Afschermen kenteken bij foto's.

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Ik zit vanavond eens wat projecten door te lezen en het valt me op dat er een aantal/veel mensen de kentekens op de foto's weghalen. Waarom doet men dat? Lijkt er bijna op dat men foto's van auto's maakt die in het bezit zijn van criminelen...
In mijn "project" staat de Lexus er met naam en toenaam (lees: kenteken) op en ik verwacht niet dat daardoor m'n ruiten ingegooid worden eigenlijk of dat ik wordt klem gereden.

Waarschijnlijk verkeerde plek om dit te plaatsen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Sommige leden kiezen ervoor om hun kenteken niet openlijk op internet te zetten. Ik zelf heb er weinig problemen mee, van mij mogen ze weten dat de auto van mij is mochten ze hem ergens spotten en het kenteken herkennen.

Maar inderdaad, ik ga deze even verplaatsen naar de lounge
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Sterker nog, bij motor-forum.nl wordt er een hobby van gemaakt om motoren te spotten die het beroemde "MF"-stickertje op hun achterplaat hebben om 'gespot' te worden.
Daarvan heb ik ook nog niet gehoord dat er motor-eigenaren door geweer salvo's zijn neer gemaaid.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik denk dat het afschermen kenteken meer berust op het 'voorkomen' van criminele activiteiten. Hoewel de brave burger aan de hand van het kenteken (RDW) geen persoonsgegevens kan herleiden, is er altijd wel een achterdeur voor hen die echt willen.

Als dan je auto in vol ornaat ergens geadverteerd staat, met een opsomming van dure en exclusieve accessoires, zou iemand 'belang' kunnen hebben bij je adres voor onderdelen..

En misschien wil iemand niet 'herkend' worden door zijn vrouw of buren als hij geparkeerd staat voor een huisje van plezier :photo:

Het blijft dus een persoonlijke (privacy) afweging, gelet op welke belangen spelen. Of het in alle gevallen zinvol is, is vers twee ;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Veelal wordt deze keuze gemaakt om te voorkomen dat jouw kenteken op een andere auto verschijnt. Initieel had ik mijn kenteken ook afgeschermt, maar met al die meeting fotos heeft dat toch niet veel nut meer. ;)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Het is hopelijk wel bij iedereen bekend dat elke auto die in de randstad rijdt constant gefilmd wordt bij het binnenrijden van steden. Echt overal staat je kenteken te boek. Dan zijn er nog de auto's van de belastingdienst die elke dag kentekens scannen ivm bijtelling enz. Dan de trajectcontrole, foto in foto uit. Als een crimineel je hele dure auto wilt hebben bellen ze wel aan om de sleutels te vragen met een pistool op je hoofd gericht. Een oudere LS of iets anders heeft geen belangstelling van de heren. Wel als je een foute X-6 BMW hebt of zo iets. Dus mijn kenteken mag op elke foto maar ja ik heb effe geen Lexus, heb je dat weer. :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Voorheen kon je het adres opvragen n.a.v. je kenteken.
Dat was voor mij een reden om het kenteken af te schermen. Nu kan dat niet meer.

Dit omdat ik aan audio spullen in het verleden bijna een IS-F kon kopen. Helaas ken ik mensen waarbij aan de hand van dit soort openbaarheid van internet de audio spullen zijn "opgehaald".
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Je wilt inderdaad niet dat jouw kenteken even wordt "geleend" voor een of andere benzinediefstal of andere aktiviteiten waar je niet op zit te wachten.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
op t autowereld forum (belgie) zijn er al een paar die hun nr plaat is nagemaakt en volop boetes in de bus krijgen, zal vooral bij golfkes en beemers voorkomen.
nr laten namaken kan perfect in belgie, gewoon autoonderdelenshop binnenstappen en vragen :roll:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
En je pas kan gescimd worden bij de trekpleister, je credit-card kan bij een Frans top-pootje gokopieerd worden en ga zo maar door. En wat denk je van de thuis computer? Mensen een kenteken is maar een gele plaat en als een crimineel wat wil gebeurd het gewoon. Op Schiphol waren de kentekenplaten van mij Mondeo huurauto afgehaald. 2010 bouwjaar dus ja dan heb je een probleem. We staan met per persoon in duizenden data-bases. Digitaal tijdperk noem je dat. :D
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
sommigen zijn een beetje paranoia, dat gele vlekje beschermt je echt nergens tegen hoor
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
een gele vlek beschermt je nergens tegen en een zichtbare nummerplaat houdt niet echt een risico in.Iedereen kan dagelijks er duizende bekijken.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Ach, ik kan iedereen hier volledig in volgen....

Maar zelf heb ik iets van, als ze iets moeten hebben, dan zullen ze je wel weten te vinden ook.
Je kan enkel voorzichtig zijn met wat je op't net gooit.

En wat je wagen betreft denk ik dat je meer mensen (lees: bandieten) bereikt met rond te rijden dan je wagen te posten op een forum.

Zeg niet dat het hier op't forum zo is h?, maar je hebt mensen die hun nummerplaat wegkleuren of onherkenbaar maken, maar in hun profiel wel hun woonplaats vermelden.....of beter nog, naar een meeting gaan waar massa's :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: getrokken worden en je wagen staat ineens op verschillende forums MET nummerplaat..... :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Woonplaats melden, foto van de wagen met het nummbord en in een audio topic je apparatuur melden.


Dus gewoon simpel rondrijden in woonplaats X, de wagen opzoeken en de stereo set van 10-duizenden euro's is pleitos.........
Gebeurd vaker.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Esteban zei:
Ach, ik kan iedereen hier volledig in volgen....

Maar zelf heb ik iets van, als ze iets moeten hebben, dan zullen ze je wel weten te vinden ook.
Je kan enkel voorzichtig zijn met wat je op't net gooit.

En wat je wagen betreft denk ik dat je meer mensen (lees: bandieten) bereikt met rond te rijden dan je wagen te posten op een forum.

Zeg niet dat het hier op't forum zo is h?, maar je hebt mensen die hun nummerplaat wegkleuren of onherkenbaar maken, maar in hun profiel wel hun woonplaats vermelden.....of beter nog, naar een meeting gaan waar massa's :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: getrokken worden en je wagen staat ineens op verschillende forums MET nummerplaat..... :D

Er is natuurlijk een duidelijk verschil tussen mensen die met hun Lexus naar een meeting gaan en daar gefotografeerd worden, of willekeurige weggebruikers die " toevallig " in een Lexus rijden, gefotografeerd worden en hun kenteken zichtbaar is op het forum met vermelding van plaats en tijdstip

Er zijn soms mensen die ergens rijden waar zij op dat moment niet thuis horen, stel jij bent daar 1 van zou jij dan willen dat je auto incl duidelijk leesbaar kenteken op de site verschijnt ?
:D
groet
Henny

Henny
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Henny zei:
Er is natuurlijk een duidelijk verschil tussen mensen die met hun Lexus naar een meeting gaan en daar gefotografeerd worden, of willekeurige weggebruikers die " toevallig " in een Lexus rijden, gefotografeerd worden en hun kenteken zichtbaar is op het forum met vermelding van plaats en tijdstip

Er zijn soms mensen die ergens rijden waar zij op dat moment niet thuis horen, stel jij bent daar 1 van zou jij dan willen dat je auto incl duidelijk leesbaar kenteken op de site verschijnt ?
:D
groet
Henny

Henny

wat doe je er dan als je er op dat moment niet thuishoort?? :p