ECT PWR probleem

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Bij aankoop was het mij opgevallen dat de ECT PWR knop precies niet werkte. Het indicator lampje op je dash brande niet, viel ook meteen op dat de andere kant ECT SNOW indicator maar voor de helft brande (enkel linker kant).En aangezien ik maar 14 dagen kon rondrijden gaf ik er verder nog geen aandacht aan.

Nu de wagen een tijdje al stil staat ben ik het hele interieur aan't reinigen.
Vandaag begon ik met de teller cluster te reinigen en de lampjes te controleren, maar ik zag meteen wat het probleem was !!!!
1 of andere pippo heeft over het ECT PWR indicator een stukje zwarte tape gekleefd en ook voor de helft mee over de ECT SNOW :X

Maar het eigenlijke probleem is dat het ECT PWR inducator blijft knipperen als het contact opstaat en ook na het starten van de motor.
Heb wel een manual maar er staat niets in over dit probleem.

Iemand die er raad mee weet??
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Een OBD reader gebruiken om de codes te lezen is het beste denk ik. Een diagnose bij Lexus kost waarschijnlijk meer dan zo een apparaatje. Ik moet er mij zo eentje aanschaffen...
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Beste TS,

Als je de manuals hebt maar het niet kan vinden dan moet je toch opnieuw beginnen.
De boeken zijn behoorlijk complex, de simpele dingen zijn onvindbaar en per toeval kom je in een ander chapter je oplossing tegen.
Zo kon ik niets vinden over het afstellen van je TPS ... pas weken later nadat iedereen diagrammen had gepost uit hetzelfde boek kwam ik erachter dat mijn vraag pas werd behandelt in de TR sectie ( trouble shooting) .
Zo ging het ook met het demonteren van de koplamp dat wordt 1 x goed beschreven maar niet o pde plek waar je het verwacht.

standaard procedure is:

reset de computer
controleer het dashboard lampje
controleer de schakelaar
controleer de bedrading
controleer sensor
controleer de ECU ingang spannig en uitgang spanning

de meetwaarden staan in de TR sectie ...

:worship: