Mijn nieuwe Lexus GS 450h sport

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PJL
  • Startdatum Startdatum
Je uitvoerige posts zijn altijd een plezier om te lezen.
Haast een columnist van dit forum.
Blijf vooral zo door gaan met posten en laat ons deel uit maken van de belevingen met je Lexus.
:blush::rulez:
 
Dat is een aardig commentaar (na diverse nuttige -) ).

Ik heb gisteren 6 uur lang kunnen genieten van het rijden met de GS , ruim twee keer zolang als normaal vanwege de acties van de mensen met gele vestjes. Blokkages, auto's een voor een doorlaten: alles om anderen dwars te zitten. Ik heb bijna twee vrouwen overreden die voor de auto sprongen op het moment dat een ander mij doorliet. Gelukkig trok ik erg langzaam op, anders had ik twee gewonden toe kunnen voegen aan de inmiddels meer dan 600 gewonden (14 ernstig) en 1 dodelijk slachtoffer.... Het was een vervelende rit gisteren, met veel agressieve mensen en veel volstrekt onbegrijpelijk gedrag. Wie laat zijn kinderen spelen op een rotonde, waar auto's een voor een worden doorgelaten. Opgefokte automobilisten in combinatie met mensen die denken dat alles gepermitteerd is is geen goede combinatie....
Ik begrijp dat sommige mensen moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen, maar om een pas gekozen president en regering nu de schuld van alles te geven en te eisen dat iedereen opstapt... Dat heeft weinig meer met democratie te maken.

Ik was van plan vandaag een Camper op te halen. Hier twee uur vandaan in de Pyrenee?n. Die afspraak heb ik afgezegd na de avonturen van gisteren. Opnieuw vinden er allerlei blokkades plaats en dat lijkt mij geen fijn begin van mijn avontuur met mijn huis op wielen.
 
Even een andere vraag: wat kost een litertje brandstof nou zo gemiddeld in Frankrijk?
 
Ik heb zaterdag E 10 getankt voor 1,43. Gewone 95 was 1,46. En Ethanol 0,63. Volgens de dealer zou ik kunnen rijden met een mengsel 50-50 ethanol en 98. Heel veel Toyotarijders doen dat en veel prius taxi's rijden 100% ethanol. Met een of ander kastje om de auto te vertellen dat ze minder hoogwaardige brandstof krijgen.
ikzelf waag mijn auto en motor er niet aan.
 
Ik begrijp dat sommige mensen moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen, maar om een pas gekozen president en regering nu de schuld van alles te geven en te eisen dat iedereen opstapt... Dat heeft weinig meer met democratie te maken.

Tja, dat is een beetje mijn beeld ook van Fransen, dat ze alleen maar kunnen zeuren, de overheid overal de schuld van geven en het enige wat ze kunnen is staken. In plaats van zelf eens je eigen verantwoordelijkheid te nemen... Het is ook altijd hetzelfde met AirFrance, het is de verliesgevende tak van AirFrance/KLM, maar zij denken wel alle reden te hebben om te staken.
 
Goede middag,
Ik ben om vele redenen (waaronder erg vevelende problemen met een onderdaan) hier lang uit de lucht geweest. Mijn Ch?teau heeft inmiddels een nieuwe eigenaar, ik ben met pensioen gegaan en maak de nodige kilometers met een campingcar (zoals de Fransen die dingen noemen). Een Renault Master met een boite automatique.

Mijn Lexus GS blijft een zorgenmonster. Na de zeer valse start heb ik tot april moeten wachten op onderdelen en de benodigde gereedschappen om grote delen van de achterwielophanging te vervangen. De meesturende achteras, die wordt geleid door allerlei stangen , die weer in speciale silentblocks zitten, zouden de oorzaak zijn van de trillingen. De reparatie heeft een paar dagen geduurd (vooruit maar), maar heeft niets geholpen. De receptionist, die mij na anderhalf uur belde, terwijl ik nog weg op huis was, om te horen hoe fijn de auto reed was - op zijn zachtst gezegd- decu, ofwel aangeslagen.

Sindsdien voer ik strijd met mijn garage: de banden waren na 8000 km (inmiddels 12.000) alle vier gecupt en het rijden in de auto is als het rijden in een Golf IV. Mijn bandenspecialist verwijt het cuppen aan problemen met het onderstel. Nieuwe banden zouden binnen een paar duizend km hetzelfde defect tonen.

Ik heb inmiddels een expert in de hand genomen, die het trillen bevestigt. Hij (evenmin als anderen) weet niet hoe stil en trillingsvrij een normale Lexus zou moeten rijden.

