[Altezza] mlcoolj's Altezza

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zie nu net dat ik je helemaal niet heb gefeliciteerd met je mooie bolide...(shame on me). Bij deze dan (en met terugwerkende kracht)! :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Whahahah voor jou kijk ik door de vingers! :p
@j2: rij je tezz hierheen en we doen het samen! :p
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey hey :hi:

Damn ik heb je mooie verhaal helemaal nie gezien..Leuk man en ziet er gaaf uit joh.

Lijkt me heel leuk om zo un auto te kopen en er lekker mee naar huis te rijden, dan weet je gelijk of die goed is of nie :D
Nog heel wat plannen ermee zie ik..Je had tog un mazda hiervoor? is die weg dan of is dit un 2de auto ;)

Welkom hier nu officieel he :p LOL

Ben benieuwd op de meeting strax
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Bwhahaha bedankt voor de warme welkom Rowi! Ja Mazda was van de baas.. Nu rijdt er een collega in. Die zou in augustus er toch al uit moeten maar heb em vervroegd in kunnen ruilen...
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hey Marv gefeliciteerd man!


Het heb ff geduurd maar dan heb je ook wat!

Ik dacht dat die altezza's altijd standaard rondom in de skirts staan maar dat is dus niet zo?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Thanks! Nee niet standaard.. Een Altezza ziet er normaal gewoon uit als een is200/300 (kwam ik laatst ook achter hoor) skirts en andere voorbumper waren allemaal optioneel...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Nopes, was een fabrieksoptie. Je kon hem ook gewoon krijgen met de standaard exterior trim.

EDIT: sorry, ik zie dat je al had geantwoord.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zo... wat dingen uitgevoerd!
Eerst wilde ik uitzoeken waarom mijn rechter mistlamp het niet deed. Bumper eraf...
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Toen trof ik dit bij de linker mistlamp...
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

en wat water bij de plug... dus mijn idee was gelijk.. kortsluiting... en inderdaad.. mijn stadslichten deden het ook niet meer... dan maar meten... Multimeter zei dat alles stroom kreeg, dus dan maar schoonmaken en alles proberen te beschermen met tape daarna.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Heb de bouten ingespoten met wd40 en de units even in de schuur weggezet. 2 nieuwe HB4 lampen heb ik ook gehaald voor de mistlampen en ook kleinere voor de stadslichten gelijk erbij gedaan.

In de tussentijd heb ik de bumper er maar weer aan de bovenkant eraan vastgezet en me gericht op de kofferbak.. deze zag er niet al te fris uit zeg maar... Ben maar hiermee begonnen:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Een uur of 2 later toen alles droog was... Dasty powerrr!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Daarna bij de reserve wiel gekeken...
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


ewwww... er is ooit hier een soort zeep omgevallen ofzo en niet opgeruimd.. dus hier ook met Dasty langsgegaan!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

voila!

dus de kofferbak ziet er nu ook netjes uit weer... kwam ook een net tegen, die kan ik mooi gebruiken...

De volgende dag kwam dit binnen: (Thanks Phaebo!!)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Maar toen was het te laat om hiermee aan de slag te gaan, dus de volgende ochtend er maar mee begonnen:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

en na 1,5 uur zat alles weer in elkaar...
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

En een foto in het donker:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Hierna zijn we bezig gegaan met de mistlampen.. aangezien in niet zoveel snap van electra heb ik een vriend van me ingeschakeld die er genoeg van weet en zijn we samen aan de slag gegaan:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Heb gelijk de achterbank er ook eruit gehaald.. konden we op ons gemak kabeltjes trekken en kon ik gelijk zien hoe het ermee gesteld was onder de achterbank:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Alles werkt, maar tijdens het werk waren we onze electrical tape kwijt dus dat ga ik straks halen en alles netjes afwerken en dan is dat ook af...

ToDo lijst:
-Velgen restaureren
-Poetsen aan de buitenkant
-Andere radio
-Nieuwe accu
-Een keer de hele auto overspuiten
-Een beurt geven (olie zag er wel schoon uit maar ik denk dat ik het toch ga vervangen)
-Uitlijnen
-Nieuwe timingbelt, waterpomp etc
-Sideskirts
-Achterbumperlip
-Schroefset (als deze dempers/veren niet meer goed zijn, zagen er wel goed uit)
-HKS Silent Hi-Power uitlaat (als deze niet meer goed is)
-Rubber rond de schuif/kanteldak vervangen, deze ziet er droog uit

Weet iemand wat ik op de rubbers bij de deur, kofferbak, kanteldak kan spuiten? Ik hoor siliconenspray.. kan dat ook wd40 zijn? of vreet dit door de rubbers??

