Banden IS250

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Er zit weer een setje zomerbanden aan te komen en dus moet ik gaan kiezen welke er onder komen. De laatste set Dunlops welke ik achterop had zijn maar 15.000 km mee gegaan dus wil ik deze niet meer hebben.

Ik zat te denken aan Yokohama's Advan Sport.

Ik kreeg een quote van bijna 1500 euro van Lexus Zwolle, terwijl deze set compleet voor 700 euro te verkrijgen is op autobandenmarkt.nl

Anyway, maak ik nu een grote fout door voor Yokohama te willen gaan, of zeggen jullie er zijn betere banden. Zeker omdat ik een andere set winterbanden heb, mag de compound voor de zomerbanden wat harder zijn. (gaan ze ook wat langer mee!)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hube,

Ik zou zelf geen Yokohama nemen, de monteur heeft meer kans om je velgen te beschadigen ivm stijve bandwang.

ik zou niet naar de dealer gaan. Zelf ga ik naar profile tyre center, deze hebben redelijk nieuwe machines (voorkomt velg beschadigingen). Daarnaast vraag ik altijd om wat korting :p haha en die krijg ik ook nog :p laatst 150 euro zelfs.
Dus ik zou het proberen en anders kan ik het bij mijn profile eens even navragen voor je :)

De eerste dunlops sportmaxx zijn bij mij 70.000km (voor4mm achtrer 3mm over) mee gegaan... dus misschien moet je niet zo een zware rechtervoet hebben :p hahaha Nee joh ik rij gewoon veel snelweg.

Maar het scijnt dat de Dunlop sportmax GT wel een goede band is. meer grip (nat/droog) stiller en slijtvaster. Ik denk dat het mijn volgende band gaat worden. Goede allrounder.

De bridgestones RE50A vind ik zelf een hele goede band, maar ze zijn wat harder en maken een tikkeltje meer herrie dan de dunlops.

Goede goedkope banden zijn bv van falken en toyo, maar deze slijten nog iets harder dan de dunlops.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb inderdaad een quote van profile in het midden, zijn vragen 1025 voor de banden. Echter heb ik een email uitstaan waarbij ik hen de prijs van autobandenmarkt voorschotel en om een betere prijs vraag.

De stijve bandenwang is eenmalig lijkt mij. Mochten zij de velg beschadigen dan is dat toch iets wat hun probleem is?

Mijn winterbanden zijn Yokohama's, mijn huidige voorbanden ook en dat zijn nou net degene n die 50.000 km er op hebben zitten.

Het feit dat de Dunlops zo snel opwaren is een raadsel voor mij. Ik rij niet achterlijk hard de bochten door en trek ook niet snel op, wanneer dit gebeurt is het sporadisch wanneer er eens een gti-tje naast mij staat bij het stoplicht. De meeste km zijn ook bij mij op snelwegen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik denk dat ze het voor rond de 900 wel makkelijk kunnen. Het is bij het afhalen van de banden vaak een probleem, ik heb het zelf ook ervaren... en gezien :(

Probleem zal idd bij de bandenleverancier/montage bedrijf zijn, maar ik heb liever geen gezeik natuurlijk :D

Yokohama's hebben over het algemeen wel wat hardere rubbersamenstelling (slijt minder hard, maar wel iets minder comfort). De voorbanden slijten bij de IS natuurlijk iets minder, maar het verschil van 15.000km achter en 50.000km voor vind ik wel een beetje apart.

Misschien moet je de Sportmaxx gt proberen :)

Geef ze nog een kans!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
LOL!

Ik zal nog even naar de Sportmaxx kijken, misschien moet ik ze nog een laatste kans geven :) Ik zal ook voor deze een prijsopgaaf vragen en dan laat ik de hoogte van de prijs beslissen :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goed, met Profile er uit gekomen, 890.- voor 2 255/40/18 en 2 225/40/18 Dunlop Sport Maxx GT's. Ze komen er volgende week onder.

Goed Alan, mocht dit een fout zijn, dan kom ik verhaal bij je halen! ;) :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha

Willen je me weg hebben ofzo? :D haha

Maar hube! laat ons even weten hoe het je bevalt tov de normale sportmax, want ik wil deze namelijk volgend jaar onder me auto zetten :)
Mijn banden kunnen nog minimaal een half jaartje mee :)

Mocht je het niks vinden dan wil ik ze misshcien wel voor een prikkie overnemen :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat verwacht ik ook niet :)

Wat is het grote verschil tussen de sport maxx en de sport max GT trouwens?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik dacht een betere rubber samenstelling en een sterkere wang. en wat neiuwe technologieen.

Als het goed is staat er op de Dunlop site een vergelijking.

Ik heb van een IS rijder begrepen dat deze meer rechtuitstabiliteit biedt,stiller is en meer grip biedt. Dus een vernieuwde Sportmaxx. :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Bullshit van de dealer :( en wel een hele domme fout eigenlijk van de monteur..... :(

De achtervelgen zijn 8,5J en de voorvelgen zijn 8J. Dit is aan de binnenkant van de velg ook te zien. Als je de velgen zonder band naast elkaar legt dan zie je wel degelijk die 1,25cm verschil. 8,5 is gewoon breder...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
als het goed is hoor je dat ook als je hard moet gaan aanremmen?

Het is eigenlijk normaal dat ze iets meer geluid maken als je vlot stuurt, want dan rij je in principe op de zijkant/zijblokken/zijprofiel van je band. Dat heb je bij meerdere banden ook op hoge snelheid.

Het is wel hoorbaar, mar het is niet zo dat het heel erg goed te horen is, want dan is er misschien iets anders aan de hand.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik sluit mij bij Alan aan. Volgens mij is het vrij normaal. Hoeveel meer geluid heb je het over?