Detech's IS220d

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Mijn velgen zitten er reeds een tijdje op dus ik dacht ik maak even een projecttopic aan.
Het zijn Linea corse Dyna's geworden in de kleur hyper black.
19x8,5 235/35 vooraan, 19x19 265/30 achteraan.
Een BC racing schroefset is in aantocht want deze jeepmodus is maar niks.

Foto 1 is onbewerkt, foto 2 is gefotoshopt zoals hij met de schroefset moet komen te liggen.
Ook nog wat andere kleinere plannen ermee, maar dat is voor later.
Het is de bedoeling dat dit een hellaflush project gaat worden.

401516118.jpg


401516119.jpg
 

jorisvdedb

Hoort erbij
30 dec 2010
55
0
0
Hallo, heb gezien dat je op het TWA forum ook zit :)

Velgen gaan uitstekend bij je wagen!!
En die verlaging: DOEN!!

Komt nu alles in orde voor de keuring? Of heb je nog problemen?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Bijna het zelfde, inderdaad je had gelijk :)


Ik heb alleen voor 225'ers (ik had een mooie deal met 265'ers achter, moest ze alle 4 kopen).
Maar achteraf denk ik het mooier is, met 235'ers en met deze verlaging zou ik wat aanpassingen aan de binnenzijde van het spatbord moeten doen.

Bedenk dat wel als je fors lager gaat. Ik denk dat ik zo'n 6-8cm heb verlaagd voor.
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
@joris: de verlaging zal helaas niet gekeurd kunnen worden, dus elk jaar weer origineel zetten voor de keuring.
Ik kon opteren voor gekeurde verlagingsveren maar dan ging ik het mij elke keer weer beklagen dat ik niet zo laag kan gaan als ik gewild zou hebben, dus gewoon schroefset genomen.

@Blue-eyes:
Een kleine inleiding tot hellaflush
http://hellaflush.com/wtf/

Hellaflush verwijst naar de manier hoe je wielen in de wielkasten zitten.
Hoe gestroomlijnder met de spatbordranden hoe meer flush hij is.
Enkele voorbeelden:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik besef natuurlijk dat dit niet mogelijk is zonder aanpassingen aan de wielkasten en de randen te doen.
Eerst even kijken hoever ik kan gaan met minimale aanpassingen en in hoeverre het een beetje doenbaar blijft om mee te rijden.
Hiervoor heb ik altijd de performance kant van mijn auto's aangepakt (Primera GT, skyline GTR,...) en met de lexus
gaan we de esthetische kant op.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
aaah, niet mijn smaak. We krijgen dus niet een identieke wagen ;)

Wel interessant, ik blijf je volgen!



p.s. Die laatste foto, maar dan zonder deze extreme verlaging, is een van mijn favo IS.
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Ja ik kom zeker naar de meeting in Breda. Moet wel werken normaal die dag tot 13u maar
ik probeer daar nog iets aan te veranderen.

De verlagingen zoals hierboven vind ik echt gruwelijk mooi (zou ik vroeger nooit gedacht hebben).
Maar zo extreem zal ik wel niet kunnen gaan. Ik zit met een lastige oprit naar mijn garage, en verschillende drempels rondom mijn woonplaats, slechte wegen,...

Ik hoop wel zoiets als deze of nog een tikkeltje lager te kunnen bereiken.
Deze spoiler zou ik er ook graag op willen en nog wat andere zaken maar dat zal denk ik voor volgend jaar zijn.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Hier alvast wat foto's van de verlaging en de stickers die er nog moeten opkomen.
Ik zou hem graag nog wat lager leggen maar mijn voorste banden schuren al tegen de onderkant van de wielkastrand tijdens sturen enzo...
Niet tijdens gewoon rijden maar wanneer de auto wat overhelt zoals bv het in en uitrijden van mijn garage.

Morgen grote opkuis en wat kleine details nog aanpassen en dan klaar voor HOW zondag!
Nadien ook wat betere foto's.

401751622.jpg


401751621.jpg


401751618.jpg
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
detech zei:
Hier alvast wat foto's van de verlaging en de stickers die er nog moeten opkomen.
Ik zou hem graag nog wat lager leggen maar mijn voorste banden schuren al tegen de onderkant van de wielkastrand tijdens sturen enzo...
Niet tijdens gewoon rijden maar wanneer de auto wat overhelt zoals bv het in en uitrijden van mijn garage.

Met een verfbrander de plastic binnenkant verhitten en "wegduwen". Gekende truc, zoek maar eens op Club Lexus, Linea Corse topic.
 

Kevin Carbage

Hoort erbij
22 mrt 2012
64
2
0
Ziet er goed uit, maar ik zou achter toch zeker nog een spacer plaatsen van 10-15 mm ong zodat je wielen net iets verder naar buiten komen.

En geef nog ff een slinger aan die stelschroef zodat de band/kas verhouding optimaal is :mrgreen:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Als het dezelfde ET waardes hebben als mijn Linea Corse heeft zelfs een spacer van 1mm al tot gevolg dat de wielen gaan uitsteken.
Met de ET waarde van 30 achter, 38 voor is de wagen exact in lijn met de velgen.

Ik had per abuis mijn spacer van 5 mm laten zitten, de wielen staken daardoor net als een juppen golf uit.
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Bedankt voor alle reacties!

@Blue-eyes: De velgen hebben niet dezelfde ET waarde, weet ze even niet uit het hoofd. Maar ik zou nog
perfect een spacer van 5mm kunnen monteren achteraan. Maar heb je dan nog genoeg draad over om je wielen mee vast te zetten?
Ook wat betreft het schuren is het niet binnenin de wielkast maar echt aan de buitenste rand dus laten uitrollen is misschien een optie...

Achteraan ligt hij laag genoeg voorlopig, vooraan zou ik graag nog wat lager gaan maar dan raak ik mijn wielkastranden, dus daar moet ik nog wat op gaan vinden...

Ik heb ook nog wat betere foto's gemaakt op HOW die ik wou delen.

401792300.jpg


401792296.jpg


401792293.jpg


401792290.jpg