Led koplampen

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
Zijn er lexus rijders wie kunnen aangeven of de led koplampen bevallen...
Aangezien ik altijd last heb met het in het donker rijden, heb ik voor de busines line pro gekozen zodat je als optie de ledkoplampen kunt/kon bestellen....
Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaring

Alvast bedankt

Semper Fi
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Ik heb de normale koplampen en ik wist niet eens dat er zo'n lichrand onderin m'n koplampen zou zitten. Super gaaf dus :) ookal is ie met hap.

Ik heb er met normale verlicting over de donkere snelwegen mee gereden in Luxemburg en nog een stuk in Frankrijk. Maar ik vond dat ik wel wat meer licht kon gebruiken met een hoge snelheid op onverlichte snelweg. Ik had de lampen zo hoog mogelijk gezet maar kon (naar mijn idee) nog geen 30 meter voor me uit zien. Dat was wel vermoeiend autorijden. Gelukkig rij ik daar niet zo vaak :p

Iemand dit ook ervaren?

Misschien een beetje offtopic maar zou ik er andere lampen (ik bedoel geen units) in kunnen zetten die sterker licht geven?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
bedoel je dan Xenon, Frudle? zou vast wel kunnen... Hjalmar hier op het forum heeft volgens mij xenon in laten bouwen...
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
mlcoolj zei:
bedoel je dan Xenon, Frudle? zou vast wel kunnen... Hjalmar hier op het forum heeft volgens mij xenon in laten bouwen...

Niet echt, xenon vind ik al een vrij prijzige oplossing. Een nieuwe auto zou gewoon goede verlichting moeten hebben. Maar ik heb hier nog niemand over gehoord dus misschien is het wel iets met mijn afstelling.

Mocht ik er toch iets aan willen doen, dan dacht ik dat bv. lightbulbs van Philips met een wat witter licht, misschien wonderen zou doen.
 

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
Ik loop al 4 jaar met verschillende h7 lampen te testen, osram night breakers / philips X treme vision ,maar het beste bevallen de Philips blue vision (de verkeersborden en weg markeringen vallen het beste op). Alleen is er 1 groot nadeel aan deze lampen: levensduur! Ze gaan bij mij allemaal na ongeveer een half jaar stuk vaak nog iets eerder. En aangezien deze lampen in nederland rond de ?50 kosten is dit geen pretje.... Vandaar haal ik mijn lampen altijd uit engeland via http://www.powerbulbs.com je kunt ook erg makkelijk 10% kortings codes op internet vinden. Maar dan nog had ik achteraf gezien beter xenon kunnen laten inbouwen... Dit is een van de redenen om nu voor LED lampen te kiezen....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Frudle zei:
mlcoolj zei:
bedoel je dan Xenon, Frudle? zou vast wel kunnen... Hjalmar hier op het forum heeft volgens mij xenon in laten bouwen...

Niet echt, xenon vind ik al een vrij prijzige oplossing. Een nieuwe auto zou gewoon goede verlichting moeten hebben. Maar ik heb hier nog niemand over gehoord dus misschien is het wel iets met mijn afstelling.

Mocht ik er toch iets aan willen doen, dan dacht ik dat bv. lightbulbs van Philips met een wat witter licht, misschien wonderen zou doen.

Frudle, wat voor prijzen had je in gedachten? ik heb via Lince hier op het forum een setje gehaald voor nog geen 90 euro... en als forumlid krijg je ook nog korting.. ik zou daar eens even kijken... Of bedoel je dat je het helemaal goed wilt doen? (hoogteverstelling en sproeiers...) dan wordt het wel prijzig ja...
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
mlcoolj zei:
Frudle, wat voor prijzen had je in gedachten? ik heb via Lince hier op het forum een setje gehaald voor nog geen 90 euro... en als forumlid krijg je ook nog korting.. ik zou daar eens even kijken... Of bedoel je dat je het helemaal goed wilt doen? (hoogteverstelling en sproeiers...) dan wordt het wel prijzig ja...

Oh dat valt mee ja. Maar is het dan niet zo dat het niet legaal is, zonder sproeiers etc? 90 Euro valt mee. Het is een lease en wilde er niet teveel eigen dingen aan doen die veel geld kosten.

Bedankt voor de info, en ook wat betreft die Philips lichten Semper.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ja is wel illegaal, maar als je de goede warmte neemt (4300K ofzo) dan valt het niet echt op... check met Lince, hij kan ze ook installeren... Ik heb ook een leasebak maar heb dit ook gedaan...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik vind de LED's een geweldige lichtopbrengst hebben. Ik heb zelf last van een milde vorm van nachtblindheid, dus voor mij waren de LED koplampen een must vanwege de hogere lichtopbrengst t.o.v. halogeen.

Daarnaast gaf het verschil in LED DRL verlichting ook de doorslag. Ik vond de onderbroken LED balk niet mooi.

Het valt me trouwens wel op dat de LED verlichting altijd een strook met regenboogkleuren aan de bovenkant van het lichtbeeld heeft. Dit zie je terug op de garagedeur, verkeersborden en voorliggers. Volgens mij licht dit aan de breking van het licht door het koplampglas.
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ik zag gister een lexus met die hap eruit rijden maar het licht van de led's waren wel wat blauwachtig.
dus het leek op led wat ik ook had in mn testritauto
hoe kan dit?
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Dimocash zei:
ik zag gister een lexus met die hap eruit rijden maar het licht van de led's waren wel wat blauwachtig.
dus het leek op led wat ik ook had in mn testritauto
hoe kan dit?

[flauwmodus]

Misschien iemand met LED verlichting met toevallig aan beide kanten 1 of 2 kapotte LED's in de strip :D

[/flauwmodus]
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Dimocash zei:
ik zag gister een lexus met die hap eruit rijden maar het licht van de led's waren wel wat blauwachtig.
dus het leek op led wat ik ook had in mn testritauto
hoe kan dit?

Aftermarket Xenon-kitje? Ben er zelf verre van voorstander van, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn voor de blauwige gloed.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Die sproeiers staan nergens op de lijst genoemd... Wel iets om in de gaten te houden, want bij de Volvo die ik gehad heb, zaten ook koplampsproeiers en dan gaat de inhoud van de ruitensproeiers wel erg hard.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
yup.. ik vind het een stom gedoe... Koen hier op het forum heeft die van zijn IS aangepast, wellicht kan dat voor de CT ook gedaan worden...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
de sproeiers zijn er om je koplampen elke keer schoon te spuiten, (volgens mij) omdat je lichtstraal anders wordt als je vieze koplampen hebt, dit als je xenon, of in dit geval, LED hebt...
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
3x je ruitensproeier gebruikt, dan zijn je lampjes 1x schoongespoten. Je kunt ze uiteraard ook los schoonspuiten, komt een vrij harde straal uit valt mij op.

Wel idd je vloeistof regelmatig controleren.
:rulez: