Banden IS250

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Er zit weer een setje zomerbanden aan te komen en dus moet ik gaan kiezen welke er onder komen. De laatste set Dunlops welke ik achterop had zijn maar 15.000 km mee gegaan dus wil ik deze niet meer hebben.

Ik zat te denken aan Yokohama's Advan Sport.

Ik kreeg een quote van bijna 1500 euro van Lexus Zwolle, terwijl deze set compleet voor 700 euro te verkrijgen is op autobandenmarkt.nl

Anyway, maak ik nu een grote fout door voor Yokohama te willen gaan, of zeggen jullie er zijn betere banden. Zeker omdat ik een andere set winterbanden heb, mag de compound voor de zomerbanden wat harder zijn. (gaan ze ook wat langer mee!)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Gisteren langs de snelweg gestaan. Er kwam nogal een vreemd geluid bij mijn rechtervoorwiel vandaan, alsof ik op een lekke band reed.

De wielen bleken niet vast genoeg te zitten. Tot overmaat van ramp kreeg ik te horen dat mijn auto geen roadside assistance meer heeft. Verbaasde mij enigzins omdat de auto in 2008 bij een Lexus dealer gekocht is. Foutje zeker....
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik betrap een hoop monteurs er ook op hoor. Maar bij het banden bedrijf waar ik altijd kom doen ze het wel altijd.

Het is gewoon heel gevaarlijk, je wil niet weten hoe je auto of misschien jijzelf er uit kom te zien als je een wiel verlies
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zet mijn wielen altijd op 103nm, ik heb standaard een momentsleutel in de kofferbak :S

En meestal na het vervangen van winter > zomer of andersom, dan trek ik ze meestal na een dagje rijden even aan met momentsleutel...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
MAar hoe vindt je de nieuwe banden :) nog wat meer te vertellen over de verschillen tussen sportmaxx en de gt
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Sportmaxx GT bevalt mij goed, de band presteerd goed ook in de regen zoals ik de afgelopen dagen ondervonden heb.

NU de duurtest :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hube:

IK ervaar nu de DUnlop sportmaxx GT als snel slijtend :p

Ik heb er nu 15.000km opzitten (3maanden) en mijn banden hebben nu nog tussen de 6-6.5mm over. met andere woorden: ik zou er tussen 50-60.000km mee kunnen doen (2-2.5mm over). De sportmaxx normaal heb ik bij 70.000km nog wel 3mm over.