USB muziek hapert

joetang

Nieuw hier
6 mei 2011
1
0
0
Sinds eergisteren een trotse berijder van een CT en gisteren voor het eerst een USB stick met mp3 in de auto gestopt. Het stoort mij bijzonder dat de muziek regelmatig hapert, terwijl dit niet nooit is voorgekomen bij mijn vorige auto. Op de computer gebeurt dit eveneens niet. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen??? Alvast bedankt!
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
Tailyn zei:
Ik heb het probleem dat het audiosysteem soms opeens stopt met mp3s afspelen. Het lijkt net of de TMC start: alleen hoor je niets. Na een paar seconde stilte gaat deze weer verder.. Iemand een oplossing?
Probeer tijdens de hapering eens de volume knop.
Misschien is het het TMC maar staat het volume uit, die stand wordt separaat onthouden...
 

Tailyn

Nieuw hier
5 sep 2011
9
0
0
Haha meen je dat? Ik ga het morgen gelijk testen! Kan je de TMC ook uitzetten? Zoja, hoe? Dan zou ik er geen last van moeten hebben.
 

Antivirus666

Nieuw hier
27 nov 2011
2
0
0
Ik heb ook het probleem dat de mp3's op de USB-stick haperen. Ik heb alles al geconverteerd naar joint stereo, maar nog steeds die irritante haperingen. Bij sommige nummers loopt ie zelfs helemaal vast. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
 

ArieSmit

Nieuw hier
5 jan 2012
15
0
0
BIj haperde hij ook, het was een USB stick met 32 GB. Ik heb er nu een in zitten met 1GB geen problemen. Ga het nog even proberen met een 2BG
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Modedit: bericht verplaatst naar juiste topic.
door ArieSmit ? vandaag 18:45
Hellup!

Ik heb nu van alles geprobeerd: Nano-USB sticks 32gb (extremememory) 2GB Delock en 1GB Delock. Hij blijft haperen met afspelen. Daarna is hij de naam van de artiest en nummer kwijt en begint het nummer van de track te knipperen.

Alles ook al FAT en FAT32 gefromateerd. Ik wordt er moedeloos van...

De oginele stick van Lexus doet het wel maar dat is maar 1GB en staat het klepje weer open ( ik heb een nieuwe 12V ingang laten aanleggen aan de zijkant)

:X :( :X

Wie kan me helpen???
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nano-USB sticks 32gb (extremememory) 2GB Delock en 1GB Delock. Hij blijft haperen met afspelen. Daarna is hij de naam van de artiest en nummer kwijt en begint het nummer van de track te knipperen.

Ik las wat gebruikerservaringen (Conrad) over die sticks en opvallend was dat, naast goede werking, ook gesproken werd over gelijke problemen: niet herkennen, haperen, stoppen tijdens afspelen, formatteren, etc. Overigens betrof dat verschillende merken auto(radio's).

Lijkt dus sprake van een gemeenschappelijke noemer.

Ik zou toch het formatteren nog even onder de loep leggen, FAT16/32 en daarbij heeft Windows een voorkeur voor 4kb clusters (traag!). Probeer het eens op 32kb clusters?

Edit: er bestaan tevens speciale format-tools voor sticks, dat zou ook nog kunnen helpen.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik moet zeggen dat ik een gewone 2GB USB stick gebruik, met 6 mappen erop en absoluut geen problemen. Kan scrollen zonder problemen en er hapert niets. Een merk staat er niet op. Was een kadootje van de sportschool, dus kan je nagaan. Wellicht dat een grotere capaciteit wel problemen geeft.


Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik lees regelmatig over 32GB, wat probleemloos werkt in de CT. Dat lijkt dus niet het euvel...

Je zou nog kunnen vermoeden dat er iets 'stoort' binnen het USB kanaal, of de spanning op de usb poort buiten spec valt.

Edit:
Las nog dat de Delock ook bij andere merken vaak blijft hangen (o.a. Renault). Misschien toch een andere stick proberen?
 

ArieSmit

Nieuw hier
5 jan 2012
15
0
0
Hoera,

Ik heb de juiste USB stick gevonden: de LaCie MosKeyto werkt perfect. Ik heb de 8GB versie gekozen, er kan meer dan genoeg op.

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10425

De USB sticks die niet werken:
ExtremeMemory en DeLock.

Helemaal happy na een zoektocht van 6 weken en in totaal 4 stick gekocht (2 alweer verkocht :)

Ik hoop dat iemand anders wat aan mijn zoektocht heeft.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
ArieSmit zei:
De USB sticks die niet werken:
ExtremeMemory en DeLock.

Ik zal wel weer wat fout doen, want mijn 16GB DeLock USB-stick doet 't nog altijd perfect.

Misschien verschilt het per geluidssysteem - het mijne is de armoeversie, met zes speakers. Daarmee werken DeLock USB-sticks dus als een tierelier.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zal wel weer wat fout doen, want mijn 16GB DeLock USB-stick doet 't nog altijd perfect.
Wellicht niet, het betreft kennelijk 'bepaalde' batches van Delock, welke of direct haperen, of na verloop van tijd problemen geven.
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Eigenlijk nooit problemen met de Mark L. in combi met Ipad en Ipod. Ipad via Bluetooth gaat redelijk, helaas kun je dan echter niet van album wisselen via de ML. Ipod werkt uitstekend met kabel, nooit problemen. Wel irritant dat hij constant terugspringt naar hoofdmenu, en niet onthoudt waar je bent met scrollen tussen artiesten. Je moet dus constant weer van a naar z etc.

USB stick gebruik ik niet, maar volgens mij is het probleem vaak de capaciteit. Probeer een hdd zonder voeding, kan ook schelen.
 

ArieSmit

Nieuw hier
5 jan 2012
15
0
0
Ik vind het belangrijk dat het klepje dichtblijft, ik vind het echt geen gezicht.

Als je met kabels gaat werken staat dat klepje altijd open. Ik heb daarom een hele kleine USB stick gekocht (Nano USB) en ik heb een extra 12v stekker laten aan leggen aan de zijkant (passagierszijde) van het middenconsole.

Het probleem was volgens mij de snelheid van de USB stick zelf. De LaCie is sneller dan die andere.
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
Ik heb ook de 8GB LaCie MosKeyto maar bij mij worden sommige nummers uit dezelfde folder overgeslagen en sommige folders worden helemaal niet afgespeeld. Alle bestanden zijn MP3.
Format FAT32/32 en 4096 geprobeerd maar hielp niet. Verder geen speciale karakters in de bestandsnamen. 16GB Cruzer sandisk geprobeerd maar hetzelfde probleem. Dus het heeft niet met snelheid te maken want de cruzer is heel snel.

Ik probeer nu met switch te converteren en kies voor joint stereo. Resultaat volgt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb ook de 8GB LaCie MosKeyto maar bij mij worden sommige nummers uit dezelfde folder overgeslagen
Je zou idd zeggen dat als 2 verschillende sticks dezelfde nummers en folders overslaan, het aan de mp3's zelf moet liggen..

Ben benieuwd wat het converteren oplevert.