ECT PWR probleem

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Bij aankoop was het mij opgevallen dat de ECT PWR knop precies niet werkte. Het indicator lampje op je dash brande niet, viel ook meteen op dat de andere kant ECT SNOW indicator maar voor de helft brande (enkel linker kant).En aangezien ik maar 14 dagen kon rondrijden gaf ik er verder nog geen aandacht aan.

Nu de wagen een tijdje al stil staat ben ik het hele interieur aan't reinigen.
Vandaag begon ik met de teller cluster te reinigen en de lampjes te controleren, maar ik zag meteen wat het probleem was !!!!
1 of andere pippo heeft over het ECT PWR indicator een stukje zwarte tape gekleefd en ook voor de helft mee over de ECT SNOW :X

Maar het eigenlijke probleem is dat het ECT PWR inducator blijft knipperen als het contact opstaat en ook na het starten van de motor.
Heb wel een manual maar er staat niets in over dit probleem.

Iemand die er raad mee weet??
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Ik denk dat je met uitlezen moet beginnen waarschijnlijk zit er in de transmissiecomputer een probleempje.

Maar het kan ook de schakelaar zijn!!

doet alleen het lampje het niet of ook de functie het niet eens??
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
heb jij btw het werkplaats handboek in pdf formaat, Hier staat echt alles in. zoals welke spanning je waar moet meten hoe je onderdelen moet controleren, demonteren en monteren.

zelfs kun je opzoeken welk signaal de afstandsbediening afgeeft bij het openen en sluiten van de portieren. en echt super dat het signaal constant veranderd. en niet gelijk is. waardoor je signaal nooit onderschept kan worden. zoals b.v bij veel franse auto's.

Als je hem wilt hebben stuur ik het wel even op schijfje op, maar misschien heb je hem al.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Heb er maar 14 dagen mee kunnen rondrijden als ik hem gaan halen ben (transitverzekering voor 14dagen) en heb proberen om zoveel mogelijk te testen.
Met deze funtie had ik inderdaad de indruk dat het niet werkte en het controle lampje werkte ook niet maar was blijkbaar afgeplakt met tape en werkte wel.
Als ik de ECT SNOW stand inschakel blijft het ECT PWR verder knipperen......

Het enige wat ik in mijn manual kan vinden is de "ENGINE COOLANT TEMPERATURE (ECT) SENSOR" die in de motor steekt en denk niet dat dit het probleem is.

Wat ik nodig heb is de "Electronic Control Transmission (ECT)".....

Staat er bij jou misschien iets over in je manual? Voor de rest staat er in mijn manual ook alle metingen enz in, maar niets over mijn probleem.
Of ik kijk erover in de 1111 pagina's, zelfs met de zoekfunctie krijg ik alleen de lampjes in het dach.

Zal Google nog eens contacteren denk ik ....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
In het algemeen betekent dit dat de bak aan onderhoud toe is. Schakelt de bak 'normaal', dus zonder abrupte overgangen? Pakt ie zijn 4 en overdrive?

Misschien toch even uitlezen, ingeval geen sensor, bedrading, fuse of schakelaar, kan het ook aan de bak liggen, vervuiling, te weinig olie, etc.

Torque Converter Fault Codes
The electronic throttle motor integrates information from the transfer case and torque changes associated with accelerating and decelerating and smooths the air-fuel ratio. Therefore, transmission problems produce fault codes in the car's memory. Transmission fault codes are P0700 to P0999. A torque converter malfunction creates a P0719 or P0724 fault code.

Automatic Transmission Fluid Fault Codes
Your Lexis transmission is a sealed unit, which contains automatic transmission fluid. If the transmission fluid is dirty or of an improper temperature, your Lexus will not shift correctly and will produce fault codes of P0840 to P0849 or P0867 to P0869. If a solenoid switch malfunctions, the transmissions produces fault codes of P0750 to P0779.

Transmission and Solenoid Fault Codes
Solenoids open or close due to electrical current supplied by the transmission. If your transmission control unit malfunctions, the transmission produces P0859 to P0866 fault codes. If part of the transmission malfunctions, the fault code between P0900 and P0999 tells exactly which component failed.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Bedankt al voor jullie hulp.

Ja, schakelen en overdrive werken perfect.
Ben er van de UK mee naar huis gereden zonder problemen....

Heb (nog) geen OBD(2) uitlezingtoestel, dus zal voor de garage zijn.
Als hij ingeschreven is gaat hij toch sowiezo binnen voor een algemeen nazicht en onderhoud.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Ik kan mij niet voorstellen dat via de de keuzeschakelaar een storing zal worden aangegeven.
De GS300 heeft 1 computer en die regelt motor en transmissie.

Volgens de regels zou deze dan via het Motorstoringslampje een fout af moten geven.

Dat het licht knippert doet mij eerder denken dat deze functie niet toegepast kan worden.
Dit kan b.v. doordat er een tijdelijke storing kan zijn opgeslagen.

Ik zeg: bij de dealer uitlezen! geen enkele obd2 scantool zonder protocol voor de bak kan deze uitlezen.
Op de bediening van A/T zit geen OBD protocol. ;)

ik kijk straks even in de manual.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
De voorwaarden voor het laten branden van het motorlampje staan er ook bij. minimaal 8 x dezelfde complicatie in 1 rit, en dan gaat ie branden.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Nogmaals bedankt voor jullie moeite.

Vind zelf op andere forums ook wel wat info over de beruchte solenoids....maar hier beging ik niet zelf aan.
Dus doe hem wel binnen van zodra ik kan.

Zal de oplossing wel posten.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
De selenoids kun je makkelijk zelf doen!!!!
Even de carterpan loshalen en je ziet ze al zitten!

Je kunt ze op weerstand meten om de slechterik eruit te halen, maar volgens mij zijn ze niet zo heeel duur.

Twijfel alleen als dat het probleem wel is.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Vandaag verder gemonteerd en de GS effe moeten verzetten...............

Wats gebeur............ ECT PWR knipperd niet meer, kan het terug in en uitschakelen :O
Weet alleen niet of het systeem werkt, maar dat weten we binnen kort wel.

Zullen wel zien volgende maand.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Niet om de pret te bederven, maar ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat er iets schort. Getuige ook dat verdachte stukje zwarte tape..

Maar goed, succes en we vernemen graag het eindresultaat :hi:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Ja, daar ben ik mij wel van bewust, dat lampje knipperde niet voor niks.....

En als ik iets meer weet............. ;)
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Zou het niets te maken hebben met de dat motortje in de throttlebody of the throttle position sensor ? Die is bij de mijne vervangen geweest.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
YviE zei:
Zou het niets te maken hebben met de dat motortje in de throttlebody of the throttle position sensor ? Die is bij de mijne vervangen geweest.

Als ik er terug mee kan rond bollen (deze maand normaal :D ) zal ik alles eens nakijken of laten kijken.....