Afgelopen vrijdag was ik weer bij de dealer, waar men een proefrit voorstelde met andere velgen en banden om te zien of dat verandering bracht. Wat mij betreft nutteloze actie, want wat toont dat aan. Ter plekke bleken de velgen van de GS, die men even had geleend van een client niet te passen. De chef-monteur meldde dat veel GS-sport eigenaars lijken te klagen over trillingen. Het zou bij het type horen....
Op mijn voorstel en om in ieder geval wat te doen heeft men de velgen op het balanceerapparaat gezet. Twee velgen bleken wat hoogteslag te hebben, waarvan ??n als gevolg van een confrontatie met een stoeprand (ca 2000 km geleden, mijn eigen dommigheid).
Men wijt het trillen nu aan deze onvolkomenheid. Men vergeet dat de andere velgen OK zijn, maar dat de banden vrijwel op zijn.... De expert had zijn laatste vrije ochtend opgeofferd om mij ter dienst te zijn en was allang blij dat er iets gevonden was. Ik dus niet blij, want ik rijd nog steeds in een auto die de naam Lexus niet waard is.

Ik heb mijn bandenman nu gevraagd om beide velgen te herstellen. Om alle onduidelijkheid weg te nemen.

En zal de lezers hier over een week of wat weer kond doen van mijn vervolgstappen. Ik vraag mij soms af of een Lexus dealer in NL in staat zou zijn een echte analyse te maken van het probleem. Wie weet leest hier een expert mee.

Fijne dag verder. Ik houd mij koest, want de komende dagen gaat de temperatuur hier na 40 graden en meer...
 
Als ik het zo eens lees blijft het een afstellingsverhaal van de gehele ophanging, voor en achter dus(4 gecupte banden).Vraagje in deze; wordt de besturing mn achter elektronisch geregeld en kan deze dan ook softwarematig worden be?nvloed en worden afgeregeld?
 
Over dat afstellen: dat zegt mijn bandenspecialist ook. Maar vindt de specialist eens. Ik verwacht niets van de dealer hier. Geen ervaring met slechts 3 GS en in onderhoud.
Ik heb de expert gevraagd of hij specialisten kent. Hij is mij het antwoord nog verschuldigd.
en volgens mij heb ik allerlei capteurs, voelers en draden gezien bij de ophangpunten van de achteras.
 
Wellicht eens een dealer in NL gaan contacten dan wel bezoeken. Wat dat aangaat is hier het aantal auto's met een L in de grille een stuk groter dan in La France en dus ook de kans op oplossen van het probleem idem dito. Was dit een Renault geweest of een ander Frans wonder op wielen had het issue al opgelost geweest vermoed ik zo...
 
Ik breng de GS graag naar een Nederlandse dealer. Hoop dat hier iemand reageert en ik moet mijn garant iievoorwaarden er even op naslaan of reparatie elders in Europa van toepassing is. Nu paar dagen van huis, dus even genieten van vakantie. Zonder de GS overigens ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich
Ik breng de GS graag naar een Nederlandse dealer. Hoop dat hier iemand reageert en ik moet mijn garant iievoorwaarden er even op naslaan of reparatie elders in Europa van toepassing is. Nu paar dagen van huis, dus even genieten van vakantie. Zonder de GS overigens ;)

Wij nemen onze Lexus altijd mee op vakantie, dat vind ze fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623
Het is al heel lang stil rond dit topic, maar zou dit probleem oplost zijn geraakt ?
Mijn GS 450h F sport heeft ook sterke trillingen en wil dit graag oplossen.
 
Ik heb geen F-Sport maar had wel veel last gehad van trillingen tussen 100-120 km/u. Schokdempers achter zijn vervangen - dat loste het probleem niet op.
Banden vervangen, wielen uitlijnen en balanceren bleek uiteindelijk de oplossing.
Het balanceren van de wielen had ik -uiteraard- al eerder laten doen, zonder succes toen. Het uitlijnen maakte kennelijk het verschil.
 
Bedankt voor de info Frank, maar het gaat specifiek over de F sport met 4WS.
 
PJL Ik heb ondertussen ge?nformeerd bij Lexus Gent, ze stellen een software update voor.
Als dat niet helpt, moeten er mogelijk silentblocs vervangen worden, dit laatste zal sowieso geen oplossing zijn, want bij PJL heeft dat ook niets opgebracht.
 
Ik heb vandaag mijn Lexus weer terug na een kleine week. Rondom zijn de schokbrekers vervangen, twee lek. Diverse silentblocks. Opnieuw het nodige gedaan aan de meesturende achteras. Uitlijnen, balanceren. En ik heb voor het eerst een echt confortabele, stille GS.
De sportuitvoering schijnt een lastige verschijning te zijn....
 
Bedankt voor de info PJL !

Hoeveel km?s heeft jouw GS momenteel ?
Want als er schokbrekers en silentblocs vervangen werden, moet hij toch al aardig veel kilometers op de klok hebben ?

Mijn GS heeft slechts 65000 km, dus schokdempers of silentblocs kunnen eigenlijk niet aan vervanging toe zijn, dat heb ik nog nooit meegemaakt met een Lexus.