Hoe klinkt de Mark Levinson eigenlijk?

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Gewoon nieuwsgierig, omdat ik hopelijk over een maand mijn CT krijg, met deze, naar ik verwacht, geweldige stereo. Ben nogal een muziekfreak... SP uit mijn nick betekent Smashing Pumpkins, mijn favoriete band, maar daarnaast heb ik nog een aantal andere bands die ik ook erg goed vind, vooral een beetje in de rock/blues/grunge/alternative hoek. Laatste ontdekkingen: A Death Cinematic & Magdalena Solis.

Gaat het nu niet om natuurlijk, ik zou graag van de geachte leden hier willen horen hoe de ML klinkt op de Luxury Line. Wat valt er allemaal over te zeggen, zijn er ook dingen die, bijna niet voor te stellen, tegenvallen? Zijn er zaken die je niet in kunt stellen, en waar je voor terug moet naar de dealer, ik noem maar wat geks? Ik zie her en der wel eens wat CT rijders terloops wat noemen op andere plekken op dit forum, maar ik hoop dat ik hier een aparte topic voor mag starten? Bedankt voor jullie medewerking! :worship:
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Erg zuiver geluid voor een auto. Je krijgt een mooi bereik van hoge naar lage tonen. Vibraties zijn perfect voor de grootte van de cabine. Ik luister veel dance, pop en country. Country stemmen zijn zuiver, dance heeft een heerlijke bas met zuivere trance erbij en pop klinkt gewoon mooi.

Al met al, voor een auto, supergeluid. Echter, stond vorige week bij familie thuis. Die hebben nog 2 oude bose speakers uit de jaren 80. Ik moet toegeven, die dingen produceerden beter geluid. Kwam wellicht ook door de ruimte.

En als je in de buurt woont wil ik best eens langskomen. Kun je het zelf ervaren.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Wow, dat vind ik heel aardig van je, Maistah! Wij (mijn vrouw en ik) wonen in Voorburg tegen Den Haag aan, bij deze uitgenodigd voor een bakkie, als het voor jou aan te rijden is. Ik wil anders ook wel jou kant opkomen met een paar cd-tjes en een USB stickie, om wat nummers te testen in de auto? Zullen we daar over PM-en?

En inderdaad, thuis zul je nog meer effect kunnen halen uit de ruimte(lijkheid), gok ik. Ik verhuis mijn Denon set met Synthese Floating boxen, not your average My First Sony, zeg maar, al 20 jaar van het ene huis naar het andere, en de ene keer klinkt het wel OK, maar meer ook niet, en de andere keer trillen de ruiten in de sponningen (terwijl het maar relatief kleine boxen zijn). Ik ben niet zo'n freak dat ik constant met stekkertjes, knoppen, upgrades naar de nieuwste features enz. bezig ben. Als het goed is (en dat is het al 20 jaar), dan boem, staan, beetje bas/treble instellen en knallen maar.

Maar ik heb nog geen auto gehad waar een meer dan fatsoenlijke stereo in zat, de Lexus CT gaat dat patroon doorbreken, verwacht ik. Ik verwacht ook, dat ik nooit meer anders wil in de toekomst... :D

Maistah, ik stel je gebaar heel erg op prijs, ik hoop dat we wat kunnen afspreken. Ik kan helaas niet naar de Lexus meeting ook, maar zo rol ik dan toch een beetje in de "community" alvast. Leuk! Ik hoor graag van je, ik hoop dat je er niet veel voor hoeft om te rijden. Anders kan ik jou kant ook wel eens opkomen, geen probleem.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
@Maistah: Duhhhh... valt mijn oog opeens op je woonplaats: Amersfoort. Dat is uhmm, een uurtje rijden? Voor mij geen issue, ik zit regelmatig 2 - 2,5 uur in de auto naar klanten. Komt ook wel vaak door de files trouwens... Ik hoor het wel, nogmaals bedankt voor je zeer vriendelijke aanbod.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
SPfreaks zei:
Wow, dat vind ik heel aardig van je, Maistah! Wij (mijn vrouw en ik) wonen in Voorburg tegen Den Haag aan, bij deze uitgenodigd voor een bakkie, als het voor jou aan te rijden is. Ik wil anders ook wel jou kant opkomen met een paar cd-tjes en een USB stickie, om wat nummers te testen in de auto? Zullen we daar over PM-en?

En inderdaad, thuis zul je nog meer effect kunnen halen uit de ruimte(lijkheid), gok ik. Ik verhuis mijn Denon set met Synthese Floating boxen, not your average My First Sony, zeg maar, al 20 jaar van het ene huis naar het andere, en de ene keer klinkt het wel OK, maar meer ook niet, en de andere keer trillen de ruiten in de sponningen (terwijl het maar relatief kleine boxen zijn). Ik ben niet zo'n freak dat ik constant met stekkertjes, knoppen, upgrades naar de nieuwste features enz. bezig ben. Als het goed is (en dat is het al 20 jaar), dan boem, staan, beetje bas/treble instellen en knallen maar.

