Wist je dat de grondlak groen is?

dfeijen

Nieuw hier
7 dec 2011
8
0
0
Hallo allemaal! :hi:

Bij dezen zou ik mezelf willen voorstellen. Ik heb afgelopen woensdag vol trots een aantal meter mogen afleggen in mij nieuwe Lexus CT :X . Deze had ik net afgehaald bij de Lexus in Eindhoven. Helaas ben ik direct betrokken geraakt bij een ongeluk. Op het industrieterrein, waar ook de Lexus zich bevond kwam iemand uit een uitrit geschoten. Ik kon maar net een frontale botsing voorkomen door meteen mijn stuur naar rechts te gooien. Door deze uitwijkmanoeuvre wel nog steeds de linkerkant aan gort. De enige schade buiten materi?le is gelukkig de emotionele schade. Faliekant detail is dat ik deze auto heb aangeschaft omdat mijn vorige Total loss is gereden. Deze was helaas niet meer te redden (Stond in File en werd vanachter geschept).

Ik ga er vanuit dat ze mijn Lexus keurig gaan opknappen maar het is toch na al dat wachten een heel zuur gevoel. Ik hoop ook wanneer deze is hersteld er geen sporen van schade te herkennen zijn. Al met al zal het allemaal wel weer goed komen en hoop jullie in de toekomst van leuke onderwerpen en informatie te voorzien.

Vraagje: Heeft iemand ervaring met herstelde schade? Dit in de zin van, ga ik hier nog iets van zien of zal dit alleen door getrainde ogen mogelijk zijn?

Groeten,
Daan

Bijlagen

• foto3.jpg
    foto3.jpg
    159,5 KB · Weergaven: 61
NIET opspuiten maar volledig vervangen van deur , bumper enz.
De lexus kleur hier is zeer mooi maar ook zeer moeilijk te produceren, vooral bij zon moet men opletten.
Veel moed en drink een goede borrel op mijn gezondheid.

Allereerst welkom op het forum en (toch) gefeliciteerd met je auto!

Heel jammer dat dit is voorgevallen, zeker na het wachten en de voorgeschiedenis. Een beetje een domper op het geheel...

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over eventuele zichtbare (na)sporen van schade. De auto is nieuw en mogelijke kleurverschillen door ouderdom of inwerking zon zijn niet aanwezig. Daarbij, wanneer dit via de dealer verloopt, wordt dit meestal keurig uitgevoerd. Dat komt helemaal goed!

Laat dit incident vooral niet je initi?le blijdschap bederven, makkelijk gezegd, maar toch.

We zien je verdere relaas en input graag tegemoet en ik weet zeker dat de forumleden alhier ook nog wel wat te zeggen hebben . ;)

dfeijen zei:
Ik heb afgelopen woensdag vol trots een aantal meter mogen afleggen in mij nieuwe Lexus CT :X . Deze had ik net afgehaald bij de Lexus in Eindhoven. Helaas ben ik direct betrokken geraakt bij een ongeluk.

OMG, wat een verhaal! Hoeveel pech kun je hebben?! Sterkte iig...
Mijn ervaring is positief wat betreft schadeherstel. Altijd goede service en "niets" te zien van de schades. Op een enkele keer na. Na een inbraakschade hebben ze mijn portier opnieuwe moeten lakken, dat zag je achteraf wel een beetje en dan alleen als de auto vol in de zon stond. Dat had meer te maken met de verouderde en verweerde lak van de rest van de auto, dan dat het lag aan de kwaliteit van het schadeherstel. Kan me niet voorstellen dat dit met jouw auto ook zal gelden, die is immers harstikke vers...

Cheers

Welkom :hi:
Wat een begin :neutral: al goed dat jezelf niets hebt !!!!

Ik spreek in het algemeen h?, als de mensen hun job kennen mag je op je bijde oren slapen, ga je weinig of niets meer van zien.

Is al een fameus accident, is de chassisbalk links onderaan niet geraakt? Krijg je uw deur nog mooi dicht?

Veel succes,
Bij een goede carrossier of officele dealer komt hij er weer uit zonder dat je er iets van merkt dat hij een ongeval heeft gehad.

Verschrikkelijk! En dan ook nog zo snel. Ik wens je veel succes. Laat het netjes via de dealer repareren en het zal op de best mogelijke wijze gedaan worden (mits je verzekering het toestaat).

Ik kan mij het ongeluk zo voorstellen.Heel veel sterkte. Gelukkig is het alleen maar blik schade.

Z?nde. Vraag de dealer eens of dit een uiteindelijke waardevermindering van de Lexus betekent. Het is zeer waarschijnlijk dat dit wel het geval is. Zo ja,ook hiervoor een claim indienen, dat schijnt te kunnen.

cvvracing zei:
Is al een fameus accident, is de chassisbalk links onderaan niet geraakt? Krijg je uw deur nog mooi dicht?

