SC400nl's modificaties

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Die remblokken van jou zou ik ook wel willen hebben. Ik word helemaal gek van de remstof op mijn velgen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
sinds deze week heb ik af en toe een CEL en Trac light on , vreemd genoeg had ie dat ook toen ik de coilover en velgen eronder liet zetten maar was na een restart weg
iet waar ik mij niet zo druk over maakte ...tot vandaag

voor het eerst sinds de nieuwe setup een eind gereden met het gezin naar een beurs , eerst nog op standje best hard (5) maar na de eerste stop 2 standen softer gezet (7 klikies) ...en geen rub ...de SC is geslaagd !
bij de eerste start weer cel en trac/off lampje aan en uit en aan en weg was het het , na een half uur onder het rijden op de snelweg , ploep...weer aan CEL en Trac/off lampje aan , niet eens het TRAC mailfunction lampje maar de SC besloot om de traction controle maar even uit te zetten

ach dacht ik nog ...komt vast door al die hamerrite die ik op de schijven had gespoten en de sensor zal wel vuil zijn maar na verder onderzoek bleek de CEL de oorzaak te zijn van het TRAC probleem

code Trac obd1

51 - Problem in engine control system

code CeL obd1

21 - Main oxygen sensor signal (on left bank)

DSC_1417.jpg

sommige van jullie kennen dit waarschijnlijk nog wel ...het OBD1 systeem , even een brug maken en de blinks tellen op je dashboard

na wat onderzoek blijk ik dus een rotte O2 sensor te hebben , links dus , maar is het de sensor voor of achter de katalysator ? ik neem aan achter en dan kom ik bij de vraag
moet ik ze links en rechts vervangen ?
waar bestel je die ? universeel of OEM ?

al met al ga ik er van uit dat dit het probleem is maar vind het wel apart dat de traction controle er mee stopt als de ecu een fout melding heeft
nu maar hopen dat dit het oplost

oh ja ...de SC ging er niet anders van rijden , reed zoals ze altijd deed
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
maar vind het wel apart dat de traction controle er mee stopt als de ecu een fout melding heeft
nu maar hopen dat dit het oplost
Dat lijkt idd vreemd, maar TRAC en motor delen sensor-waarden en zijn daarmee afhankelijk van elkaar. Dus als je motor/sensor verkeerde signalen afgeeft, stopt de TRAC ermee. Eigenlijk wel logisch.

Pre-cat is een A/F sensor, post-cat een O2 sensor. Zie ook PDF locatieschema.

Hier wordt gesproken over een universele sensor: http://www.lexls.com/tutorials/EFI/m...gensensor.html Volgens mij heeft de Denso OEM sensor een plug & play harnas en zul je met universeel wat moeten solderen.

Hoeveel blinkjes heb je geteld?

In principe hoef je niet L & R te vervangen, maar als je afgaat op leeftijd kun je wel verwachten dat de andere ook (snel) ter ziele gaat. Btw, zag hier een link om de sensor schoon te maken; http://www.ehow.com/how_7682059_clea...xus-sc400.html (geen idee of dat echt een oplossing is) :sneaky:

Ik bestel de meeste spullen meestal via Ebay, maar wellicht kun je ff vragen aan AS Motorsport hier op 't forum.

Enne succes uiteraard!
 

Bijlagen

  • banksengine10l.pdf
    624,3 KB · Weergaven: 68

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Toch zijn er meerdere oorzaken en oplossingen te vinden op internet.
Tot zelfs het vervangen van een benzine filter en ontluchten van het remsysteem.
Misschien eerst goedkope oplossingen proberen ?
En zoals GPS-10 al zegt succes bij het oplossen van het probleem.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
bij toyota is het meestal lambda sensor als je meldingen in de dash krijgt en de auto gewoon goed blijft rijden... ik adviseer je om gewoon een Denso lambda sensor te zoeken, je hebt ze ook van andere merken zoals Bosch, maar dat vinden toyota's niet altijd fijn... waar ik nu ben kan ik geen onderdeelnummer voor je zoeken, als je toegang tot toyodiy hebt bijv kun je dat makkelijk terugvinden en zoals GPS10 zegt vervang ze beiden maar...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
@gps code 21 voor CeL blink...blink.............blink
code 51 voor TRAC

ben alang blij dat ik de post cat niet hoef te vervangen dat is een drama om eruit te sleutelen en de pre is eenvoudig te bereiken