Maar ik heb nog geen auto gehad waar een meer dan fatsoenlijke stereo in zat, de Lexus CT gaat dat patroon doorbreken, verwacht ik. Ik verwacht ook, dat ik nooit meer anders wil in de toekomst... :D

Maistah, ik stel je gebaar heel erg op prijs, ik hoop dat we wat kunnen afspreken. Ik kan helaas niet naar de Lexus meeting ook, maar zo rol ik dan toch een beetje in de "community" alvast. Leuk! Ik hoor graag van je, ik hoop dat je er niet veel voor hoeft om te rijden. Anders kan ik jou kant ook wel eens opkomen, geen probleem.


Een uur rijden is geen issue hoor, maar wat nu te mooi is is dat ik werk aan de Prinses Beatrixlaan in Voorburg :D
Dus mocht je vanmiddag tijd hebben, laat het me weten, anders wordt het volgende week woensdag op z'n vroegst. Ik zit dit weekend in Zwitserland.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Oeps ja, deze heb ik even gemist (zit niet bij iedere klant op internet...). Wat een toeval zeg, dat je in Voorburg werkt. Leuk stukkie rijden! Met zo'n wagen is dat geen straf, maar de files... bleh. Ik PM je wel even verder hierover, anders derailen we nogal in dit topic... Laten we het vooral over de ML hebben!
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Beste Maistah, ik heb je afgelopen vrijdag een PM gestuurd, heb je die nog ontvangen? Ik zag al weer posts van je voorbijkomen (leuke trip naar Zwitserland gehad?) maar nog geen reactie op de PM. Tot binnenkort!

Ik heb me ondertussen wat meer verdiept in het merk Mark Levinson. Zo kwam ik ook dit korte filmpje tegen.

 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Je hebt je reactie. Ik ben trouwens benieuwd naar je video. Ik zit nu op werk en kan even niet met geluid afspelen. Ik blijf erbij, het geluid is echt helder. Alleen heeft het systeem soms moeite met het combineren van bass met wat zwaardere stemmen, maar ik ben ook erg kritisch. Dus dat mag je zelf oordelen.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Dank je wel mlcoolj! Zag net dat je hem op de homepage hebt gezet hahaha! Leuk!

Je zou willen dat ze nog veel meer vertellen, dit is maar net meer dan een minuutje info over Mark Levinson. Maar toch wel erg leuk. Als ik meer leuke dingen tegenkom zal ik ze hier posten.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Bijvoorbeeld een persbericht uit februari j.l. van Harman, het moederbedrijf van Mark Levinson, toen ze de introductie van de CT 200h gezamenlijk (in stijl!) vierden:

"HARMAN High Performance AV (HPAV) recently participated in the worldwide launch event for the new Lexus CT200h hybrid vehicle. The launch commenced in December 2010 with the opening of the Lexus Salon at Harrods, the world-famous high-end department store located at Knightsbridge Road in London. Combining extraordinary performance and luxury with environmentally conscious hybrid operation, the Lexus CT200h is equipped with a Mark Levinson audio system.

The Lexus Salon showcased the CT200h and RX450h in a dramatic window display storefront. The display featured a variety of ultimate-performance Mark Levinson automotive systems and audio/video components including the flagship N? 53 Monaural Power Amplifier, N? 502 Media Center, N? 326S Preamplifier and other products.

?We were honored to be part of the worldwide launch of the Lexus CT200h,? said Jim Garrett, Market Manager, HARMAN High Performance A/V. ?The CT200h hybrid vehicle represents an important new direction for the future of the luxury car industry, and both Lexus and Mark Levinson, share a commitment to quality and excellence in design.?

The showcase was designed to provide shoppers with full access to the vehicles and their interior features. One of the window units along Harrod?s Brompton Road fa?ade was devoted exclusively to Mark Levinson. Customers were also able to take test drives and new vehicle orders were completed right in stores as well.

The long-standing Lexus/Mark Levinson partnership, which dates to 2001, features audio systems which offer up to 19 speakers, 450 watts of power and 7.1 channel surround, depending on car model. The audio components are specifically designed to the automotive interior, bringing drivers the same premium sound in every seat that discriminating audiophiles expect from their home systems. The ultra-quiet CT200h hybrid is offered with a 13-speaker Mark Levinson system and six-CD changer.

