LS400 turbo (update)

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
smoked taillights and blackened type aanduiding that is :rulez::rulez::rulez:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
inderdaad, mooi ingetogen. Geen schaap verwacht de wolf...... :)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
:rulez:Wat een monster zeg, maar dan wel een heel mooi monster, je zal er bij het stoplicht maar naast staan in je GTI' tje en denken, die oude bak pak ik wel even.
Zie dit al helemaal voor mij en denk direct aan : 1 2 3 4 wat een lol :traffic_light:
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
GTI-tjes zijn echt geen probleem...1000cc sportmotoren bijhouden boven de 120km/h dat is pas leuk :p
Nog ff met andere OZ velgen:

LS_OZ.jpg
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
...mensen, ik overweeg de Lexus te verkopen.
Auto is absoluut helemaal in orde en de ultimate sleeper want ik ben nog geen auto tegen gekomen die het ook maar enigszins kon bijhouden :thumbsup: Collega Lexus rijders die tijdens de meeting aanwezig waren kunnen dat ook wel beamen...geluid van een V8 met turbo is ook gewoon je-van-het :D
Zoals ook al geschreven verbruikt het blok geen olie en is de hele setup bulletproof.

Ik wil eventueel ook wel iets inruilen, wat ik dan gelijk weer wil verkopen omdat ik naar een leuke stationwagen op zoek ga.
Mocht iemand interesse hebben, hoor ik het graag. Is het bod een beetje in de buurt dan komen we er wel uit.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
toch wel zonde dat je hem net zo goed en af hebt en hem nu weg gaat doen. Succes met de verkoop. Ben benieuwd wat je volgende auto word. Word dat ook weer zo'n monster of meer wat "normaals"
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
kleine update weer :D:

De standaard bak was behoorlijk aan het slippen onder al het geweld.....het "katapult effect" bij overschakelen was steeds meer aanwezig zeg maar...
We hebben een "valve body upgrade" laten doen voor een 2e bak, bij een Amerikaans bedrijf dat veel ervaring met deze bakken op de dragstrip heeft.
Daartoe stuur je dat gedeelte van de bak op naar de USA en doen zij enkele aanpassingen in overleg met wat je wil.
Onlangs de zaak terug ontvangen en mijn garage heeft het netjes ingebouwd....
Vandaag weer de eerste meters gereden met de nieuwe "upgraded" bak :D....

Resultaat is echt een compleet andere auto, omdat de bak geen enkele slip meer heeft bij accelereren en overschakelen. Overschakelen gaat nu echt HEEL snel.
Met tractie controle "aan" vanaf stilstand gas op de grond, is alleen maar een knipperend lampje :p....
Met tractie controle "uit" vanaf stilstand gas op de grond, is het vanaf zo'n 3500 toeren alleen maar wielspin en gummen met de auto :rulez::p...
Misschien dat het zelfs nog een paar wielpk's scheelt...

Al met al een prima upgrade weer...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dus je houdt hem :) Mooi man! En gelukkig dat die bak zo goed werkt!
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
Yep !
Onlangs vastgesteld dat de Lexus toch echt een stuk sneller is dan een gloednieuwe Porsche Panamera Turbo...:D..zo'n auto heeft toch zo'n 520pk standaard...
Vanaf 80km/h - 200km/h ongeveer, recht stuk weg...bij 200 liet ik het gas maar los, anders was het helemaal zo erg :p

We rijden nog steeds op +/- 1 bar...
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
LOL, doet me een beetje denken aan een tv programma waarin ze met een ogenschijnlijk duffe truck en aanhangwagentje snelle autos uitdagen. En dan die gezichten als de truck met aanhangertje vet wint :)
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
Hahahaha, ja ik ga er binnenkort ook stickers op plakken van de Efteling en Julianatoren :p....bol hoedje op de hoedenplank :rulez:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Heren Forum Mods,
Dit is wel de langste even voorstellen die er is,
wordt ook tijd voor een verhuisdoos ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
LOL, doet me een beetje denken aan een tv programma waarin ze met een ogenschijnlijk duffe truck en aanhangwagentje snelle autos uitdagen. En dan die gezichten als de truck met aanhangertje vet wint :)

street outlaws
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja idd. Van die hillbilly's :thumbsup: Dat gezegd, Been heeft ook uitstekende ideeen om de vernedering voort te zetten :p
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
Zo, weer ff een update...

We waren niet echt tevreden met het steeds rijker lopen van de auto en tevens kon er nog meer uit het blok gehaald worden.
Sky Engineering heeft er een goede ECU ingebouwd en de motor opnieuw goed afgesteld (en tegelijk nog wat andere zaken opgelost).
Het resultaat is dat er nu ruim 600pk in de LS zit :D....we hadden van te voren aangegeven het koppel een beetje te begrenzen, in eerste instantie ging het bijna over de 1000Nm heen maar uiteindelijk is het een compleet vlakke koppel kromme tot zo'n 5000rpm van 840Nm.
Das een goede 100pk erbij en ook aardig wat Nm erbij.
Volgende begrenzing schijnt de standaard ontsteking te zijn en de Gt35r raakt op een beetje op zijn end (op 1,2 bar op de weg)...dus we laten het hier maar bij...


Binnenkort ophalen :thumbsup:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Gaaf! En dat zo lekker in de buurt van de meeting. Zal leuk zijn!
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
Nog even een plaatje bij het verhaal...

De nieuwe curve op de dyno:
- de koppel piek aan het begin, vond de bak dus niet zo leuk op de weg :p.
- de getallen zijn met de verliezen van een schakelbak, er mag dus nog +/- 10% aan vermogen bij geteld worden.

IMG-20150512-WA0001.jpg