ik ga ff het onderdeel nummer opzoeken en het advies van Mlcoolj opvolgen door een denso te bestellen
dit is mijn eerste auto met een O2 sensor vandaar de vraag OEM of universeel , ik ga niet rommelen met draden solderen dus OEM is altijd safe
wat ik gister ook tegen kwam is dat een verse sensor ook positief is voor het verbruik , kwam ook spook verhalen tegen van het wel bekende lekkende condensator verhaal maar daar moet ik nog maar even niet aan denken

bedank heren :rulez:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
nu sewell uit de lucht is kan ik wat moeilijk onderdelen nummers vinden , tot nu toe heb ik 89465-24050

gevonden , maar is dit nu een upstream of downstream sensor ? ik kan het niet vinden , ik zoek dus de linker downstream O2sensor

iemand een betere site voor nummers ? ik heb Toyodiy zoals mlcoolj geprobeerd maar geeft mij veel onduidelijk heden

edit : nu ik dus deze code heb ; 21 - Main oxygen sensor signal (on left bank )
is het blijkbaar de pre cat sensor , klopt dit ? en left bank is dan toch de bestuurders kant ? cyl 1
is het onderdeel nummer dan 24050 ? wat ik zelf denk of toch de 24060 ?
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Check deze:
89465SENSOR, OXYGEN
89465-24050FRONT2
89465-24060REAR LH1
89465-24120REAR RH1
Als je nou kijkt naar de PDF die ik in voorgaande post heb geplaatst, zie je de locatie en welke 'bank' je moet hebben voor SC400 1UZ-FE. Afgaand op je code lijkt het te gaan om een main-upstream sensor (dus idd voor de catalysator). Downstream 'sub-sensor' na de CAT en meet (kort door de bocht) of catalysator 'stuk' is.

meteen de olie en filter vervangen en jeetje wat zwart was die olie na 5000 km
Zou dit dus ook goed kunnen verklaren...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
bedankt GPS :D

heb ik gelukkig toch de goede besteld

de main sensor regelt air/fuel dus dat zou die zwarte olie kunnen verklaren

op de PDF staat het bank nummer inderdaad maar niet left / right bank , ik ga er van uit dat het de bestuurderskant is want die wordt altijd aangeduid als links
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Er staat volgens mij een pijltje bij met voorkant auto. Maar goed, je gaat ze waarschijnlijk toch alletwee doen :sneaky:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
deze kwam ik nog tegen , mijn inspiratie qua velgen keus
photoshoot1.jpg

nu nog die glans halen
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
is goed ! ben je handig met het polijsten van een youngtimer?
noem je prijs en wat moet ik bestellen :rulez:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
ben je handig met het polijsten van een youngtimer?
Hallo is de paus katholiek ??
PM je wel ff. Ga vast ff goed zitten want de prijzen zijn shocking (komt door de dure vrouw maar hou dat ff stil)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vandaag naar Carclean gereden om passend advies te krijgen , en gekregen !
een tas vol handel incl een DAP , misschien mijn nieuwe hobby :oops:
nogmaals bedankt GWS voor alle adviezen en aangeboden hulp !!
nu nog die 1ste prijs op de meeting en mission accomplished :giggle:

ook vandaag de O2 senor laten vervangen ...laten ? ja laten vervangen , heb me een beetje verwond op mijn werk dus kon het helaas niet zelf doen :cry:
ik had gevraagd of ik er om kon wachten en dat kon , monteur begon al te flippen omdat het een rot klus wat , nou dat viel wel mee , gewoon met een steek sleutel los te draaien , 10 min werk , half uur betalen , volgens hem ook nog een de verkeerde wat natuurlijk niet het geval was

volgens hem heeft een O2 storing nix te maken met een falende O2 maar met valse lucht of zo
na de nieuwe O2 een uur gereden naar berkel en rodenrijs en liep als een zonnetje en geen CeL meer
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Lekker bezig weer! En ik snap wel waar je je inspiratie vandaan hebt met die velgen. Die staan super.
Maarre wat een chagareinige monteur als ik het zo lees. Had er volgens mij geen eens zin in.
Ik vind het juist altijd leuk om aan apparte autos te werken. Ongeacht het werk dat er aan gedaan moet worden.
Mooi dat het toch weer gefixt is.