Zoemend geluid na uitwijkmanoeuvre

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ismo
  • Startdatum Startdatum

ismo

Nieuw hier
5 mrt 2024
15
39
13
Hey allemaal,

Vanmorgen een hoge stoep moeten pakken om uit te wijken voor een fietser die zomaar de voorrangesregels negeerde en de straat overstak. Gelukkig de fietser vrijwel gemist en alleen zijn achterband geraakt maar bij het terugrijden van werk ging wel het waarschuwingslampje van de bandenspanning sensor branden en hoor ik ook bij snelhden hoger dan 60 een extra zoemand geluid wat in frequentie hoger wordt naarmate ik harder rij. Ik heb een aardige schram op de velg en de band heeft een beetje schade maar alleen op de velgrandbescherming, ik voel geen trillingen in het stuur. De band is gewoon hard, ik heb er 30 minuten mee naar huis gereden en geen verschil in spanning gemerkt of gezien.

Morgen ga ik even kijken of mijn gerage tijd voor me heeft maar om de kenners even te vragen: wat zou dit euvel kunnen zijn?

Hoop dat ik er zaterdag bij kan zijn tijdens gojapan.....
 
Wat vervelend, daar ben je mooi klaar mee. Het zou mooi zijn als je de eventuele herstekkosten kunt verhalen op de fietser maar dat zal wellicht lastig worden.

Geen idee wat het kan zijn, ik ben benieuwd wat het euvel uiteindelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: ismo
Wiellager rechtsvoor is kapot en rechterachterband moet vervangen worden. Vervanging van de wiellager kost 600-700 euro volgens mijn garage. Ik heb geen idee of dat een normale prijs is. Daarbij weten ze niet precies welke ze moeten hebben.

Weet iemand hier welk onderdeel we nodig precies hebben, heeft er iemand wellicht zo'n onderdeel nog liggen?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Primi en Richie