Volgens mij zag ik die balk zitten omdat mijn deur daar was weggevouwen (donkergrijze balk). Deze zag er nog helemaal gaaf uit. Met wat flink duwen ging de deur dicht maar goed paste het niet meer. Krijg wel beetje hoop dat ik het herstelwerk niet ga onderscheiden van origineel. Ik houd jullie op de hoogte!

Als gezegd, de meeste delen zullen wel in 't geheel vervangen worden, dus daar zie je niets van.

Veel succes met de voortgang en keep us posted!

Wat vervelend! Ik zou er ook behoorlijk ziek van zijn, zeker omdat de auto hagelnieuw is! De deur zal zowiezo vervangen worden, deze is te erg vervormd. Zoals gezegd zal je bij een goede hersteller geen kleurverschil krijgen omdat de auto zo jong is. Succes in ieder geval met de afloop.

Bernard Roerink zei:
Z?nde. Vraag de dealer eens of dit een uiteindelijke waardevermindering van de Lexus betekent. Het is zeer waarschijnlijk dat dit wel het geval is. Zo ja,ook hiervoor een claim indienen, dat schijnt te kunnen.

Hier hoef je je ook geen zorgen over te maken zolang het netjes is hersteld, bij inruil wordt er niet gekeken naar het schade verleden, alleen naar hoe de auto er op dat moment uit ziet. Als het goed gerepareerd is zullen ze het niet opmerken en is er dus niks aan de hand.

Ongevalvrij is een begrip dat wel bestaat.Ik ken vonnissen waar een jonge auto door de verzekering moest vervangen worden na een niet total loss ongeval Ik zou zeker de waardevermindering die er wel nu is in rekening brengen.

tri zei:
Ongevalvrij is een begrip dat wel bestaat.Ik ken vonnissen waar een jonge auto door de verzekering moest vervangen worden na een niet total loss ongeval Ik zou zeker de waardevermindering die er wel nu is in rekening brengen.

Ik werk bij een Toyota dealer en hier wordt echt niet naar gekeken, dat zou fraai zijn... ''Ja uw auto heeft 5 jaar geleden voor 3000 euro schade gehad, hebben ze mooi gerepareerd, zie je niks meer van zeg! Kost je nu alleen wel 1000 euro" Dit kunnen ze simpelweg niet maken en is ook gewoon onzinnig, een auto wordt niet minder waard omdat ie ooit schade heeft gehad, mits netjes gerepareerd.

Langs de andere kant.... je moest eens weten hoeveel nieuwe wagens die van de band rollen al herstelt moeten worden, daar weet de toekomstige eigenaar ook niets van....

Bij wordt er op 12 maart opnieuw een nieuwe achterbumper gemonteerd. Inmiddels al de 2de nieuwe bumper sinds mei 2011.

Het schijnt dat de achterbumper belachelijk goedkoop is (t.o.v overige modellen/merken). Uitdeuken is vaak een duurdere optie dan een nieuwe bumper monteren.

In jouw geval zal er een hoop vervangen moeten worden. Ik weet echter niet of het overige plaatwerk ook net zo goedkoop is als de achterbumper.

Succes in ieder geval met het schadeherstel.

Inmiddels de auto weer opgehaald en moet zeggen dat deze heel netjes is opgeknapt. Je ziet er werkelijk niets meer van. Van binnen zie je helaas wel dat de auto niet met fluwelen handschoenen is aangepakt. Normaal zou ik dit niet er vinden maar het betrof voor mij wel een hagel nieuwe auto. Zo waren er reinigingsmiddelen gemorst op het stuur en schermpje van de airco maar ook de spieker in de linker deur was niet aangesloten. Door het reinigingsmiddel leek het net of het materiaal vettig of nat was dat tevens niet eenvoudig was weg te poetsen. Op mijn stuur na hebben ze alles netjes kunnen opgelost. Mijn stuur heb ik nu voor lief genomen maar heb dit wel gemeld. Mocht dit in de toekomst door bepaalde invloeden erger worden dan wil ik het laten vervangen.

Ik ga binnenkort (beter weer) de voor en na foto?s knippen en plaatsten op dit forum. Ik kan jullie wel vast meegeven dat ik verbaasd was over de kwaliteit van de geluidsinstallatie. Ik heb de 10 speaker installatie en vraag mij nu af wat voor geluid er wel niet uit het ML systeem komt.
:rulez:

Proficiat!

Wel een minpuntje m.b.t. het stuur, maar goed, je kunt nu weer de weg op. Overigens wel een ultiem moment om de :photo: te plaatsen, zoek de verschillen.. ;)

Mooi om te horen dat het goed is gefixed, ik zou zeggen om je stoer te laten reinigen of te vervangen, want je hebt immers een nieuwe auto.......