Jay_Kay zei:@blue-eyes: Goed punt. Ik geef ook eerlijk toe, de enige reden dat ik voor de CT200 ben gegaan is dat deze auto de enige hybride is die er ook nog eens goed uitziet, naast het voordeel van 14% bijtelling. Die 14% is volgens mij ook de belangrijkste reden dat de auto nu zo goed verkoopt/ wordt geleasd.
Ik ben van mening dat de gebruiker dient te betalen. Want waarom kan het bv in Duitsland wel, alles in de brandstofprijs en hier niet? Rij je veel, betaal je veel. Makkelijker kan toch niet?
En de diverse verbruikscijfers worden toch vastgesteld door een gestandaardiseerd profiel en dienen feitelijk als onderling vergelijkingsmateriaal? Wellicht zou het nuttiger zijn als dit profiel wordt bijgesteld naar feitelijk gebruikscijfers, maar dan zou het vergelijken wel een stuk lastiger maken...
Jay_Kay zei:Want waarom kan het bv in Duitsland wel, alles in de brandstofprijs en hier niet? Rij je veel, betaal je veel. Makkelijker kan toch niet?
ik niet dus elke verslechtering in de fiscale bijtelling zou ik van balen :-OMo1 zei:Als eerste nog even opgemerkt hebbende dat ik de CT200h sowieso had gekocht, ook zonder fiscaal voordeel.
[/quote:1mo86se9]blue-eyes zei:[quote="Jay_Kay":1mo86se9]Ik ben tegen de huidige regeling van 14%, dit omdat dit het doel voorbij schiet. Let wel, ik ben voor subsidie op deze wagens, MITS ze de reden waarom ze deze korting krijgen ook waarmaken.LUV2XLR8 zei:Goed nieuws (...en ik moet helaas vrijdag gewoon werken) :X
Dus zet bijv. een begrenzer op deze auto's, op 110km'h. Wil je harder? Dan in de 20% tarief. Of 25%.
Gezien het rijgedrag van veel rijders (niet iedereen) is de vermeende zuinigheid imo totaal niet aan de orde.