- 9 aug 2009
- 334
- 0
- 0
In navolging van Jelmer ga ik hier dan ook mijn wijzigingen en onderhoud bezigheden aan mijn LS 400 bij houden.
Wees niet ongerust, mijn LS is nog lang niet zo fotogeniek als die van Jelmer, dus veel foto's komen er niet. alleen de noodzakelijke foto's natuurlijk wel.
het gaat om deze:
laat ik beginnen met iets wat echt noodzakelijk is en waarschijnlijk veel voor komt... de bovenste draagarmen aan de voorkant.
zijn het niet de rubbers die versleten zijn, is het wel de fuseekogel die speling heeft. dat was bij mij dus de reden voor APK-afkeur.
ik fijn naar 'de dealer'... 'kostda?' ehh... 523 euro ex BTW.. PER STUK!
dus ga je rond kijken op het net.. Lextreme.com heeft ze ook, maar nu even niet.
toen zag ik hier dat Jelmer er ook aan kon komen, dus...
heb ik aan Jelmer gevraagd of hij ze wilde bestellen, mij lukte het niet om bij dat zelfde adres contact te krijgen.. zo geschiedde:
dan het wiel er af halen en dan zie je dit:
dan met sleutel 10 de remleiding los maken en met sleutel 17 de bevestigingsbouten van de draagarm (triangel) losmaken en weg leggen.
met enig hamerwerk de fusee uit de wielhub (die hoge boog) slaan en dan de nieuwe er weer in plaatsen. maar eerst ze even naast elkaar leggen voor het verschil (uiterlijk)
en het resultaat
alle 2 de draagarmen kan ik doen in 2 uur werk, dus ik neem aan dat een dealer dat sneller kan. ik doe dit gewoon aan de weg met krik en handgereedschap en niet op een brug met SNAP-ON gereedschap oid
voor zover,
groeten,
Jeroen
Wees niet ongerust, mijn LS is nog lang niet zo fotogeniek als die van Jelmer, dus veel foto's komen er niet. alleen de noodzakelijke foto's natuurlijk wel.
het gaat om deze:
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
laat ik beginnen met iets wat echt noodzakelijk is en waarschijnlijk veel voor komt... de bovenste draagarmen aan de voorkant.
zijn het niet de rubbers die versleten zijn, is het wel de fuseekogel die speling heeft. dat was bij mij dus de reden voor APK-afkeur.
ik fijn naar 'de dealer'... 'kostda?' ehh... 523 euro ex BTW.. PER STUK!
dus ga je rond kijken op het net.. Lextreme.com heeft ze ook, maar nu even niet.
toen zag ik hier dat Jelmer er ook aan kon komen, dus...
heb ik aan Jelmer gevraagd of hij ze wilde bestellen, mij lukte het niet om bij dat zelfde adres contact te krijgen.. zo geschiedde:
dan het wiel er af halen en dan zie je dit:
dan met sleutel 10 de remleiding los maken en met sleutel 17 de bevestigingsbouten van de draagarm (triangel) losmaken en weg leggen.
met enig hamerwerk de fusee uit de wielhub (die hoge boog) slaan en dan de nieuwe er weer in plaatsen. maar eerst ze even naast elkaar leggen voor het verschil (uiterlijk)
en het resultaat
alle 2 de draagarmen kan ik doen in 2 uur werk, dus ik neem aan dat een dealer dat sneller kan. ik doe dit gewoon aan de weg met krik en handgereedschap en niet op een brug met SNAP-ON gereedschap oid
voor zover,
groeten,
Jeroen