Xenon hoe lang dat mee?

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Hello!

ik heb een vraagje... mijn IS heeft xenon verlichting maar hoe lang gaat dat eigenlijk mee? Ik weet dat ik bij de 207 pas aan de beurt was ver over de 60dkm maar dat was geen xenon! Ik dacht altijd dat dat wel langer mee ging? Klopt dat? Heeft het gebruik van de lichtsensor hier nog effect op?

owja... nu het toch over verlichting gaat... Het viel me op dat die lampjes bij de versnellingsbak (P,R,N,D bladiebla) niet aangaan. Dit zou toch gewoon aan moeten gaan als de verlichting aan staat? Overigens gaat het 9 van de spreekwoordelijke 10 keer wel gewoon aan. Beetje vreemd?!

Wederom alvast dank voor jullie antwoord! :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het aan en uitgaan verkort de levensduur wel van de xenon. Maar ik had mijn eerste xenon wissel nodig bij mijn vorige auto (IS250 2006) op 140k (met de lichten op auto). Dus het gaat redelijk lang mee.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hou er rekening mee dat levensduur ook te maken heeft met geleidelijke afname lichtopbrengst. Na zo'n 1500 uur zal dat globaal nog zo'n 75% zijn en bij 3000 uur 50%. E.e.a. kan dan nog functioneel zijn, maar valt dan buiten de gewenste specs.

De bevindingen van Hube komen goed overeen met onderzoek door J.D. Powers, welke spreekt over zo'n 3000 uur levensverwachting. In de praktijk komt dat neer op +/- 144.000km voor de doorsnee automobilist. Externe variabelen, veel aan/uit/warmte/type klimaat, kunnen ook de levensduur verkorten.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Neem de volgende keer contact op met Lince. Anders kan je hem eventueel ook bij bijvoorbeeld een Bosch service center bestellen/laten vervangen. De prijzen zijn daar stukken minder.
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
thanks! This is helpfull! Ik zag dat de vorige eigenaar wel al een lamp had laten vervangen bij de dealer maar dit was onder garantie. Wel heb ik deze facturen allemaal bij de aanschaf bij gekregen. Mocht er eentje kapot gaan dan zal ik zeker even met Lince contact op nemen. De dealer is tenslotte niet de enige instantie die een lamp kan vervangen!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Bij lince kosten ze slechts een fractie van wat de dealer vraagt en ik zou ze altijd per set vervangen aangezien de lichtopbrengst afneemt, ik verving ze vroeger elke jaar met een set nieuwe lampen puur voor de opbrengst :)

Het beste is de lampen 2 min laten branden voordat je ze weer uitzet...

Lampje bij je versnellingsbak hoort altijd aan te gaan, misschien is het stekkertje los.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
cruzcampo zei:
pff, op mijn is 220 op 6odkm al beide lampen moeten vervangen, beide stuk gegaan. 200 euro per lamp.

200 euro per lamp ?? :O
Hebben die nieuwe lampen van jou een goud randje of zo ?

Net 2 nieuwe lampen bij Lince opgehaald, kosten nog geen 30 euro voor beide,
moet ik ze wel zelf erin zetten ( kun je ook door hun laten doen )

Nu zijn "merk" lampen van Philips of Osram aardig aan de prijs maar dit verschil ?
Dus heb ik, even snel uit mijn hoofd rekenen, gisteren 370 euro bespaard :mrgreen:

Nu zal de levensduur van imitatie lampen misschien iets korter zijn,
alhoewel dit niet zeker is.
Maar dan nog zijn de verschillen wel erg groot
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb 1x een kapotte lamp bij een familie gehad, dat was na paar jaar. Terwijl zowat heel mijn familie em vrienden met lince xenon rondrijdt :p
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Jongens, ik ga al pakweg 50 jaar mee, dus bij Xenon mag je spreken van een solide ontwerp :rulez: .

Zonder gekheid: in m'n Galant hebben de xenon's ongeveer 180k achter de kiezen. Maar daarvan is wel te merken dat de intensiteit nu wat nalaat. Omdat hier aftermarket xenon niet is toegestaan, heb ik voor de T?V-keuring weer even H7 erin geprikt en OMG!!! Zelfs dan komen de H7 nog als gloeiende spijkers over vergeleken met de bejaarde xenons. In m'n IS zit nu sinds afgelopen week ook een setje.
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Allereerst dank voor de tips iedereen! Lince lijkt me een zeer goede optie! Dat lampen eventueel minder lang mee gaan ten opzichte van een aanzienlijk prijsverschil lijkt me geen probleem! Even afkloppen maar er is geen lamp kapot dus voorlopig kunnen we nog even lekker door :).

De auto bevalt me tot nu toe perfect! Rijdt goed, is stil en een mooi geluidsysteem enz enz enz. Ik ben er achter gekomen dat de vorige eigenaar wel fan was van grote remschijven... het lijkt er op dat ik me 17 inch wintersloffen wel op me buik kan schuiven en er minimaal 18 inch moet komen... Wordt even de flappentap openzetten denk ik en goed zoeken!(dit is mijn eigen niet-technische conclusie, maar de ruimte tussen de 18inch Lexus sport velgen en de remschijven is niet erg groot).


Lampje bij je versnellingsbak hoort altijd aan te gaan, misschien is het stekkertje los.


@ Alan zou je aan kunnen geven waar dit stekertje zit?

Ik heb nu ook gemerkt dat het knopje voor de versnellingsbak (PWR NRM SNOW (of zoiets)) niet brand, maar hoort dit wel te branden? Er brand ook geen lampje in de + en - van de flippers (geen idee of dat hoort of niet), ik weet wel dat dit in de DSG-tjes en wat andere auto's met flippers wel brand. Kan het aan een zekering of kabel liggen? De rest van de verplichting werkt wel (voorzover ik weet dat het moet werken), verplichting van de stoelkoeling/verwarming werkt prima evenals de sfeer verlichting e.d.

Owja... over lampjes gesproken... moeten er ook lampjes branden in de knopjes van de spiegelverstelling? Ik mis het allemaal niet, maar het zou leuk zijn als hetgeen wat zou moeten werken ook werkte :).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Om het topic niet te vervuilen, heel kort:

Het zit aan de onderkant van je versnellingspook paneel. Deze verwijderen dus.

Mocht je meer vragen hebben, private message me even :)