Zomerset

Johnny Le

Actief
8 sep 2024
298
340
63
Lexus Peterman.jpg
Peterman.jpg

16 november 2024
Rondom (OEM): 4x 225/45 R17 7.5J x17 ET45

8 maart 2025
Breedset:
Vóór 235/35 R19 8.5J x19 ET35
Achter 265/30 R19 9.5J x19 ET40

Hebben jullie ook al opgemerkt dat de gevel anders is... ik mis 'LEXUS' nu al :cry:
Ja, is al vrij snel weggehaald. Peterman is nu een vrije handelaar. Ik heb in april een 160k beurt staan met nieuwe zomerbanden voor m'n LS, heb wel vertrouwen dat de service op niveau blijft. Geen gratis leenauto meer in ieder geval. Is 25 euro en dat vind ik best redelijk.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Km-afwijking
Gisteren op de snelweg proef op de som:
Op de 'oude' set (17") op de km-teller 100 km/u (cruisecontrol) = schommelt tussen 94 / 95 km/u op de WAZE-app (gps-navigatie)
Op de 19" zomerset: idem 100 km/u = schommelt tussen 95 en 96 km/u op Waze
Met andere woorden, de zomerset is 1 km/u 'nauwkeuriger'/dichter bij de GPS-meting, km-afwijking is verwaarloosbaar (binnen 2 %).

-12151-large (1).jpg

old and new.png
oranje is 17"
Site: 'The outer rim will poke out 30.4mm more than before'.
Met andere woorden: de nieuwe velgen steken 30,4mm meer naar buiten (dit geldt voor achter).
Vóór is dit 22,7mm.

Zonder spacers :cool:

Merk je veel verschil tijdens het rijden ?
Daar kan ik nog niet veel over zeggen, behalve dan dat de eerste indruk goed is.
Lastig te vergelijken ook: had er 4-seasons onder, nu zomerrubber. Dat is sowieso anders, qua tractie, rolgeluid, etc.
Nog niet genoeg mee gereden om goede conclusies te trekken.
Wat echt anders is, is dat ik bij hoge drempels helemaal moet afremmen, langzamer dan voorheen de drempels neem.
Ik ben benieuwd of dit nog een significant effect heeft op je verbruik tov 17 inch.
Ik ga ervan uit dat het verbruik hoger is bij deze set. Alhoewel 4-seasons rubber t.o.v. zomer, is in het voordeel van zomerrubber. Althans in theorie zou je dat denken.
We gaan het zien, eerst maar eens kilometers maken.

• Leuk
Waarderingen: Timo_87
Dit staat zeker erg goed! 🤩

Andere vraag: heb je je achterruiten getint of zit er afneembare zonwering (privacy shades) in?
Ik zoek nog een setje nette zonwering (iemand een goed adres?).