Hallo

Richie

Hoort erbij
1 aug 2023
35
50
18
Allereerst veel rijplezier en veilige kilometers gewenst! Of de 'modificaties' nog terug te draaien zijn is een afweging met zo'n kilometerstand. Anders draai je de 'ASC' voluit en heb je een nog beter sportgevoel :D

Ik rij nu een aantal maanden IS 300h uit 2017 en enige wat ik als bijzonderheid vond is eventueel checken of hij al terug is geweest voor een terugroepactie m.b.t. brandstofslang (even zoeken hier op het forum wat het exact was). Zag bij mij netjes het vervangingsrapport tussen de papieren.
Wat betreft grotere wielen rij ik nu 18 inch (RFT) en ik wil in de toekomst kijken hoe ik juist het geluid en trillingen kan verminderen.
 

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Hoi Richie,

Ja, dat ASC …. Eigenlijk triest, maar goed.
Vrouwlief had wel een demper minder en een originele RS3 uitlaat aan de VR6 hangen, dus dit knopje is perfect voor haar. 😃
Van mij mag een auto geluid maken, hoor. Maar binnen wil ik juist rust op kruissnelheid.
Er stond geen terugroepactie open. Kun je op RDW info vinden.
Er zit nu 18 inch onder, maar met hele platte smalle bandjes. Vind dat wat minder.
Dus als ik wat moois tegenkom, neem ik ze mee.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
305
179
43
Je kunt 'm eventueel terug naar 17" zetten (originele maat voor First Edition) 225/45/17. Dat 18" gebeuren hoort bij het F-Sport project van de vorige eigenaar.
 

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Tuurlijk kan dat, maar ik ga liever op zoek naar een leuk 19” setje, Sammie.
Maar ik heb gezien dat de keuze niet echt reuze is. Ik
Vind het altijd mooi als de wielkasten redelijk gevuld zijn.
 

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Zo, de eerste 250 km zitten erop !
Het gemiddelde verbruik staat op 6,2 l / 100km, daar werd ik wel blij van.
Vergeleken met de A3: groter, ruimer, stiller en comfortabeler.
Qua vermogen lever ik aardig in, de Audi was op alle fronten gretiger, op het gas, de remmerij en grip met de Quattro aandrijving, maar ook in verbruik (10,5 l / 100km) De Audi geeft volgens het boekje maar 25 pk meer, maar die 225 in de IS moet je wel serieus opzoeken, hoor. Hij is vlot, maar had wel iets meer verwacht. En dan is de Lexus nog 50 kg lichter ook.
Maar verder: echt wel een fantastische auto, de rust in het rijden is echt fenomenaal.
De pubers zaten echt riant, hun enige klacht was de output van de USB laadpoorten. Zal wel 0,5A zijn, denk ik zo. Is daar iets anders voor te krijgen ?
Al met al: we zijn er heel blij mee !
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Citrofiel1975

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
95
55
18
Gefeliciteerd!

En pubers riant in een IS300h, dan zijn jullie vast niet richting de 1m90. Dat was hier mijn reden (samen met het comfortabeler onderstel) om toch voor een grotere GS300h te gaan). IS300h vind ik van buiten wel "beter" ontworpen, zoals de oplopende lijn van de zijramen, alles net wat scherper getekend.

Ga je de mega-uitlaten nog weghalen (kan dat, of zit je dan met even mega-gaten ergens in je bumper)?
 

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Ik ben 1,93 vrouw is 1,76
Kids zijn 1,85 en 1,70
Ze waren er blij mee. In een A3 Sportback zaten ze krapper, kan ik je vertellen.
Helemaal dikke prima. De oudste mag straks zelf autorijden, zoekt ie het maar lekker uit 😂
Ik begrijp dat de uitlaten niet in de smaak vallen bij de Lexus-puristen.
Ik was altijd een Audi-man, en vond ook niks mooier dan origineel of oem(look)
Maar ik laat ze eerst wel lekker zitten, komt tijd, komt raad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
95
55
18
Hier ook hoor, dochter van 20 en zoon van 18. Zeker dochterlief neemt als ik niet op let voor alles de Lexus mee - maar ja, die rijdt ook zonder blikken of blozen in de ouwe GSA weg - handchoke half uit en gaan - dat maakt papa wel zwak natuurlijk :cool:
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: TTS, snoek1 en RoelVB

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Hij wil een VW Caddy kopen, maar moet nog sparen.
Als ik mag kiezen, heb ik liever dat ie de Lexus meeneemt, dan mijn bus.
Gewoon hard werken, kan ie zo een knappe auto kopen. Die gasten houden meer in de maand over dan paps en mams, hoor.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
586
1
386
63
Onze jongste (zoon, 22) mag de Aygo mee als 'ie er staat, de Lexus blijft op z'n plek......;)
Toen de oudste nog thuis woonde had die heel snel een eigen karretje, was toen vrachtwagenchauffeur en verdiende prima dus dat was rap geregeld. En de jongste is nu aan het sparen voor een eigen auto (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: TTS