USB muziek hapert

joetang

Nieuw hier
6 mei 2011
1
0
0
Sinds eergisteren een trotse berijder van een CT en gisteren voor het eerst een USB stick met mp3 in de auto gestopt. Het stoort mij bijzonder dat de muziek regelmatig hapert, terwijl dit niet nooit is voorgekomen bij mijn vorige auto. Op de computer gebeurt dit eveneens niet. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen??? Alvast bedankt!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hi joetang, welkom hier op het forum! Dit probleem heeft zich nog niet voorgedaan. Heb je ook een andere usb stick geprobeert?
 

merius

Nieuw hier
9 mei 2011
3
0
0
Wellicht heeft het te maken met hoe de mp3's gecodeerd zijn. Er zal vast wel een nummer tussen staan die het perfect doet, vergelijk de eigenschappen van dat bestand eens met een die hapert. Ik heb er overigens met de USB-stick geen last van, maar ik zorg ook altijd voor goede kwaliteit mp3's.

Ik heb wel vaak dat de muziek hapert met mijn iPhone, maar dat was te verhelpen door een merkloos iPhone kabeltje te gebruiken waar wel een kliksysteem in zit. Alhoewel hij soms nu ook nog hapert. BT is dan een prima oplossing.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Haperende muziek via de iPhone ligt soms ook aan de iPhone zelf.
Wellicht heb je veel applicaties openstaan, ben je bezig met een stevige applicatie of staat alles aan wat je maar aan kunt hebben. Ook jailbreak is soms de oorzaak voor haperingen.

Ik heb nog geen muziek via een USB stick erop gehad, maar nog nooit echt een willekeurige hapering gehad met de iPhone via USB.
 

marcelleke

Nieuw hier
26 apr 2011
17
0
0
Bij mij hapert de muziek vanaf USB ook niet. Wat ik wel lastig vind is dat de bestanden niet in de juiste volgorde getoond en dus afgespeeld worden, dit terwijl ze op de PC wel in de juiste volgorde staan. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
 

Lex

Nieuw hier
6 apr 2011
9
0
0
Volgens mij wordt er gesorteerd op datum van laatste aanpassing. Dus de bestanden die je het laatst op de stick zet komen het laatst in de volgorde.
Had liever gehad dat het alfabetisch ging maar heb die optie nog niet gevonden...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik bedoelde meer de mate van sortering van het systeem in de auto... maar als dat van hjalmar helpt... iemand zin om te proberen?
 

marcelleke

Nieuw hier
26 apr 2011
17
0
0
Bedankt voor de suggestie. :rulez: Ik heb het helaas nog niet kunnen uitproberen. Zal dit echter zeker doen en jullie op de hoogte houden!
 

Jan H

Nieuw hier
10 jul 2011
2
0
0
De oplossing van het bepalen van de volgorde van afspelen:
De CT speelt af met de volgorde waarmee de bestanden op de stick zijn gezet. Dit is niet erg snel te corrigeren maar niet onmogelijk (er zal vast een snellere methode zijn):
Sleep alle mappen even naar de HD van je computer en sleep ze in de gewenste volgorde ??n voor ??n naar het stickje. Op die volgorde zal er afgespeeld worden.
En ja; ik heb ook last gehad van haperende MP3. In mijn geval waren de bestanden beschadigd. Ik heb ook ontdekt dat sommige MP3's stereo zijn en niet 'joint stereo'. De CT speelt alllen joint stereo af (te zien en te controleren met itunes, aan te passen met een fileconverter zoals Switch sound file converter)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hey Jan, bedankt voor de suggestie! Ik zal deze later in de tips en tricks plaatsen... Wel zo leuk als je je voorstel in de voorstel gedeelte? :rulez:
 

Tailyn

Nieuw hier
5 sep 2011
9
0
0
Ik heb het probleem dat het audiosysteem soms opeens stopt met mp3s afspelen. Het lijkt net of de TMC start: alleen hoor je niets. Na een paar seconde stilte gaat deze weer verder.. Iemand een oplossing?