Zoemend geluid

wowo91

Nieuw hier
24 jul 2019
4
0
1
Goedemorgen,

Ik ben Willem , een half jaar geleden met mijn vrouw naar Spanje verhuisd.
Mijn Lexus RX450h ( dec. 2011) laat de laatste tijd ook een zoemend geluid horen.
Het is erg wisselend, soms wel/ soms niet. Het komt wel steeds vaker voor de laatste weken.
Ik denk dat het uit het motorcompartiment komt.
M.n. bij snelheden tot zo’n 60 km/h. Het maakt niet uit of de motto warm of koud is, soms ook als ik bv. bij
een stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
En kan ik er gewoon mee blijven rijden?
Een Lexusdealer is hier erg ver vandaan, mijn auto is nu bij een Boschgarage voor het onderhoud.
Kan deze het bv. “ uitlezen” ?

Alvast dank voor eventuele reacties
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Hoi Willem, uitgaande van bovenstaande, lijkt het dus niet snelheid dan wel toeren van de motor gerelateerd. Merk je verschil met Airco aan/uit?
Uitlezen zonder melding op het dashboard is doorgaans flink zoeken. Ik ben niet heel bekend met de triggers van foutregistraties en evt melding op het dashboard. Een Bosch garage kan alle standaard OBD2 (motor) foutcodes wel uitlezen, ik weet niet hoe dat zit met de andere ECU registraties.
 

wowo91

Nieuw hier
24 jul 2019
4
0
1
Dank voor je reactie ThinlaneT,
Mijn auto gaat morgen naar de garage , ik zal het daar voorleggen en vragen of ze dit ev. uit kunnen lezen
Momenteel heeft mijn vrouw de auto mee, ik zal straks kijken wat er gebeurd als ik de airco uitzet.
 
Laatst bewerkt:

wowo91

Nieuw hier
24 jul 2019
4
0
1
Het was een paar dagen weg en vanochtend begon het weer .
Ik heb de airco uitgezet en het daarna niet meer gehoord, vlak bij huis weer aangezet en toen leek het weer te beginnen .