USB muziek hapert

joetang

Nieuw hier
6 mei 2011
1
0
0
Sinds eergisteren een trotse berijder van een CT en gisteren voor het eerst een USB stick met mp3 in de auto gestopt. Het stoort mij bijzonder dat de muziek regelmatig hapert, terwijl dit niet nooit is voorgekomen bij mijn vorige auto. Op de computer gebeurt dit eveneens niet. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen??? Alvast bedankt!
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
Ik heb het volgende geprobeerd:
- converteren met Switch (joint stereo)
- MP3tag
- Bestanden direct in root geplaatst
- bestanden een andere naam gegeven zonder speciale karakters
- 3e USB stick gebruikt (Kingston 2GB)

Dit alles zonder resultaat.

Het lijkt er inderdaad op dat het aan de bestanden ligt maar waarom? Op de PC en Ipod worden deze wel afgespeeld.

Ik ga nu nog de originele USB stick van Lexus proberen.
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
...en ook de Lexus stick werkt niet....

Mijn laatste optie is de originele bestanden nogmaals op de stick te zetten....wordt vervolgd...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als ik het goed teruglees heb je feitelijk geen last van haperingen (hetgeen meer wijst naar een stick probleem), maar worden nummers en folders overgeslagen. Dat laatste lijkt toch te wijzen op een 'formaat' probleem.

Kan het niet zo zijn dat de MP3's stiekem MP4's zijn?
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
Nummers worden inderdaad overgeslagen. Ik had al gecontroleerd en het zijn echt MP3's. Om het echt uit te sluiten heb ik met Switch naar MP3 geconverteerd.
Converten naar WMA bood ook geen oplossing.
Ik heb inmiddels 3 sticks geprobeerd en allemaal hetzelfde probleem. Het heeft echter wel gewerkt dus het lijkt of de bestanden corrupt zijn geraakt maar de originele doen het ook niet (meer).

Ik ga ermee verder en ik zal pas weer posten zodra ik een oplossing heb.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Blijft wonderlijk...zijn die bestanden misschien DRM beveiligd?

Laat het idd even weten als je een oplossing hebt.
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
En hier dan de oplossing:
Converteren met Switch maar met codec "Windows Media Audio 9.2". Standaard wordt "Windows Media Audio 9.2 Lossless" gebruikt.
Nu wordt alles goed afgespeeld.

Questions? LMK
 

wersitime

Nieuw hier
13 mrt 2012
11
0
0
Ik ben hier nieuw en ben hier terecht gekomen vanwege de usb stick problemen. Inmiddels heb ik een serie getest en bij mij kwam er uit dat de snelle sticks van rond de 18Mb/sec haperden of het helemaal niet deden en de langzamere (meestal de oudere) van 10 - 12 Mb/sec het perfect doen. Bij mij heeft het dus duidelijk met de snelheid van de usb stick te maken. Helaas is de kleinste van mij de snelste en juist die doet het jammergenoeg niet.

Groeten Henny
 

wersitime

Nieuw hier
13 mrt 2012
11
0
0
Dat wil ik wel maar er staat geen merk op. Sommige zijn relatiegeschenken zoals Rohde&Schwarz. De anderen staat helemaal geen merk op. Degeen die het beste werkt komt uit de graaibak van de Macro in Bocholt. Op een staat inderdaad een merk maar die ligt thuis in Nederland en daar ben ik voorlopig even niet.

Dus ik kan helaas alleen wat zeggen over de snelheid van de sticks.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ok, das jammer..

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het puur met snelheid te maken heeft. Zoals in de reacties hiervoor kun je lezen dat er ook snelle sticks gebruikt worden zonder problematiek.
 

wersitime

Nieuw hier
13 mrt 2012
11
0
0
Ondertussen heb ik gegevens over welke USB stick gebruiken van de Lexus dealer per post ontvangen. Goede service dus.

De USB stick moet voldoen aan het volgende:

USB2.0 FS (12mbps)
Fat16/32 (Windows)
Correspondence-klasse: massa-opslagklasse
MP3/WMA
Maximale mapstructuur: 8 niveaus
Maximaal aantal mappen in een apparaat: 999 (inclusief root)
Maximaal aantal bestanden per speler: 65025
Maximaal aantal bestanden per map: 255

Dit klopt met mijn bevindingen.

16Gb stick Write 3.39 mbps Read 18.08 mbps werkt niet
Lexus stick Write 9.58 mbps Read 14.14 mbps werkt wel
Ultron 4Gb Write 1.9 mbps Read 10.94 mbps werkt wel
R&S 4Gb Write 1.14 mbps Read 17.03 mbps werkt niet

Conclusie:

Sticks met een snelheid zo rond de 12 mbps en lager werken goed, sticks met een hogere snelheid werken niet of haperen vaak. Hoe hoger de snelheid des temeer problemen bij mij.

Groeten
Henny
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
USB2.0 FS (12mbps)
Dat zou dus betekenen dat de Lexus 2.0 USB poort slechts op Fast-Speed (FS) snelheid werkt, feitelijk gezien dus een USB 1.1 snelheid (max 12Mbps).

Ik leefde eigenlijk in de veronderstelling dat het hier een Hi-Speed (HS) USB 2.0 poort betrof, echter dient dat dan nadrukkelijk aangegeven te worden in de specs of USB logo.

Dank voor je info, heel waardevol en Tips & Tricks waardig! :rulez:

Edit: opmerking streamen mp3's en kwaliteit weggehaald.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Denk je GPS?

een CD kwaliteit mp3 is 320kbit/s. 12mbit/s lijkt mij dan voldoende om dit te streamen. Toch? In ieder geval zijn mijn mp3's waar ik de tests mee gedaan heb allemaal 320kbit/s kwaliteit.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Daar heb je wel een punt. Het is wel zo dat de werkelijke bandbreedte afhankelijk is van een aantal factoren, maar ik kan het verder niet meten of onderbouwen, dus haal ik dat stukje weg.
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
buddy zei:
En hier dan de oplossing:
Converteren met Switch maar met codec "Windows Media Audio 9.2". Standaard wordt "Windows Media Audio 9.2 Lossless" gebruikt.
Nu wordt alles goed afgespeeld.

Questions? LMK

Geweldig!! Dit werkt perfect. Ook op (zeer) snelle USB sticks! Ontzettend bedankt, Buddy.

Overigens vind ik het wel zeer opmerkelijk dat een merk als Lexus dit niet gewoon voor elkaar heeft. In elke willekeurige simpele auto werkt dit maar in een wagen in de 40k price range is het opeens lastig... Teleurstellend, vind ik.
 

wersitime

Nieuw hier
13 mrt 2012
11
0
0
@Buddy. Goede tip maar ik heb Switch opgestart en kan alleen maar gewoon naar MP3 converteren. Hoe doe je dat via de genoemde "Windows Media Audio 9.2" codec. Ik vindt die keuzemogelijkheid namelijk niet in het programma. Zou je heel erg dankbaar zijn wanneer ik eindelijk mijn kleinste USB sticks van 16 GB zou kunnen gebruiken.

Andere extensie kiezen misschien ??