YT filmpje met acceleratie geluid Lexus ISF vs lc500 vs gsf vs rcf vs IS500 vs IF500

Dat rauwe geluid, klinkt best aardig, op zich niets mis mee.
Wat ik absoluut zelf niet gebruik is de optie om mijn eigen motorgeluid via de speakers te versterken (ASC).
Die staat standaard uit. Vind dat hetzelfde als V10 achterop de kofferbak van mijn IS 300h plakken.

Trouwens het mooiste rauwe geluid, ongeacht merk/motorblok, krijg je o.a. door niet alleen de einddemper te vervangen door een sportdemper, maar vooral door de middendemper te vervangen door een rechte (straatillegale) middenpijp.
Honderd procent als je dat ook bij bovengenoemde auto’s doet, het geluid nog rauwer wordt.
Comfortabel op de cruisecrontrol is dan ver te zoeken :D

Ik vind dat:
- de LS 500 het meest ‘beschaafd’ klinkt (misschien wel door de goede geluidsisolatie?)
- de ISF en GSF het meest afgeknepen (kleinste motor?)
- de RCF het laagste geluid, niet qua volume (hard of zacht) maar het geluid is erg laag (brom), niks mis mee, klinkt mooi laag
- de IS 500 lekker rauw, niks mis mee
- de LC 500 klinkt alsof het grootste motorblok heeft, grote range. Helemaal eens. BRUUT geluid

En nog een kleine correctie:
De LS 500 heeft een 3.4 V6 Twinturbo :cool:
(De LS 500h heeft een triest 3.5 V6 NA blokje met hybride ondersteuning :cry:) (Sorry, ik mis m'n ouwe V8 nog steeds)

Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: Bobusa
(De LS 500h heeft een triest 3.5 V6 NA blokje met hybride ondersteuning :cry:) (Sorry, ik mis m'n ouwe V8 nog steeds)
inderdaad, lol ik ging er zo vanuit dat ze alleen de V8 van de verschillende modellen vergeleken dat ik voor het gemak over de LS500 heen gelezen heb.

• Haha
Waarderingen: D43m0n en Higgie
Er staan nog een paar mooie V8 LS600h modellen uit 2011 te koop online met relatief weinig kms.
Kun je weer meedoen :trollface:

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator
Ah… zo te horen doen mijn oren het nog goed, zoals ik al zei, die LS 500 klinkt het meest beschaafd :D