Wat random pics:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik heb besloten om de auto even in een box weg te zetten. De auto was eerder opgehaald dan het de bedoeling was dus ik wil even op adem komen en dan kan ik ook gelijk andere dingen aanpakken die ik graag wil doen... Idee was om die deze week aan te bieden bij de rdw maar dat ga ik nog niet doen.

Tot zover mijn update!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Aahhh, nu snap ik je vraag...inderdaad vies achter je mistlamp. Bij mij was dit niet zo ernstig. Misschien door een flinke plas gereden en gaan stoeien op het gras. Er zitten sleuven in de kunststof kap bij de wielkasten en je hebt koelgaten naast de mistlampen.
In ieder geval goed te lezen dat alles goed is gekomen :D
Jammer van je RDW-afspraak, want je bent er eigenlijk al klaar voor...

Mijn koffermat en de zijschalen zijn vettig (denk fles olie niet goed dicht gedraaid). Oxyaction heeft niet geholpen, wie weet moet ik ook Dasty proberen (waar haal je dat?).
Lekker bezig, Marvin!
:rulez:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Haha thx man.. Heb de auto net in een box gedaan... Dasty haal je bij de wiebra voor 2 euro.. Is een ontvetter dus het zou je wel moeten helpen... Spuiten en dan scrubben met een borstel en dan afspuiten met water... Niet te lang erop laten staan..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Weet iemand wat ik op de rubbers bij de deur, kofferbak, kanteldak kan spuiten? Ik hoor siliconenspray.. kan dat ook wd40 zijn? of vreet dit door de rubbers??
Met 'Trim Restorer' van Poorboys krijg ik altijd wel nette resultaten. Trekt erin, niet vettig en de kleur komt weer mooi naar voren.

Flink bezig geweest zo te zien :rulez:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Oh en j2, ik snap die gleuven niet daar, die zijn een beetje raar... Heb nog wat foto's van de mistlampen achter... Plaats ze straks wel even...
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Ziet er goed uit ML;) maar wat is er anders aan je lampen of heb ik dat gemist??
Je had wel mee kunnen doen aan de competitie;)

Van rubbers weet ik niet wat het beste is maar gebruik altijd gewoon vaseline..gewoon met je vingertje :p
dat heb je vast wel in de slaapkamer staan ;)

heb het net gedaan toen ik mijne kocht en is nog steeds goed.

Op naar het volgende project en foto's :hi:
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
mlcoolj zei:
...Oh en j2, ik snap die gleuven niet daar, die zijn een beetje raar...

Een aantal mogelijkheden:
1. Bij linker drift: extra koeling van je remschijf
2. Meer luchtsnelheid langs de rechterkant dan langs de linkerkant zorgt voor zuiging naar het midden vd weg toe (links verkeer) = veiliger voor voetgangers
3. Door versnelde luchtverplaatsing langs rechterkant, snellere afvoer uitlaatgassen bij de exhaust tip = vet meer vermogen

:p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hahahaha... volgens mij heeft het ook te maken met aanzuigbuis van de luchtfilter die daar zit... vind het maar raar... het staat ook niet op een hoek ofzo...

Hierbij wat foto's van de mistlampen achter...
Al lijkt het niet zo, maar ze staan nu "gewoon" aan:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Mistlampen aan:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Trappen op de rem:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En mn ghetto knop:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En toen ik em voor het laatst heb gezien :p
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Mooi dat ik je blij heb kunnen maken met de koplampen. Je bent weer lekker bezig geweest.
mooi grilletje heb je trouwens ook.
Succes met je project en je andere plannen
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Thanks Phaebo! Zeker blij gemaakt! Grilletje was een optie volgens mij... Die wil ik ook veranderen voor een andere..
@Rowi hahahaha vaseline klinkt goed lol! Show? Nee nog niet.. Is nog geen schoonheid.. Maar we gaan weer die kant op ;). J2 heeft al antwoord gegeven op je vraag...
@j2 thanks! Als ik legaal ben dan gaan we wat foto's schieten als 2 eiege tweeling :p