CT200h Logboek - Maistah

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Het leek mij leuk om een logboek bij te houden voor mezelf en voor jullie om af en toe een kijkje te nemen. Aangezien ik geen zin heb om een website op te zetten hiervoor en een blog ook niet zo interessant is, het forum, waar mensen met een Lexus hart hun ervaringen (kunnen) delen.

Voor mij is het een lange weg geweest. Ik was in 2010 naar Geneve, waar ik de CT200h voor het eerst zag staan. Ik wist het meteen: Als ik werk krijg waar ik een leaseauto mag uitkiezen, wordt dat 'm. Dat is alweer 385 dagen geleden.

Vandaag zit ik aan mijn bureau, aftellend naar morgen. De in Oktober bestelde CT200h, luxury line met adaptieve cruise control maar geen performance dempers en geen dakraam, mag ik over 13 uur in ontvangst nemen.

Gezien mijn verwachting van tegen de 100.000km/jaar, wil ik hier een uitgebreid verhaal kwijt over mijn ervaringen, pluspunten en tegenvallers in de komende maanden/anderhalf jaar.

Je hoeft dit niet per s? te lezen, maar mocht je af en toe niks te doen hebben, leuk dat je leest!


---

CT200h - 0km - Louwman Amersfoort
Het menukaart is als het goed is gisteren ingesteld en de auto ligt nu zacht te slapen. Ik heb nu al meer genoten van het wachten op deze auto dan van mijn vorige, overgenomen auto, de Honda Civic 1.8. Echter wel jammer dat ik morgen mijn voorloopauto, de overdreven ruime Ford Mondeo station 1.6 ecoboost moet inleveren. Het is zeker een zeer fijne auto.

---
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus Rijder

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
twcoolen zei:
Maistah zei:
Thanks voor de info :D

Ik kan mijn handleiding niet meer gebruiken. Krijg steeds het 'formatteer de schijf' berichtje as ik de stick probeer te gebruiken. Vandaar nog geen RTFM ;)

Als ik terug ben kan ik hem wel doormailen via yousendit.com. Moet je alleen even het emailadres PM'en.

Ik heb m ontvangen! Thanks man :rulez:
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
renzie zei:
maistah, waar blijft het beloofde 10.000 km review? ik lees deze altijd met veel belangstelling. heb je de 10.000 nog niet gehaald?

renzie

idd, zit net lekker te lezen en dan...... :O stopt het.

p.s. is hij wel lekker pittig met doortrekken als je boven de 100km zit? ik rij nu saabje 9.3 150pk vector, die trekt als een gek, rij regelmatig in D, dus hard rijden geen probleem die top v 280 heb ik nog niet aangetikt, stop meestal net boven 220..... daarboven ben ik net shaking stevens :mrgreen:
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
roell zei:
renzie zei:
maistah, waar blijft het beloofde 10.000 km review? ik lees deze altijd met veel belangstelling. heb je de 10.000 nog niet gehaald?

renzie

idd, zit net lekker te lezen en dan...... :O stopt het.

p.s. is hij wel lekker pittig met doortrekken als je boven de 100km zit? ik rij nu saabje 9.3 150pk vector, die trekt als een gek, rij regelmatig in D, dus hard rijden geen probleem die top v 280 heb ik nog niet aangetikt, stop meestal net boven 220..... daarboven ben ik net shaking stevens :mrgreen:

@roell, lees eens even terug, ik heb een 11.000km update geplaatst een paar weken terug. Maar dat maakt verder niet uit. Ik zit nu op 15.000km.

Ik kan je ook niet een echt re?el beeld geven van het optrekken boven de 100 naar z'n top. Van 100 naar 140 is opzich niet ?cht snel, maar er zijn ergere gevallen. Langzaam is het trouwens ook niet. Vergelijk het maar met je Saab met 4 man en 4 koffers erin/erop. Naar z'n top heeft bij mij altijd even geduurd omdat ik er altijd met 4 man en baggage in heb gezeten toen ik op z'n top heb gereden.

Volgende week donderdag komt mijn volgende update. Dan heb ik mijn 15000km beurt gehad (26ste) en zit ik tegen 17000km aan. Kijken of Louwman Amersfoort mij nu wel een wat meer Premium gevoel geeft...
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Maistah zei:
roell zei:
renzie zei:
maistah, waar blijft het beloofde 10.000 km review? ik lees deze altijd met veel belangstelling. heb je de 10.000 nog niet gehaald?

renzie

idd, zit net lekker te lezen en dan...... :O stopt het.

p.s. is hij wel lekker pittig met doortrekken als je boven de 100km zit? ik rij nu saabje 9.3 150pk vector, die trekt als een gek, rij regelmatig in D, dus hard rijden geen probleem die top v 280 heb ik nog niet aangetikt, stop meestal net boven 220..... daarboven ben ik net shaking stevens :mrgreen:

@roell, lees eens even terug, ik heb een 11.000km update geplaatst een paar weken terug. Maar dat maakt verder niet uit. Ik zit nu op 15.000km.