HARMAN (http://www.harman.com) designs, manufactures and markets a wide range of audio and infotainment solutions for the automotive, consumer and professional markets ? supported by 15 leading brands including AKG?, Harman Kardon?, Infinity?, JBL?, Lexicon? and Mark Levinson?. The Company is admired by audiophiles across multiple generations and supports leading professional entertainers and the venues where they perform. More than 20 million automobiles on the road today are equipped with HARMAN audio and infotainment systems."

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Furfurt

Nieuw hier
12 apr 2011
18
0
0
Beste CT-ers,

Sinds ik de CT heb besteld, eigenlijk daar voor al, ben ik op zoek naar een tekening waarop te zien is waar de speakers van het Mark Levinson zijn geplaatst in de auto.

Dus is een van jullie toevallig al een keer zo'n tekening tegen gekomen? Ze moeten toch die 13 speakers perfect hebben ingedeeld, dus daar is zeker een tekening van, toch?!

Gr, Martijn
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Furfurt zei:
Beste CT-ers,

Sinds ik de CT heb besteld, eigenlijk daar voor al, ben ik op zoek naar een tekening waarop te zien is waar de speakers van het Mark Levinson zijn geplaatst in de auto.

Dus is een van jullie toevallig al een keer zo'n tekening tegen gekomen? Ze moeten toch die 13 speakers perfect hebben ingedeeld, dus daar is zeker een tekening van, toch?!

Gr, Martijn

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Zo dus!
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Dus d??r zitte ze! :D

Ik wil trouwens nog wel even kwijt; gisteren een vergelijkingstest gedaan. De Mark Levinson uit de CT vs de Harman Kardon Logic 7 uit de 3 serie van mijn baas.

Op basis van persoonlijke voorkeuren waren dit mijn resultaten met 7 thema's:

Genre - Winnaar
Pop - Mark Levinson
Dance - Harman Kardon
Klassiek - Mark Levinson
House - Harman Kardon
Country - Mark Levinson
R&B/Rap - Mark Levinson
Salsa - Mark Levinson

DVD's kijken - Mark Levinson

Dit was de mening van mijn baas:

Genre - Winnaar
Pop - Harman kardon
Dance - Harman Kardon
Klassiek - Mark Levinson
House - Harman Kardon
Country - Mark Levinson
R&B/Rap - Mark Levinson
Salsa - Mark Levinson

DVD's kijken - Mark Levinson

Dus ik als muziekliefhebber en mijn baas als BMW rijder zijn het allebei mee eens dat de Mark Levinson de Harman Kardon Logic 7 op meerdere punten overklast.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Guys, wat een fijne info in "mijn" topic zo! Bedankt! :worship:

Vandaag was Maistah even bij ons op kantoor, en heeft de stereo uit de CT laten horen. Prima geluidje, kan er niks anders van zeggen! Hij had overigens ook niet over belangstelling van een aantal collega's van me te klagen, binnen het half uur mocht hij vele handen schudden... :hi:

Wat mij opviel is dat de ML erg goed reageert op de diverse instellingen, bijvoorbeeld de hoog/midden/laag aanpassingen, en het verplaatsen van het muzikale focus punt. Live rock muziek klinkt erg lekker, alsof je midden in het publiek staat. Maar als je hem (te) hard zet, dan klinkt het op zich nog wel goed, maar gaat er iets niet helemaal goed met de bas. De samenhang van het geluid gaat wat verloren in de kleine cabine, zoiets. Maar dan staat hij op een niveautje "doof-binnen-10-kilometer" ongeveer, iets wat je niet snel zal doen. Althans, ik niet.

Bedankt Maistah, top dat je dit even gedaan hebt voor me!

(En de afspraak staat, als ik mijn auto heb kom ik een bakkie doen bij je.)
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
No problem SPFreaks! :rulez:

Geef idd maar een seintje als je jouw CT hebt. Doen we een mini-meeting!

On topic: het geluid is inderdaad subliem, behalve met zware stemmen. DVD's kijken is al helemaal kippenvel! Dus snel weg die beveiliging ;)
 

renzie

Hoort erbij
4 apr 2011
58
0
0
Maistah zei:
No problem SPFreaks! :rulez:

Geef idd maar een seintje als je jouw CT hebt. Doen we een mini-meeting!

On topic: het geluid is inderdaad subliem, behalve met zware stemmen. DVD's kijken is al helemaal kippenvel! Dus snel weg die beveiliging ;)

Maistah, wanneer gaat de beveiliging er nou af? ik ben zeer benieuwd.

renzie
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
2 juni 18:30. Ik kan niet wachten! :D Nog een weekje..

Gisteren transformers 2 gekeken in de auto (40 minuten dan, moest iemand ophalen op Schiphol, kan soms lang duren!) en wat een SUPERgeluid!