Hoe klinkt de Mark Levinson eigenlijk?

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Gewoon nieuwsgierig, omdat ik hopelijk over een maand mijn CT krijg, met deze, naar ik verwacht, geweldige stereo. Ben nogal een muziekfreak... SP uit mijn nick betekent Smashing Pumpkins, mijn favoriete band, maar daarnaast heb ik nog een aantal andere bands die ik ook erg goed vind, vooral een beetje in de rock/blues/grunge/alternative hoek. Laatste ontdekkingen: A Death Cinematic & Magdalena Solis.

Gaat het nu niet om natuurlijk, ik zou graag van de geachte leden hier willen horen hoe de ML klinkt op de Luxury Line. Wat valt er allemaal over te zeggen, zijn er ook dingen die, bijna niet voor te stellen, tegenvallen? Zijn er zaken die je niet in kunt stellen, en waar je voor terug moet naar de dealer, ik noem maar wat geks? Ik zie her en der wel eens wat CT rijders terloops wat noemen op andere plekken op dit forum, maar ik hoop dat ik hier een aparte topic voor mag starten? Bedankt voor jullie medewerking! :worship:
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Is de geluidsinstallatie die in een business LinePro zit nu zoveel slechter?? Komt het geluid toch ook uit 10 boxen. En je zal er toch wel MP3's op af kunnen spelen? Helaas geen DVD met beeld. Maar een beetje autoradio speelt toch DVD's af met MP3's. Alleen zou je dan nog een aanpassing moeten kunnen laten doen voor het beeld. Of heb ik het helemaal mis.


Robbert-Jan
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
@Robbert-Jan,

Het is natuurlijk maar net wat je gewent bent en wat je mooi vindt.

Uit persoonlijke ervaring kan ik je melden dat die 3 extra speakertjes van het ML systeem een wereld van verschil maken :worship:

Als je het echt zeker wilt weten dan moet je gewoon even naar de dealer en beide systemen naast elkaar zetten.

Ben benieuwd wat je conclusie dan zal zijn :rulez:

Groet,
BL
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Robbert zei:
Is de geluidsinstallatie die in een business LinePro zit nu zoveel slechter?? Komt het geluid toch ook uit 10 boxen. En je zal er toch wel MP3's op af kunnen spelen? Helaas geen DVD met beeld. Maar een beetje autoradio speelt toch DVD's af met MP3's. Alleen zou je dan nog een aanpassing moeten kunnen laten doen voor het beeld. Of heb ik het helemaal mis.


Robbert-Jan

Als je eis is of er je MP3's op kan afspelen of dat je groot aantal boxen hebt, dan heb je helemaal bij het rechte eind. Dat kan c.q. heb je. Of je de speler kan aan laten passen om ook beeld te laten spelen, denk het niet, geen idee maar wie weet.
Op de vraag of de installatie in de BL Pro zoveel slechter is, ik weet niet hoe je "zoveel" meet. Maar ik ben heel happy met mijn ML installatie.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik heb de vergelijking mogen maken van de 10 speaker set en ML set. Kwalitatief vind ik de ML set een aardige verbetering t.o.v. de 10 speaker set. Echter, hiervoor moet je wel een muziek/geluidsliefhebber zijn. Voor het normale oor en het luisteren van 128kbps MP3 bestanden zit er echter vrij weinig verschil tussen. Je hoort alleen snel dat de ML de muziek via meerdere kanalen afspeelt en dus een betere surround sound ervaring biedt.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Maistah zei:
Je hoort alleen snel dat de ML de muziek via meerdere kanalen afspeelt en dus een betere surround sound ervaring biedt.
Ik kan niet vergelijken, maar ik kan dit wel onderschrijven. Ik had het al eerder gezegd, maar live muziek klinkt echt erg goed, alsof je midden in het publiek staat. Nou draaiden Maistah en ik ook een verdraaid goede CD met een live concert in zijn auto... Een zilveren inhouse glassmaster van de BBC, van een concert van de rockband Smashing Pumpkins uit 1993, opgenomen in Manchester. Die bevat de pre-FM opnames van een radio show van de bekende BBC Radio 1 DJ Mark Goodier. Neem van mij aan, glassmasters zijn zeer zeldzaam, beslist niet in de winkel te koop, maar het klinkt als een klokje, want BBC is bekend om haar supergoeie opnames... :D

Voor audiofielen die willen weten wat een glassmaster is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc_manufacturing (of in het Nederlands:)
http://decdperserij.nl/glassmastering.html