Ik kan je ook niet een echt re?el beeld geven van het optrekken boven de 100 naar z'n top. Van 100 naar 140 is opzich niet ?cht snel, maar er zijn ergere gevallen. Langzaam is het trouwens ook niet. Vergelijk het maar met je Saab met 4 man en 4 koffers erin/erop. Naar z'n top heeft bij mij altijd even geduurd omdat ik er altijd met 4 man en baggage in heb gezeten toen ik op z'n top heb gereden.

Volgende week donderdag komt mijn volgende update. Dan heb ik mijn 15000km beurt gehad (26ste) en zit ik tegen 17000km aan. Kijken of Louwman Amersfoort mij nu wel een wat meer Premium gevoel geeft...

:geek: oeps......., thanks voor de feedback
 

crankybastard

Nieuw hier
16 mei 2011
5
0
0
roell zei:
renzie zei:
maistah, waar blijft het beloofde 10.000 km review? ik lees deze altijd met veel belangstelling. heb je de 10.000 nog niet gehaald?

renzie

idd, zit net lekker te lezen en dan...... :O stopt het.

p.s. is hij wel lekker pittig met doortrekken als je boven de 100km zit? ik rij nu saabje 9.3 150pk vector, die trekt als een gek, rij regelmatig in D, dus hard rijden geen probleem die top v 280 heb ik nog niet aangetikt, stop meestal net boven 220..... daarboven ben ik net shaking stevens :mrgreen:

roell,

Knap dat jij 280 kan halen met een een 150 pk motor! Dan denk ik die heeft een auto van 450 kg (meeste onderdelen onderweg verloren?), of z'n auto heeft een negatieve CW waarde (zeil op het dak?), je wordt aangejaagd door Viktor M?ller's ego of je overdrijft een tikkeltje. Als je een hybride auto koopt met een 1,8 liter benzinemoter en je vraagt je af of je ooit 220 zal aantikken, nee. En slecht nieuws, je hebt echt de verkeerde auto gekocht. Op je boodschappenlijstje stond LFA Nurburgring Edition en jij hebt de CT besteld. Sh*t, man.
Gegeven zijn specs trekt de CT best redelijk door tot z'n top van 180 echte KM's. Geen probleem :D
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
crankybastard zei:
roell zei:
renzie zei:
maistah, waar blijft het beloofde 10.000 km review? ik lees deze altijd met veel belangstelling. heb je de 10.000 nog niet gehaald?

renzie

idd, zit net lekker te lezen en dan...... :O stopt het.

p.s. is hij wel lekker pittig met doortrekken als je boven de 100km zit? ik rij nu saabje 9.3 150pk vector, die trekt als een gek, rij regelmatig in D, dus hard rijden geen probleem die top v 280 heb ik nog niet aangetikt, stop meestal net boven 220..... daarboven ben ik net shaking stevens :mrgreen:

roell,

Knap dat jij 280 kan halen met een een 150 pk motor! Dan denk ik die heeft een auto van 450 kg (meeste onderdelen onderweg verloren?), of z'n auto heeft een negatieve CW waarde (zeil op het dak?), je wordt aangejaagd door Viktor M?ller's ego of je overdrijft een tikkeltje. Als je een hybride auto koopt met een 1,8 liter benzinemoter en je vraagt je af of je ooit 220 zal aantikken, nee. En slecht nieuws, je hebt echt de verkeerde auto gekocht. Op je boodschappenlijstje stond LFA Nurburgring Edition en jij hebt de CT besteld. Sh*t, man.
Gegeven zijn specs trekt de CT best redelijk door tot z'n top van 180 echte KM's. Geen probleem :D

