Koppakking

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Hallo, ik ben nieuw hier en heb me zojuist voorgesteld.

Eind februari kocht ik een 220d (sep 2006 117.000 km). Bij aflevering werkte de airco niet en heeft men de waterpomp vervangen. Twee weken later werkte de airco weer niet en bleek de koppakking het probleem. Vandaag hoorde ik dat dit allemaal valt onder de Lexus garantie. Het complete onderblok wordt vervangen. Inmiddels heb ik op het net gelezen dat dit een "gekend probleem" is. Heeft iemand van jullie ervaring? Waar moet ik dadelijk op letten als ik 'm terug krijg ? Ik kocht deze auto met name vanwege de betrouwbaarheid van het merk. (Toyota/Lexus) :roll:

groet,
Rik
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
soms stelt een dealer voor om een gedeelte van de kosten in rekening te nemen..... misschien dat het ook mogelijk is? maar het is wel balen... misschien kan je nog informeren bij de importeur
 

Sanin

Nieuw hier
14 okt 2011
5
0
0
Volgens importeur beslist de dealer zelf of een garantie of coulanceregeling van toepassing is. Auto komt uit lease en was tot laatste beurt bij dealer in onderhoud. Alles is gewoon origineel.
Dealer in rotterdam zei gewoon dat er geen regeling mogelijk was en dat ik alle kosten zelf moet betalen. 3500 euro voor nieuwe koppakking en waterpomp. Als kop vervangen moet worden dan komt er nog ca. 2000 euro bij dus in slechtste geval zou ik ca. 5500 euro moeten betalen voor deze reparatie.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Pffffff dat is heel veel geld.... ik denk dat een sloop motor veel goedkoper is... want een motor ombouwen kan wel in 2 dagen....
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
Pffff,begin al schrik te krijgen als ik dit allemaal lees,mijn IS is van 2007 maar dat zal geen verschil maken denk ik.
Wil maar zeggen hetzelfde blok, geen modificaties en dan zo een kostenplaatje "mogen" verwachten..... :X
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dealer in rotterdam zei gewoon dat er geen regeling mogelijk was en dat ik alle kosten zelf moet betalen.

Ik ben dan ook wel benieuwd naar de motivatie van de afwijzing coulance/garantie. Bijvoorbeeld ouder dan 5 jaar, teveel kilometers, 2e eigenaar, ik roep maar iets.. Bovendien lijkt het een beetje ontwijkend antwoord van de importeur, hetgeen suggereert dat een coulanceregeling mede afhangt van 'hoe de pet staat' bij de Dealer.

In het licht van toch wel bekende problematiek rond de dieselmotoren van Toyota, met name ook van de T-Avensis en L-220D (zelfde motor feitelijk), lijkt hier wel terechte grond voor een klacht, waarbij Lexus best iets kan tegemoetkomen qua kosten.

De verschillende fora staan er vol mee en Lexus UK heeft zelfs een verlengde 'garantie' in het leven geroepen. Dat doe je volgens mij niet als er niets aan de hand is.

Maar goed, erg teleurstellend voor jou. Ik hoop dat je hierin een redelijke oplossing zult vinden.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Door welke dealer is de auto geleverd? Indien deze anders is, is het misschien de moeite om daar even langs te gaan?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dat is inderdaad veel geld zeg! en ja, kop moet misschien weer gevlakt of helemaal vervangen als er ook scheurtjes in zitten... ik zou ook een andere dealer raadplegen voor een soort second opinion. Ik bedoel niet dat ze alles moeten vergoeden, maar ze kunnen je wel wat vergoeden... laat je niet zo makkelijk uit het veld slaan...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
blue-eyes zei:
Wat kost een nieuwe motor, inclusief inbouwen?

11000 ENGINE ASSY, PARTIAL
19000-26381 2ADFHV..ALE20 1 ? 15,420.98

11400 BLOCK ASSY, SHORT
11400-26080 2ADFHV..ALE20 1 ? 6,544.54

11401 BLOCK SUB-ASSY, CYLINDER
11410-29355 2ADFHV..ALE20 1 ? 2,741.54

Ter informatie: IS250 motor kost je meer dan 22k euro en IS350 motor kost je meer dan 26k en ISF 38k+
 

Sanin

Nieuw hier
14 okt 2011
5
0
0
Garantie is 3 jaar of 100.000 dkm volgens de dealer. Importeur zegt niets te kunnen doen. Sloopmotor kost 4500 euro en cilindkop 1500. Bij een universele bovag garage kunnen ze deze reparatie, indien de kop nog goed is, voor 2500 euro doen. Volgens hen gaan deze motoren heel vaak kapot. Er is geen modificatie nodig maar de kop moet wel bewerkt worden, wervelkamers enz. Anders zou je binnen 10 dkm weer koppakking kapot krijgen en in slechtste geval gaan zuigerveren kapot. Dus ik denk dat ik het maar bij hen laat doen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Zijn er nog sloopmotoren te krijgen, hoe en waar?

Duur zeg............ Dan kan je beter een golf rijden, ben je voor een paar honderd euro klaar voor een motor :D :D
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Aan de cilinder kop wordt helemaal niks gedaan en wervelkamers heeft deze motor niet, D4D Direct 4 stroke Diesel.

De kop zal waarschijnlijk wel gevlakt moeten worden en misschien het cilinderblok ook maar verder is het een kwestie van schoonmaken en andere zuigers erin. Ook moet je de drijfstang lagers bekijken op kleur, als er zwart gecoate lagers in zitten moeten deze ook vervangen worden voor een beter type. Op zich is het een vrij simpele motor.




gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Als je in 1x door zou kunnen gaan ben je er zo?n 2 dagen mee bezig. En dat is dan wel voor een getrainde monteur die dit regelmatig doet.

Het meeste werk gaat zitten in het reinigen van de onderdelen, vooral de kop en inlaat systeem raken erg vervuild door roet en olie.


gr. koen
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
voor een niet getrainde (al wil je het zelf doen) monteur,

6 ? 7 dagen lang elke avond van 6 tot half 10 ;) met ze twee?n.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
KWP zei:
Als je in 1x door zou kunnen gaan ben je er zo?n 2 dagen mee bezig. En dat is dan wel voor een getrainde monteur die dit regelmatig doet.

Het meeste werk gaat zitten in het reinigen van de onderdelen, vooral de kop en inlaat systeem raken erg vervuild door roet en olie.


gr. koen


Dat is 1600 euro. Nog steeds een groot verschil.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Probeer je ook een andere dealer Sanin? Als ik jouw beruchten van de dealer lees en Koen (die notabene ook bij Toyota werkt) wat anders zegt dan begin ik argwaan te krijgen...