Koppakking

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Hallo, ik ben nieuw hier en heb me zojuist voorgesteld.

Eind februari kocht ik een 220d (sep 2006 117.000 km). Bij aflevering werkte de airco niet en heeft men de waterpomp vervangen. Twee weken later werkte de airco weer niet en bleek de koppakking het probleem. Vandaag hoorde ik dat dit allemaal valt onder de Lexus garantie. Het complete onderblok wordt vervangen. Inmiddels heb ik op het net gelezen dat dit een "gekend probleem" is. Heeft iemand van jullie ervaring? Waar moet ik dadelijk op letten als ik 'm terug krijg ? Ik kocht deze auto met name vanwege de betrouwbaarheid van het merk. (Toyota/Lexus) :roll:

groet,
Rik
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dit is inderdaad een bekend probleem, volgens mij is dit gewoon een garantie kwestie. Aangezien dit probleem veel voorkomt is de garantie periode (fors) uitgebreid. Bij Toyota loopt de garantie tot 250.000 km....

Een scheur in blok/kop heb ik nooit meegemaakt, het is eigenlijk altijd wel de koppakking die vervolgens door trillingen in kan slijten in de kop en blok waardoor deze mogelijk ook vervangen dienen te worden.



Ik zou maar eens goed met de dealer overleggen over garantie en anders een andere dealer aanspreken.





gr. koen
 

HenkD

Nieuw hier
1 sep 2011
5
0
0
Ik had inderdaad gehoord dat Toyota de garantietermijn fors had verlengd, maar volgens mijn garage wilde
Lexus daar (nog) niets van weten..ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen, want het rijdt niet plezierig nu wetende
dat er iets mis is met de motor.
Hopelijk blijft de schade beperkt tot de koppakking en staat Lexus daar voor.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Gaat dit sec over de koppakking, als ook over de pakking / kit van de distributiedeksel?
Daar schijn ik last van te krijgen, en ik begreep dat veel Lexus diesel dit preventief is gebeurd.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Wat betreft het deksel is er niet echt een verlengde garantie oid, maar dit is ook niet echt een veel voorkomend probleem. Wel is het zo dat lekkages van het deksel vaak na revisie komen omdat de naad tussen kop en blok niet goed ontvet word.


gr. koen
 

HenkD

Nieuw hier
1 sep 2011
5
0
0
Nav mijn problemen is mijn Lexus naar de dealer in Groningen geweest.
Gisteren kwam het verlossende telefoontje dat Lexus garant stond voor mijn probleem en
kostenloos gerepareerd zal worden.
De oorzaak van mijn klachten heb ik nog niet gehoord, maar Lexus staat er wel voor.
super ! :rulez:
 

HenkD

Nieuw hier
1 sep 2011
5
0
0
Zeker weten !!! Het heeft even geduurd en voor de reparatie zal de Lexus ook wel een week in de garage
staan, maar dan is ie wel weer klaar.
Maar ben wel heel erg benieuwd naar de oorzaak. Je bent toch een klein beetje vertrouwen in de motor kwijt nu.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
maar voor zo'n week bestaat de leenauto ;)

maarja ik neem aan als ze klaar zijn de motor weer prima is dus dat vertrouwen kan je gelijk weer opbouwen :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Kijk eens aan, jij blij :rulez:
Je hoeft geen vertrouwens verlies te hebben, die motor is dalijk weer helemaal fris en eventuele slechte of defecte onderdelen worden vervangen dus je kan er weer lang plezier van hebben.



gr. koen
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Fijn te horen!

Ik hoop dat ze ook voor andere zaken coulant zijn, ik kom een keer aan de beurt met de distributiedeksel........
 

Sanin

Nieuw hier
14 okt 2011
5
0
0
Vandaag vernomen dat bij mijn Lexus IS 220D uit 2006 met 160 dkm, in het koelsysteem te veel druk wordt opgebouwd en dus waarschijnlijk koppakking kapot. Volgens garage een bekend probleem maar ze waren niet zeker of het garantie was. Volgende week gaat dealer in Rotterdam beoordelen of het garantie is.

Ik rij ca. 70 dkm per jaar en eigenlijk altijd VW groep en echt nooit problemen gehad. Nu Lexus gekocht en na 5000 km al koppakking kapot. Dat bij zo een auto koppakking al bij 160 dkm kapot gaat vind ik echt ongeloofelijk.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ongelofelijk zou ik het niet noemen, aangezien technische missers voorkomen bij alle merken. Het is vervelend, maar het gaat erom hoe het wordt opgelost.

Volgens diverse lexus fora bestaat er idd een (bekend) probleem met de koppakking. Lexus heeft dat onderkend en naar ik heb begrepen de garantie voor dit euvel verhoogd naar iets van 180K km. Om in aanmerking te komen voor die verlengde garantie zal men uiteraard ook even kijken naar de onderhoudshistorie van de auto.

Na reparatie zal het probleem niet meer terugkeren, wegens aangepaste onderdelen. Sterke kans dat je motor hierna beter loopt dan ooit. Geluk bij een ongeluk, zogezegd ;)
 

Sanin

Nieuw hier
14 okt 2011
5
0
0
Gisteren van de dealer in Rotterdam vernomen dat het niet onder garantie of coulanceregeling valt. Koppakking vervangen bij de dealer kost 3500 euro. Duurder dan bij een porsche. Deze hoge kosten worden veroorzaakt door de nodige modificaties aan de cilinderkop. Weet iemand wat voor modificaties nodig zijn? Het schijnt dat als je deze modificaties niet uitvoert dat dan je motor vast kan lopen. Klopt dit?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Missschien weet koen wel wat voor modificaties het zijn... MAar ik zou ook eerder een sloopmotor zoeken...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wat is de reden dat de auto niet onder de regeling valt? Niet dealer onderhouden? Ge(chip)tuned?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Tuning is kul, excuse van de dealer. Maar ja, ze stellen het wel.


Volvo deed dat ook. Even later boden ze zelf exact dezelfde tuning aan, toen kon het wel en was het zelfs goed.......
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Draadje over soortgelijke ervaringen en garantie:http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/index.php?showtopic=70967&st=0

Qua indruk onderdelen komt er in bovenstaand draadje nog wel wat naar voren. Grote kans dat de kop in 't geheel vervangen moet worden (verbogen).

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen (afhankelijk van onderhoud, tuning etc.), maar gezien de nogal bekende problematiek met de pakking (en relevante onderdelen) zou je dan toch wel enige tegemoetkoming verwachten in kosten..
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Aan de cilinder kop is niks gewijzigd... Maar het kan voorkomen dat het blok en de kop vervangen moeten worden omdat deze een ingedrukte rand hebben waardoor je snel weer een lekke koppakking zal hebben. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom de revisie niet vergoed wordt.



gr. koen