hey renzie, die 280 moet zijn 260 staat op de teller (280 spookte door mijn hoofd), maar die heb ik en wil ik niet halen :neutral: verlaagd gevalletje en de wgeen D iets te bumpie, krijg je een :mrgreen: hoofd van dan...
tja en die lfa was mooi om te zien en te horen tijdens de opening vd lexus eindhoven, had graag een testritje gemaakt :rulez: . die 180 is voldoende hoor :D was benieuwd of er meer uit te halen viel, maar zo te lezen max 192km berg afwaarts hahahaha. maar de rust in de cabine zal velemalen beter zijn dan de saab en al zeker het rijcomfort, thats wy i bought te ct.... :dance:
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
De 260 welke de teller aangeeft is niet de maximum snelheid. De Saab 9-3 1.9 TDI 150pk heeft een topsnelheid van 210 echte kilometers. Door afwijkende bandenmaten en tellerafwijkingen geeft de snelheidsmeter vaak meer aan dan die 210kmpu. Door met een GPS ontvanger de snelheid te meten krijg je een betere idee van de werkelijke snelheid. Maar bij die 260 kmpu kom je zeker niet in de buurt.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
twcoolen zei:
De 260 welke de teller aangeeft is niet de maximum snelheid. De Saab 9-3 1.9 TDI 150pk heeft een topsnelheid van 210 echte kilometers. Door afwijkende bandenmaten en tellerafwijkingen geeft de snelheidsmeter vaak meer aan dan die 210kmpu. Door met een GPS ontvanger de snelheid te meten krijg je een betere idee van de werkelijke snelheid. Maar bij die 260 kmpu kom je zeker niet in de buurt.

Agreed. Als het zo was geweest had ik er vandaag nog een nieuwe teller ingezet. De tellers zijn meestal gebaseerd op de topuitvoering, maar zelfs die raken de max meestal niet aan. Ik ben momenteel aan het kijken voor een BMW 745d. Deze chiptunen en hij rijdt 285. De teller loopt tot 300. Dus zelfs dan haal ik het niet.
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Deze discussie kan ik niet meer volgen. Ik dacht dat dit een ct200 forum was en nu gaat het over idiote snelheden die niet van toepassing zijn op een hybride auto waarvan de doelstelling is om zuinig te rijden.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
tompoes zei:
Deze discussie kan ik niet meer volgen. Ik dacht dat dit een ct200 forum was en nu gaat het over idiote snelheden die niet van toepassing zijn op een hybride auto waarvan de doelstelling is om zuinig te rijden.
Touchez! :worship:
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
---
CT200h - 17500km - Den Haag

De eerste onderhoudsbeurt is geweest. Laat ik maar eerlijk zijn, het is me best prima bevallen! Ik heb 13 mei gebeld voor een afspraak en kreeg er een voor 26 mei, gisteren dus. Ik had, voor zover ik het nog wist, niks gezegd over wachten op de auto of gevraagd naar vervangend vervoer. Dus ik belde de 25ste even om de onderhoudsbeurt te bevestigen en vroeg of mijn auto werd opgehaald (RCT), maar kreeg te horen dat ik geen RCT kreeg tot de 60k beurt. Wel jammer, maar voor korte beurten zoals deze wel te begrijpen. Echter, ik zou ook geen vervangend vervoer krijgen. Dit raakte mij wel een beetje omdat ik per maand nog eens een bedrag bij mijn lease betaal voor vervangend vervoer. Uiteindelijk toch nog vervangend vervoer weten te regelen via mijn leasemaatschappij, maar door de onzekerheid mijn afspraak wel moeten verzetten. Bij de dealer hebben we het hier nog over gehad en heeft de dealer me een (vrij acceptabele) uitleg gegeven over zijn kant van het verhaal. Dus voor nu, zand erover.

De onderhoudsbeurt zelf? Prima! 10 over 8 was ik er, auto afgegeven en om kwart voor 10 werd ik gebeld dat de auto klaarstond. Gewassen, velgen helemaal schoon, gestofzuigd.. tsja.. krijg ik toch weer het premium gevoel terug. Beurt van 1,5 uur en schoon? Ik doe het ze niet na.

Over de auto zelf, ik geniet nog steeds van elke kilometer. Het geluid verbaast me elke keer weer. Ik heb echter voor deze keer een aantal vergelijkende tests met een aantal andere merken. Dus bij deze, voor 'mijn trouwe lezers':

===========================================
Kwaliteit van het geluid:

De Mark Levinson uit de CT vs de Harman Kardon Logic 7 uit de 3 serie van mijn baas.

Op basis van persoonlijke voorkeuren waren dit mijn resultaten met 7 thema's:

Genre - Winnaar
Pop - Mark Levinson
Dance - Harman Kardon
Klassiek - Mark Levinson
House - Harman Kardon
Country - Mark Levinson
R&B/Rap - Mark Levinson
Salsa - Mark Levinson

DVD's kijken - Mark Levinson

Dit was de mening van mijn baas:

Genre - Winnaar
Pop - Harman kardon
Dance - Harman Kardon
Klassiek - Mark Levinson
House - Harman Kardon
Country - Mark Levinson
R&B/Rap - Mark Levinson
Salsa - Mark Levinson

DVD's kijken - Mark Levinson

Dus ik als muziekliefhebber en mijn baas als BMW rijder zijn het allebei mee eens dat de Mark Levinson de Harman Kardon Logic 7 op meerdere punten overklast.

