Zijspiegel probleem.

André

Hoort erbij
22 mei 2023
43
52
18
Mijn rechter spiegel staat in z'n geheel te ver naar buiten gedraaid, dit is langzaam ontstaan waarbij de spiegel eerst iets te ver naar buiten stond en ik dit kon corrigeren door de spiegels in te vouwen en daarna weer uit te vouwen, maar nu gaat het spiegel huis gelijk naar de te verre stand als ik 'm uitvouw. Dit is vooral heel vervelend als ik achteruit wil inparkeren omdat ik de zijkant van m'n auto niet kan zien. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en kunnen oplossen of moet ik op zoek naar een goede gebruikte spiegel?

Bedoel je de hele buitenspiegel of alleen de spiegel binnen de behuizing? En klappen ze nog goed uit en in bij vergrendeling?

Het gaat om de hele buitenspiegel, het in- en uitklappen bij vergrendelen gebruik ik niet, alleen bij krap parkeren klap ik de spiegels in.
Laatste keer inklappen kwam de rechter spiegel wel naar binnen maar bleef staan op de stand waar die eigenlijk moet gaan staan na het uitklappen.

Ben je ooit met je spiegel ergens tegenaan gereden? Of iemand is er een keer tegenaan gelopen.
Ik vermoed dat de 0-stand verschoven is en hij dus niet meer weet tot hoever hij uit moet klappen.
Als hij uitgeklapt is en je duwt 'm zelf terug naar de stand waarin hij zou moeten staan en je laat 'm in- en weer uitklappen, gaat het dan goed? Had ik met m'n vorige Toyota ook en dat hielp toen.

Ik ben nergens tegenaan gereden, er is wel tegenaan gelopen door iemand, zag 's morgens de spiegel verkeerd staan toen ik instapte, ff in- en uitklappen was voldoende om 'm weer goed te krijgen, maar dat lukt nu dus niet meer.

Zal ik eerst de spiegel moeten demonteren en loshalen om te kijken wat er nu precies loos is, iets voor in het weekend als het niet te slecht weer is,demonteren zal op de parkeerplaats moeten gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa