Led koplampen

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
Zijn er lexus rijders wie kunnen aangeven of de led koplampen bevallen...
Aangezien ik altijd last heb met het in het donker rijden, heb ik voor de busines line pro gekozen zodat je als optie de ledkoplampen kunt/kon bestellen....
Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaring

Alvast bedankt

Semper Fi
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Je hoeft je vloeistof niet te controleren, kreeg zojuist een melding dat mijn vloeistof erg laag is en of ik ff wou bijvullen :D
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Hjalmar zei:
Je hoeft je vloeistof niet te controleren, kreeg zojuist een melding dat mijn vloeistof erg laag is en of ik ff wou bijvullen :D


Inderdaad, die melding verschijnt automatisch.

De inhoud van mijn reservoir is 16.000km meegegaan. Op weg naar de dealer voor de 15K beurt verscheen de melding voor het eerst op het display.

Bij mijn Audi ging het reservoir er vele malen sneller doorheen, gemiddeld elke 5000km.

Zoals al eerder werd aangegeven, bij de eerste keer ruitensproeien gaan ook de koplampsproeiers aan. Tijdens dezelfde rit gaan vervolgens alleen nog de ruitensproeiers aan.

Bij de regeling voor de interieurverlichting zit ook een schakelaar voor de ruitensproeiers, waarmee je ze handmatig nog kunt inschakelen.
 

jreh

Nieuw hier
29 mrt 2011
7
0
0
Even een vraag over de led achterlichten. Ik zie de CT steeds vaker op de weg en mij valt op dat de achterlichten niet over de hele breedte branden. Ook als de dimlichten voor branden lijken alleen de buitenste gedeelten van de achterlichten aan te staan. Kan iemand mij vertellen op welk moment de achterlichten over de hele breedte aan gaan? Of zijn dit de remlichten? Mijn BL pro in het zwart met navi en led kan ik op 3-1-2012 ophalen :D
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
jreh zei:
Kan iemand mij vertellen op welk moment de achterlichten over de hele breedte aan gaan? Of zijn dit de remlichten? Mijn BL pro in het zwart met navi en led kan ik op 3-1-2012 ophalen :D

De achterlichten branden niet over de hele breedte, dus inderdaad alleen het gedeelte wat je gezien hebt, dat geldt ook voor de remlichten.
 

jreh

Nieuw hier
29 mrt 2011
7
0
0
Dnns zei:
jreh zei:
Kan iemand mij vertellen op welk moment de achterlichten over de hele breedte aan gaan? Of zijn dit de remlichten? Mijn BL pro in het zwart met navi en led kan ik op 3-1-2012 ophalen :D

De achterlichten branden niet over de hele breedte, dus inderdaad alleen het gedeelte wat je gezien hebt, dat geldt ook voor de remlichten.

Ok bedankt. Ik begrijp dus dat het lichtgedeelte op de achterklep het helemaal niet doet.. Rare vraag misschien, maar waarom loopt het achterlicht dan ?berhaup over de hele breedte door? Iemand een idee? Of puur cosmetisch...
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Weet iemand of het mogelijk is LED koplampen aftermarket voor de standaarduitvoering van de CT te bestellen en in te (laten) bouwen? Begreep bam Lince dat hij alleen stadslichten kan leveren.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Volgens mij is het complexer dan 'even' de lampjes verwisselen voor LED dimlicht. De koplampunit/lens is volgens mij ook anders.

Ik heb vorige week een set xenon ingebouwd, is echt simpel en niet eens heel duur.
Als je 4300k temperatuur neemt passen ze precies bij de dagrijverlichting.
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Thanks voor de tip!

Is dit ze xenon oplossing via Lince voor ?90 per set? Is dit incl. inbouw en wat is de geschatte levensduur?

In dat geval klinkt dat wel interessant. Is een mooi alternatief voor LED en in ieder geval beter dan de standaard halogeen lampen.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
thijsr zei:
Thanks voor de tip!

Is dit ze xenon oplossing via Lince voor ?90 per set? Is dit incl. inbouw en wat is de geschatte levensduur?

In dat geval klinkt dat wel interessant. Is een mooi alternatief voor LED en in ieder geval beter dan de standaard halogeen lampen.

Ik heb inderdaad via Lince besteld en de inbouw zelf gedaan. Het is praktisch 'plug and play'.
Voor details over levensduur e.d. moet je even op de site van lince kijken.
Let wel op dat (officieel) bij xenon koplampsproeiers verplicht zijn na 2007!
Goed, ik zal niet verder offtopic gaan, misschien schrijf ik in een apart topic nog een how-to over de inbouw.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Dnns zei:
Let wel op dat (officieel) bij xenon koplampsproeiers verplicht zijn na 2007!
Uit de Regeling voertuigen:

Artikel 116

Dimlichten met gasontladingslichtbronnen zijn voorzien van een goed werkende koplampreinigingsinstallatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd. De koplampreinigingsinstallatie wordt visueel gecontroleerd, waarbij de installatie in werking wordt gesteld.

De goede werking van de verplichte koplampreinigingsinstallatie is dus een APK keurpunt.


Artikel 118

1. Dimlichten met gasontladingslichtbronnen zijn voorzien van een niveauregeling, welke de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig.
2. Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale helling van de lichtbundel niet wordt be?nvloed door de belading van het voertuig.
3. Aan de eis in als bedoeld in het eerste en tweede lid wordt niet getoetst tijdens de algemene periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

De eveneens verplichte niveauregeling is dan weer geen APK (af)keurpunt...
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Thanks Termin8r!

Advies is om dit dus maar niet doen in een leaseauto. Een boete durvde ik nog wel te riskerern maar tzt niet door de apk keuring komen vind ik iets te link..
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
thijsr zei:
Thanks Termin8r!

Advies is om dit dus maar niet doen in een leaseauto. Een boete durvde ik nog wel te riskerern maar tzt niet door de apk keuring komen vind ik iets te link..

Of juist wel, je lease-auto zal toch niet lang genoeg meegaan om door een APK-keuring te hoeven komen toch?