Zelfde verhaal hier bij mij zat het in de linkerachter wiel bleek een beugeltje van de handrem mechanisme die vast gelast had moeten zitten afgebroken was door roest en dat rinkelende geluid maakte in me achter remschijf

Ik heb ook een geluid met rijden. Klinkt eigenlijk als stabilisatorstang eindjes, maar die zijn spelingvrij. Komt bij mij van voren dus denk ik aan schokbrekers. Nog een reden om te verlagen.
Voor dat geluid van remblokken heb je dik remmenvet, lijkt beetje op kauwgum. Ik had dat geluid als ik van rijrichting veranderde en dan de 1e keer remde. Is nu helemaal weg.

Bij mijn auto ben ik er uit. Er zit om de schijfrem een beschermplaat. Op duur kunnen die domweg doorroesten. Gisteren is dat bij mijn GS 300 geconstateerd. Door de velg heen duwen op die plaat, kun je snel zien / horen of het dat is. Nou goed, mijn GS 300 is 15 jaar geworden en dan is dat geen schande. Ik hoor vandaag wat het kost.