Analoog vs Hybride vs Waterstof vs Electrisch

Analoog vs Hybride vs Waterstof vs Electrisch

  • Ouderwetse analoge stinkauto!

    Stemmen: 7 38,9%
  • Hybride rocks!

    Stemmen: 3 16,7%
  • Waterstof is de toekomstige hybride man!

    Stemmen: 7 38,9%
  • Electrische scheerapparaten zijn de toekomst!

    Stemmen: 1 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    18

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Iedereen kan gelukkig zijn, we worden allemaal winnaars. Toyota is al 20 jaar bezig om een brandstofcel in hun auto's te proppen EN alle 'voordelen' van de elektromotor te behouden. Planning is voor 2015.

Gelukkig is er ook goed gekeken naar een fraai model :thumbsup:, dus ze hebben geleerd van de Prius, zie hier:


Toyota fuel cell (10)-650-80.jpg Toyota fuel cell (1)-970-80.jpg

Bron: http://www.techradar.com/news/car-t...hydrogen-powered-cars-are-go-for-2015-1212830
 

Bijlagen

  • Toyota fuel cell (1)-970-80.jpg
    Toyota fuel cell (1)-970-80.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 41

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Klopt, als je lang genoeg kijkt wordt hij steeds mooier....of mijn hersenfuncties nemen na deze beelden spontaan af, dat is wellicht meer waarschijnlijk.

Beetje van; je rijdt 'groen' en dat zul je weten ook! Dan heeft de Lexus ontwerptafel het toch wat beter begrepen.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Een trieste twee stemmen waarvan eentje door Hube 😂
Ben nieuws wie nummer 2 is, of hij/zei durft er niet meer vooruit te komen 😂😂
Haha, als je het graag wilt weten. Ik heb hybride gestemd :eek:
Omdat ik toch wel graag een brandstofmotor heb, maar ook dol ben op elektrotechniek.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Ik kijk naar de huidige stand van zaken. Waterstof is (nog) niet aan de orde, en zolang ik met een zuiver elektrisch aangedreven auto b.v. Oostenrijk niet haal, is dat voor mij sowieso geen praktisch alternatief. De conventionele verbrandingsmotoren (Otto, Diesel) zullen vast en zeker ooit verdwijnen, maar worden de laatste jaren wel erg verfijnd, effici?nter en zuiniger. De hybride techniek past zich daar goed in, en heeft voorlopig zeker toekomst. Daarom mijn keuze voor hybride. Maar ik zie het als een overbruggingsperiode. Voor de verre toekomst gok ik op waterstof.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Onderstaand klinkt iig als de verre toekomst:
Staatssecretaris Mansveld hoopt dat het station in Rhoon in 2020 onderdeel uitmaakt van een netwerk van twintig waterstofpunten in Nederland. ?We moeten marktpartijen verleiden om met waterstof aan de gang te gaan?, meldt ze. Dat moet dan gebeuren zonder geld. De landelijke subsidiepot is namelijk leeg. De 300.000 euro die Den Haag onlangs van Brussel heeft gekregen voor waterstofprojecten, staat in de boeken als onderzoeksgeld.
:eek:

Kun je voor bovenstaande Toyota, model 'waterstof peroxide', alvast 75000 euro neertellen :rulez:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik blijf half analoog half digitaal rijden en tank ook bij de BP :)