Analoog vs Hybride vs Waterstof vs Electrisch

Analoog vs Hybride vs Waterstof vs Electrisch

  • Ouderwetse analoge stinkauto!

    Stemmen: 7 38,9%
  • Hybride rocks!

    Stemmen: 3 16,7%
  • Waterstof is de toekomstige hybride man!

    Stemmen: 7 38,9%
  • Electrische scheerapparaten zijn de toekomst!

    Stemmen: 1 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    18

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goed even een poll welke direct van GroenLinks af kan komen :), maar hier kan alle discussie v,w.b. hybrides vs "the rest of the world" in.... Oh ja, Prius vs "the rest of the world" dus ook.

Dus ik begin maar met een stelling: De Prius is een supermoderne auto en is een serieus alternatief t.o.v. een kleine diesel .
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Je vergeet de frituurpan en ik zou niet weten wat ik moet kiezen... de "analoge" auto zal wel plek moeten maken voor wat anders, of het hybriede wordt weet ik niet want die is dan weer deels afhankelijk van fossiele brandstof... net als electrisch (ook al is dit indirect) . Daarom heb ik voor waterstof gekozen
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
of doet het zelf met zo'n mes dat de barbier ook gebruikt :sneaky: maar OT, ben benieuwd wat anderen gaan kiezen...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Kijk!!!

Toyota-Prius-2.jpg

Toyota-Prius-1.jpg


In ieder geval frituren die cheapleasers ........... de rest van het wagenpark :) :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
De Prius is een supermoderne auto en is een serieus alternatief...
Ik dacht meer hier aan: british-chieftain-tank-crushing-prius-6.jpg


thankyou.jpg

Graag gedaan!

Verder waterstof gekozen, hoewel dat nog niet echt toepasbaar is (behalve dan bussen en SUV's qua grootte opslag tank).
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
hybride word vaak geassocieerd met duurzaam
duurzaam betekent letterlijk "geschikt om te duren " ofwel lang meegaand
een Volkwagen Kever is in mijn ogen dan duurzaam , of een elke andere goed in elkaar gezet mobiel die zo gemaakt is dat hij lang mee kan gaan en daarbij geproduceerd op een manier die het milieu zo min mogelijk belast

dit is een high tech hybride in mijn ogen niet
buiten het vraagstuk of wij binnenkort onze fossiele brandstof voorraad uitputten is een alternatief voor analoog autorijden zoals jij dat noemt niet duurzaam

maar ik dwaal af
ik denk dat waterstof de toekomst is , elektrisch is een hype en het geeft de rijder waarschijnlijk een gemoedsrust bij de gedachte aan "schoon"stroom , die plug ins worden s avonds opgeladen door de stroom die geleverd word door kolen gestookte centrales

maar ik ben nu blij met mn 4 liter V8 die 1 op een lekke emmer loopt , omdat het kan :p
na 23 jaar kun je een die analoge stinkbak best duurzaam noemen
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
lol :) Het woord duurzaam wordt te pas en onpas gebruikt door iedereen die ook maar iets met de politiek te maken heeft. Ik kwam laatst nog een komkommer tegen die het label duurzaam droeg. In de gehele discussie denk ik dat duurzaam moet slaan op de impact die het op onze planeet heeft en dat alles wat minder schadelijk is, de levensduur van de huidige status quo in de natuur zal verlengen.

serious_about_reducing_co2_stop_breathing_tshirt-rc311229c4e564156906c52e7b71f57dc_va6mk_324.jpg


Hoe dan ook, hybride is een tussenoplossing, zo is elektrisch rijden. Uiteindelijk zal het waterstof worden, maar dat is een verdomd onstabiel goedje. Gelukkig lopen BMW en Toyota goed vooruit op de ontwikkelingen. Wellicht gaan we binnenkort ook nog een LS op waterstof zien.

[hybride aan]
the-power-of-h-lexus-hybrid-transformers-game-73968-7.png

[hybride uit]
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
ik denk dat waterstof de toekomst is , elektrisch is een hype en het geeft de rijder waarschijnlijk een gemoedsrust bij de gedachte aan "schoon"stroom , die plug ins worden s avonds opgeladen door de stroom die geleverd word door kolen gestookte centrales
Om waterstof uit water te halen heb je ook elektrische energie nodig die op dezelfde wijze wordt geproduceerd. Volgens mij is er inmiddels wel een (veilige) doorbraak waarbij de waterstofscheiding is afgekeken van planten.

Je kan dan nog geloei over 'uitstoot' verwachten, maar dan zou er beter op nationaal industrieel niveau kunnen worden gekeken (en die lappen dat aan hun laars veelal). Daar zijn auto's vlooienscheetjes bij.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
geloei over uitstoot , daar sla je de spijker op zijn kop ....koeien !!! die laten pas scheten vol CO2 lol

en ja waterstof moet verkregen worden en diverse merken zijn al heel ver met waterstof , hiervoor volgde ik de honda FCX en was er al klaar voor
nu komt Toyota met de eerste betaalbare hydrogen , maar nu nog het spul kunnen tanken , maar ik geloof dat het best goed komt met de distributie
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Probleem is niet de uitstoot maar de fijnstof die van de auto afkomt wat slecht voor het milieu is.
Huh? Uitstoot is ook een verzamelnaam waaronder primaire en secundaire fijnstoffen, dus zoiets:
  • Uitstoot door het verkeer, bijvoorbeeld roet uit dieselmotoren. Daarbij tellen ook dieselmotoren in (zee)schepen en locomotieven mee. Daarnaast ontstaat fijnstof door wrijving van remmen, afschuren van rubber banden en het wegdek;
  • Uitstoot door de industrie, bijvoorbeeld de metaalindustrie. Ook bij het storten en overslaan van bulkgoederen komt stof vrij;
  • Uitstoot door veebedrijven, door stro en gedroogde mest in stallen;
  • Uitstoot door elektriciteitscentrales;
  • Uitstoot uit woningen, bijvoorbeeld door een open haard, een houtkachel, een allesbrander, de barbecue alsmede door sigarettenrook;
  • Afkomstig van natuurlijke bronnen, bijvoorbeeld zeezout, of stof vanuit de bodem.
  • In Nederland worden zeer hoge fijnstofconcentraties waargenomen in het eerste uur na de jaarwisseling als gevolg van het massaal afsteken van vuurwerk.
Dus waar wil je beginnen?
wink2.png
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De aarde stopt niet met bestaan omdat wij hier zijn en de zooi verpesten. Het gaat om wat het beste milieu voor de mens is, maar die nuance zie ik weinigen maken.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Links of rechtsom Hube, beide beweringen kun je op geen enkele wijze staven (...nadat de paddo's zijn uitgewerkt) :p