===========================================
===========================================

Hiernaast heb ik een test gedaan tegen de Audi A3 1.4 TSI op een leuke weg, langs de A1, als je Amersfoort - Amsterdam rijdt, bij Baarn eraf en dan binnendoor tot aan het Gooimeer rijden.

We hebben vorige week zondag een 'race' gedaan. Het ging niet om topsnelheid op acceleratie, maar om wegligging en vertrouwen die de auto gaf.

Het idee was: Je mag 80 op die weg. Beide auto's, cruise control instellen op 100km/u. Regel: Je mag geen 1 keer boven die snelheid komen. Dus in andere woorden, je kunt het meeste winnen in bochten waar je met 100 doorheen gaat.

Op de heenweg reed ik de audi en hij de CT. (Over rijervaring, ik ben 3 jaar lang leaseauto-hiker/priv? chauffeur geweest en daarnaast zit ik gewoon veel op de weg. Mijn collega heeft nu 3 jaar zijn rijbewijs en rijdt 20-30k kilometers per jaar) De heenweg verloor ik in de Audi. Ik was op bepaalde momenten niet helemaal zeker of de auto het ging houden en moest (tsja...) remmen in de bocht. Op deze momenten haalde mijn collega mij in en na een tijdje ook uit zicht verdwenen.

Op de terugweg zat ik in de CT en hij in zijn vertrouwde A3. Zelfde route terug. Ik won het in de CT met meer tijd dan hij van mij won in de CT.

Ik ga hier niet direct een valide conclusie uit trekken, maar ik kan wel de indicatie geven dat de CT je sneller een vertrouwensgevoel geeft en voor mij en mijn collega, een stabielere indruk achterlaat dan de Audi A3. Echter, de A3 heeft wel een betere acceleratie en topsnelheid. Dus dat gaat puur om voorkeur.

===========================================

We hebben nog wel wat vergelijkende onderzoeken gedaan en de CT verliest er ook nog wel wat. Een aantal praktische zaken. Opbergvakken, bagageruimte, comfort op achterbank, schokdempers en zo zijn er nog wel een paar. Ook op topsnelheid en acceleratie verliest de CT het.

Maar al met al, ik heb er wel veel plezier mee met deze auto. Ik wil dus nu nog dat de DVD beveiliging eruit wordt gehaald (4 juli om 14:00) en ik zou het erg op prijs stellen als de ACC een standje BMW-lease zou hebben :D

Voor nu geef ik de cijfer 8+
Maar met het comfort van DVD kijken tijdens het rijden zal mijn cijfer wel weer omhoog gaan.

Over and out. Next update bij DVD functie tijdens het kijken, daarna 25.000km (mid/eind juni)

---
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
goed om te horen dat eea opgelost is met RCT ;)
nu weten we wat we kunnen verwachten.....

leuke vergelijking die jullie gemaakt hebben, ook de resutaten ervan.
zelf maak ik 40k per jaar en kan niet wacten dat ie er is (maar moet wel he :D )
in juli/augustus hoop ik te kunnen gaan genieten van de auto en zijn sound!

ps muziek dvd`s speelt ie ook af zonder beeld heb ik begrepen, maar dan wel met DTS sound (of nog beter verkrijgbaar?) als die dvd het heeft uiteraard. heb je hier ervaring mee?
 

renzie

Hoort erbij
4 apr 2011
58
0
0
maistah jij zou toch de beveiliging tegen het dvd kijken tijdens rijden laten verwijderen? Hoe is dat afgelopen? werkt het nu goed?

renzie
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Renzie, ik heb de aanpassing inderdaad laten uitvoeren en het is me erg goed bevallen. De man die het heeft gefixt was een erg aardig en vriendelijk persoon. Hij heeft het binnen een uur gedaan.

Er komt een schakelaar in de auto. Aangezien de DVD beveiliging is gebaseerd op 2 dingen; Handrem en snelheidsmeting. Dit heeft ook effect op de GPS. Vandaar de schakelaar. Schakel hem in en je kunt DVD kijken, maar je navigatie heeft even nodig om op gang te komen a.d.h.v. geen snelheidsmeting. En als je m uitzet, is je navigatie weer helemaal de oude. Echter, ook met schakelaar aan heb ik op de eerste 10 minuten na geen problemen gehad met de navigatie. Dus ik klaag nergens over :D

Uitvoering was prima, eindproduct is prima. Ik ben zeer tevreden. Mocht je interesse hebben, stuur een PM naar Becca.